Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg en ny PC til spill, Sims 4 og diverse andre spill, men ikke nødvendigvis WoW som krever maksimalt av en maskin.

Er det noen som har noe å anbefale? Jeg føler det er en jungel der ute, og de fleste anmeldelser er enten spill-PC-er til 20 000, eller kontormaskiner som de spesifikt skriver ikke egner seg til spill. Finnes det noe midt i mellom? Kan håndtere noen spill, ikke de verste grafikkmessig, men der jeg samtidig ikke må ut med over 20 000?

Anonymkode: fb9b4...4b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket budsjett vil du legge deg på, da? Hvis jeg først skulle ut med store summer for en gaming-PC, ville jeg heller brukt noen tusenlapper ekstra, fremfor å spare noen tusenlapper og la det skrante på kvaliteten. Har du sett inne på Komplett? De pleier å ha godt gamingutvalg for alle budsjett, men man får ikke en god gaming-PC i lav prisklasse uansett.

Anonymkode: ac345...aba

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket budsjett vil du legge deg på, da? Hvis jeg først skulle ut med store summer for en gaming-PC, ville jeg heller brukt noen tusenlapper ekstra, fremfor å spare noen tusenlapper og la det skrante på kvaliteten. Har du sett inne på Komplett? De pleier å ha godt gamingutvalg for alle budsjett, men man får ikke en god gaming-PC i lav prisklasse uansett.

Jeg KAN jo bruke 20 000 på en PC, men spørsmålet er om det er noe vits i det for å kjøre spill til mitt bruk. Altså overhodet ikke de tyngste spillene? Jeg kan jo gjerne bruke deler av de 20 000 på noe annet, liksom, hvis jeg får en PC som funker godt til mitt bruk til 10 000. 

Og ja, jeg har sett litt rundt, men jeg syns fortsatt det er en jungel. Derfor spør jeg etter konkrete råd og erfaringer her :)

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg KAN jo bruke 20 000 på en PC, men spørsmålet er om det er noe vits i det for å kjøre spill til mitt bruk. Altså overhodet ikke de tyngste spillene? Jeg kan jo gjerne bruke deler av de 20 000 på noe annet, liksom, hvis jeg får en PC som funker godt til mitt bruk til 10 000. 

Og ja, jeg har sett litt rundt, men jeg syns fortsatt det er en jungel. Derfor spør jeg etter konkrete råd og erfaringer her :)

Jeg har en ett år gammel PC til rundt 12 000 kr, med Intel i7-prosessor, 16 GB RAM og dedikert grafikkort fra Nvidia. Den ble først og fremst kjøpt til skolebruk for å kjøre tyngre tegneprogrammer som f. eks. Autodesk Inventor. Spiller Sims 4 på den og det går som regel greit, men det kjører ikke så smooth som jeg skulle ønske. Det går litt treigt innimellom, spesielt når det blir opphopning av simmer, så Sims 4 er faktisk en del tyngre enn man skulle tro. Hvis Sims er av det tyngste du kommer til å spille, kan du jo finne frem de anbefalte systemkravene for spillet, og se etter PC som matcher de kravene enda litt bedre enn det igjen.

• 2 uker senere...
Skrevet
På 12.11.2020 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg en ny PC til spill, Sims 4 og diverse andre spill, men ikke nødvendigvis WoW som krever maksimalt av en maskin.

Er det noen som har noe å anbefale? Jeg føler det er en jungel der ute, og de fleste anmeldelser er enten spill-PC-er til 20 000, eller kontormaskiner som de spesifikt skriver ikke egner seg til spill. Finnes det noe midt i mellom? Kan håndtere noen spill, ikke de verste grafikkmessig, men der jeg samtidig ikke må ut med over 20 000?

Tips, opprett tråd på diskusjon.no, der er det mange med veldig god kompetanse som er behjelpelige ;) 

Anonymkode: b46e3...eb9

Skrevet

Bygg pc selv, mye billigere. 

Anonymkode: c6430...78c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...