AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Skrevet 13. november 2020 Noen som har hatt denne diagnosen som kan forklare hvordan de hadde det og hvor lang tid det tok å bli frisk? Hva skal egentlig bety psykisk ubalanse stressreaksjon? 😅 er dette et annet begrep for utbrenthet? Anonymkode: 1db6e...c31
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Skrevet 13. november 2020 Vil tro det kan innebære så mangt. stressreaksjon kan være alt fra angst, opplevd et traume, forstrekt seg over tid, utslitt, osv. dette er vare en beskrivelse av et større bilde som kan være mye annet. stress betyr ikke at du er stresset, men at psyken endrer seg og blir dårligere som resultat en en reaksjon du har fått på en episode, eller en periode det har vært for mye for deg. bruk de erfaringene du har fra tidligere, hva har hjulpet deg før? Hva trenger du nå framover for å få roet ned situasjonen? snakk med noen om hvordan du har det Anonymkode: fb0e8...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Har aldri hørt at dette begrepet har blitt brukt som en diagnose i seg selv. Kan du forklare nærmere ? Anonymkode: 43e7e...13d
Kokeshi Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 Jeg tror du må forklare mer om i hvilken sammenheng du leser dette? Har du fått en diagnose?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Ja, jeg fikk den diagnosekoden i forbindelse med et dødsfall for å få sykepenger, samt i forbindelse med sykemelding rundt denne situasjonen da jeg fulgte personen som døde til behandling. Man får ikke sykepenger for å være i sorg, men man kan oppleve en reaksjon slik at sykemelding er innenfor. Anonymkode: 31d5e...9ce
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #6 Skrevet 13. november 2020 Er det emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse du mener? Anonymkode: 0e5a0...c96
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #7 Skrevet 13. november 2020 Jeg har nettopp fått diagnose P02 Psykisk ubalanse situasjonsbetinget. Den inkluderer sorg- og tapsreaksjoner. Er det denne du mener? https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/diagnosespesifikke-anbefalinger-for-sykmelding/psykisk-p/psykisk-ubalanse-situasjonsbetinget-inkluderer-sorg-og-tapsreaksjoner-p02-akutt-belastningslidelse Anonymkode: 684e2...943
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp fått diagnose P02 Psykisk ubalanse situasjonsbetinget. Den inkluderer sorg- og tapsreaksjoner. Er det denne du mener? https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/diagnosespesifikke-anbefalinger-for-sykmelding/psykisk-p/psykisk-ubalanse-situasjonsbetinget-inkluderer-sorg-og-tapsreaksjoner-p02-akutt-belastningslidelse Anonymkode: 684e2...943 Ja, diagnosekode P02. Innebærer dette utbrenthet? Jeg har fått dette etter tre år med masse stress og press på jobben, med mye overtid og dårlig arbeidsmiljø. Ts Anonymkode: 1db6e...c31
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, diagnosekode P02. Innebærer dette utbrenthet? Jeg har fått dette etter tre år med masse stress og press på jobben, med mye overtid og dårlig arbeidsmiljø. Ts Anonymkode: 1db6e...c31 Det står ingenting om utbrenthet på sidene til Helsedirektoratet, og jeg er ikke utbrent, så det vet jeg ikke helt. Slik jeg leser linken (og kobler det til min egen situasjon) så handler dette om når man havner i en psykisk ubalanse pga noe forholdsvis konkret i situasjonen/miljøet man er i. Så man kan peke på at de plagene man har, sannsynligvis skyldes dette, og kanskje forhåpentligvis vil endres hvis situasjonen endres, eventuelt hvis man klarer å jobbe med problemene slik at man takler situasjonen bedre. Men dette er bare mitt resonnement altså. Anonymkode: 684e2...943
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå