AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Har ei på jobben. Hun har, så lenge jeg har jobbet her, vert litt sånn hypokonder. Klager på noe hele tiden. vondt i halsen, forkjølet, kvalm, vondt i hode osv. Nå i koronatiden har det vert stille, men nå er hun "tilbake". Bare i dag har hun vert kvalm, hatt vondt i ryggen og vondt i halsen sier hun. Greit å sende hun på hue å ræva ut med slike "symptomer"? Tenker at det gir feil signaler om hun kan være her med symptomer, mens andre må være hjemme. Anonymkode: 8f6be...fa6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Kan du ikke be henne ta en test? Hvis dette er typisk for henne, er ikke dette "nye" symptomer, men hun bør testes for utelukkelse før hun kommer tilbake. Synes det er greit om du sender henne hjem frem til prøvesvar foreligger. Anonymkode: 27b4b...b93
Whistler Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Når ble kvalme, vond rygg og vond hals koronasymptomer? Pusteproblemer og feber er de mest anerkjente symptomene. Ikke la hypokonderne vinne! 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Ikke alle symptomer er corona-symptomer da. Men er vanlig å ta en test ved halsvondt, selv om det ikke er veldig typisk ved corona. Anonymkode: 4def8...c25
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 Som lærer har vi fått beskjed om å ta test ved vond hals, så jeg vil si at du kan fint sende henne hjem. Anonymkode: 94b89...356 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 Man skal da ikke gå på jobb nå med vond hals. Da blir man på hjemmekontor om det er mulig, eller blir hjemme. I disse tider skal man bli hjemme med tilstander man vanligvis ville gått på jobb og skole med, Anonymkode: f5787...bc3 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 4 minutter siden, Whistler skrev: Når ble kvalme, vond rygg og vond hals koronasymptomer? Pusteproblemer og feber er de mest anerkjente symptomene. Ikke la hypokonderne vinne! En jeg kjenner hadde ikke pusteproblemer ved korona, men det startet med sterke ryggsmerter som ikke gav seg, for hans del. Anonymkode: 9c5c2...b7c
Summeer Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 Som sjef sender jeg slike folk hjem. De må jobbe fra hjemmekontor om de hangler, også før korona. Jeg har en annen medarbeider med dårlig immunforsvar, så vi må ta ekstra hensyn. Si fra til sjefen din om at du synes det er ubehagelig at hun er på jobb med symptomer som tilsier at hun ikke skal være der. Sjefen må sende vedkommende hjem, ikke du som kollega. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En jeg kjenner hadde ikke pusteproblemer ved korona, men det startet med sterke ryggsmerter som ikke gav seg, for hans del. Anonymkode: 9c5c2...b7c Jeg kjenner også flere som var positive for korona med smerter i korsryggen og tap av smaksans som eneste symptomer Anonymkode: 43b89...7cc
Gjest Warrior Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 Ja send henne hjem når hun har symptomer. 7 minutter siden, Whistler skrev: Når ble kvalme, vond rygg og vond hals koronasymptomer? Pusteproblemer og feber er de mest anerkjente symptomene. Ikke la hypokonderne vinne! Vond hals har vært koronasymptom hele tiden. Noen har også hatt vondt i ryggen og kvalm.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 Bli hjemme om man er syk er en like tydelig beskjed som «Vask hender og hold avstand!». Folk skal ta hensyn til andre - og det gjør man nå ikke ved å presse seg på jobb med symptomer. Anonymkode: f5787...bc3 1
Whistler Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En jeg kjenner hadde ikke pusteproblemer ved korona, men det startet med sterke ryggsmerter som ikke gav seg, for hans del. Anonymkode: 9c5c2...b7c Så kjenningen din har fremdeles sterke ryggsmerter? Så lenge ikke ryggsmerter er blant de listede koronasymptomene er det ingen grunn til å tro at det dreier seg om korona basert på enkeltstående tilfeller. En av mine kolleger var helt symptomfri, men ble testet fordi det kreves for å komme inn på arbeidsplassen. Skal vi sende hjem alle symptomfrie fordi det kan være et ulistet koronasymptom å være symptomfri?
Blålilla Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 Hadde sagt: Om du er syk, må du holde deg hjemme. Er du frisk, så bruk energien på å jobbe i stedet for å klage Utrolig slitsomt å høre på folk sine vondter. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 6 minutter siden, Whistler skrev: Så kjenningen din har fremdeles sterke ryggsmerter? Så lenge ikke ryggsmerter er blant de listede koronasymptomene er det ingen grunn til å tro at det dreier seg om korona basert på enkeltstående tilfeller. En av mine kolleger var helt symptomfri, men ble testet fordi det kreves for å komme inn på arbeidsplassen. Skal vi sende hjem alle symptomfrie fordi det kan være et ulistet koronasymptom å være symptomfri? Det er et koronasymtom med muskelsmerter jo. Og selvsagt mente jeg ikke at han nå et kronisk skadd i ryggen... Smertene i ryggen oppsto, og gav seg ikke før sykdomsforløpet var over. De første dagene hadde han kun vondt i ryggen. Det var først noen dager etter, at feberen og halsvondt kom. Men ryggsmertene satt i gjennom hele sykdomsforløpet. Feberen og halsvondt kom og gikk. Anonymkode: 9c5c2...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 9 minutter siden, Whistler skrev: Så kjenningen din har fremdeles sterke ryggsmerter? Så lenge ikke ryggsmerter er blant de listede koronasymptomene er det ingen grunn til å tro at det dreier seg om korona basert på enkeltstående tilfeller. En av mine kolleger var helt symptomfri, men ble testet fordi det kreves for å komme inn på arbeidsplassen. Skal vi sende hjem alle symptomfrie fordi det kan være et ulistet koronasymptom å være symptomfri? Noen eksempler på muskelverk og ryggsmerter fra folk som har vært smittet av korona. Anonymkode: 9c5c2...b7c 1
Whistler Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et koronasymtom med muskelsmerter jo. Anonymkode: 9c5c2...b7c 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen eksempler på muskelverk og ryggsmerter fra folk som har vært smittet av korona. Anonymkode: 9c5c2...b7c Da har jeg lært noe nytt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå