Gå til innhold

Utslett og vond lukt i armhulene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I løpet av de siste to ukene har jeg merket at jeg lukter litt mer stramt enn vanlig, selv om jeg ikke svetter noe særlig mer. Dusjer som regel hver kveld, men har begynt å dusje to ganger daglig på grunn av dette. I tillegg har jeg merket at jeg har begynt å få et utslett under armhulene, huden er sår og det er et litt kviselignende utslett. I dag har det gjort vondt/svidd i tillegg. Tenker å bestille legetime om dette gir seg, men lurte på om noen hadde erfaring med dette? Jeg har ikke endret noe i rutinen min. 

Anonymkode: d425b...38b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha fått svettekjertelbetennelse. Google det og se om du kjenner igjen utslettet. 

Anonymkode: 96e2b...c48

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ha fått svettekjertelbetennelse. Google det og se om du kjenner igjen utslettet. 

Anonymkode: 96e2b...c48

Ikke helt. Litt lengre nedenfor armhulen så har jeg et lite området med litt kviselignende utslett, men selve armhulene er bare ildrøde og veldig såre.. Mulig det er det altså, men så ikke helt likt ut i forhold til bildene.. 

Skrevet

Sopp

Anonymkode: 2d65c...9ce

• Liker 3
Skrevet

Har du tatt i bruk en annen deodorant, såpe eller vaskemiddel i det siste? 

Kan hende det er en allergisk reaksjon 

Skrevet

Sopp? 

Anonymkode: 95711...7ab

• Liker 2
Skrevet

Kjenner du deg igjen i denne mannens hudsykdom?

Skrevet
3 minutter siden, Lillemorbare skrev:

Har du tatt i bruk en annen deodorant, såpe eller vaskemiddel i det siste? 

Kan hende det er en allergisk reaksjon 

Nei, er derfor jeg lurer.. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sopp

Anonymkode: 2d65c...9ce

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sopp? 

Anonymkode: 95711...7ab

Vet dere om det krever legebehandling eller kan det gå over av seg selv? Noe jeg kan gjøre? 

Skrevet
1 minutt siden, Humle Brumle skrev:

Kjenner du deg igjen i denne mannens hudsykdom?

Oi, nei det så veldig ille ut. Huden min ser bare veldig rød og sår ut, men jeg har ingen sår eller noe. 

Skrevet

Du kan bruke canesten, reseptfritt på apoteket 

Anonymkode: de618...155

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi, nei det så veldig ille ut. Huden min ser bare veldig rød og sår ut, men jeg har ingen sår eller noe. 

Hans tilfelle var visst på den alvorlige siden. Men han har flere av symptomene du beskriver. Som at det er en lukt, sårhet, rødhet osv

Skrevet
Akkurat nå, Humle Brumle skrev:

Hans tilfelle var visst på den alvorlige siden. Men han har flere av symptomene du beskriver. Som at det er en lukt, sårhet, rødhet osv

Er mulig.. Det lukter ikke "sår" eller noe fra meg, har bare fått en strammere svettelukt. Får nesten bestille time til legen, ikke lett å vite når det er så mye forskjellig det kan være. 

Skrevet

Har du gått på antibiotika?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er mulig.. Det lukter ikke "sår" eller noe fra meg, har bare fått en strammere svettelukt. Får nesten bestille time til legen, ikke lett å vite når det er så mye forskjellig det kan være. 

Sikkert best å ikke spekulere alt for mye før lege får sett på det. Lykke til hos lege :)

Skrevet

Tenker sopp og det kan lukte skikkelig ille. Blir rødt, klebrig og sårt. Bruk Canesten og hold det så tørt som mulig. 

Anonymkode: 5530f...652

• Liker 2
Skrevet

Hadde vasket med lactacyd i noen dager. Hvis ikke effekt, kontaktet lege

Anonymkode: 41c60...5be

• Liker 1
Skrevet

Mens du venter på legetime kan du smøre med canesten. Det høres ut som sopp, og om det ikke er det er det greit å kunne si til legen at du allerede har prøvd ut behandling mot sopp. 

Anonymkode: 267bf...f80

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du gått på antibiotika?

Nei, ingenting nytt. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker sopp og det kan lukte skikkelig ille. Blir rødt, klebrig og sårt. Bruk Canesten og hold det så tørt som mulig. 

Anonymkode: 5530f...652

Det lukter kun vanlig svette av meg, bare så det er sagt, hvis du mente en spesiell type vond lukt. Men jeg har en canesten liggende, så det skader ikke å prøve. 

• Liker 2
Skrevet

Det virker kanskje ubehagelig siden du sider det lukter, men jeg ville prøvd å kutte ut såpe og kun vaske med vann. Faktisk så lukter armhulene mine mindre på sikt etter jeg kutta ut såpe, og huden er ikke irritert lenger. 

Anonymkode: 1cd9d...696

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker kanskje ubehagelig siden du sider det lukter, men jeg ville prøvd å kutte ut såpe og kun vaske med vann. Faktisk så lukter armhulene mine mindre på sikt etter jeg kutta ut såpe, og huden er ikke irritert lenger. 

Anonymkode: 1cd9d...696

Jeg har ikke byttet såper og bruker kun produkter som er skånsomme mot hud da jeg sliter med sensitiv hud.. Jeg trener også regelmessig, så kan ikke se for meg at det er lurt å kutte ut såpe. Vil jo ikke gå rundt å lukte vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...