Svennis Skrevet 13. november 2020 Forfatter #21 Skrevet 13. november 2020 125 nye smitta i Bergen.... Når bikker vi 1000 tilfeller? 1
Blekkulfina Skrevet 13. november 2020 #22 Skrevet 13. november 2020 6 minutter siden, Svennis skrev: 125 nye smitta i Bergen.... Når bikker vi 1000 tilfeller? Det er ganske dramatisk, ihvertfall sett i forhold til folketall er situasjonen nå mye mer alvorlig i både Bergen og også Drammen, enn Oslo som det stadig fokuseres så mye på i media nå om dagen. 2
Gjest 123 eller noe Skrevet 13. november 2020 #23 Skrevet 13. november 2020 Mens noen folk tror at alle er mye flinkere nå etter vi fikk strengere tiltak, sitter jeg i kassa en trippeltrumf torsdag. Ser det vrimler med folk i butikken, og folk holder seg absolutt ikke på avstand fra hverandre. Det kommer en mann med munnbind mot kassen og skal handle, han trekker munnbindet ned fra nese og munn, stikker hodet bak pleksiglasset så jeg skal høre han, og sier så spyttet fyker: "Prince hvit 100". Er som nevnt før ikke så dødsredd for å bli smittet selv (vil ikke bli verken vanlig forkjølet, influensa eller covid da, hvem vil egentlig det) men måtte ringe mamma og si hun måtte avlyse besøket til oss fordi det gikk over stokk og stein med sild i tønne på butikken. Det var veldig dumt og trist, vi får vel ikke se henne før til neste år, men sånn er det.
Svennis Skrevet 13. november 2020 Forfatter #24 Skrevet 13. november 2020 27 minutter siden, Blekkulfina skrev: Det er ganske dramatisk, ihvertfall sett i forhold til folketall er situasjonen nå mye mer alvorlig i både Bergen og også Drammen, enn Oslo som det stadig fokuseres så mye på i media nå om dagen. Oslo har jo 180 nye tilfeller idag og, og det med så å si alt stengt. 1
Blekkulfina Skrevet 13. november 2020 #25 Skrevet 13. november 2020 37 minutter siden, Svennis skrev: Oslo har jo 180 nye tilfeller idag og, og det med så å si alt stengt. Jada, de holder koken i Oslo fortsatt også, men dagens smittetall reflekterer jo to uker bakover i tid, så det blir spennende å se de neste par ukene om den sosiale nedstengningen de gjorde på tirsdag gir ønsket effekt. Det jeg mente er at 125 smittede av en befolkning på ca 300 000 i Bergen er større prosentvis andel enn 180 smittede i Oslo med en befolkning på nesten 700 000. Men for all del, begge byene er knallrøde og Drammen er faktisk enda rødere per dags dato. 1
LeneXCII Skrevet 13. november 2020 #26 Skrevet 13. november 2020 18 timer siden, Svennis skrev: Fyfaen. Og ny rekord igjen. Men er det egentlig så mye fordelt på ca 5mill... Og så har jo en del blitt friske samtidig så den reelle økningen er kanskje 3-400. 1
Rullerusk Skrevet 14. november 2020 #27 Skrevet 14. november 2020 Jeg dør etter å si følgende: vent og se om to uker. så kan alle som lo av det før, og latterliggjorde folk som skjønte logaritmisk vekst rekke opp hånda.... 2
Fremhevede innlegg