Gå til innhold

Invitert på bursdagsmiddag i helgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert med samboer på bursdagsmiddag til hans bror på lørdag. Det vil bli over maks tillat antall som er lov i henhold til korona reglene i kommunen. Det vil heller ikke være mulig å holde 1 meter avstand. Jeg synes det er vanskelig å være den kjipe når de andre åpenbart ikke bryr seg om reglene og inviterer til besøk likevel, men vi har takket nei. Hva synes dere? 

Ts 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klart best å si nei, men forståelig at man ikke har lyst til å si nei. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes du har tatt den rette avgjørelsen ved å takke nei. Det er kjipt å være "festbremsen", men dette er ikke tida for festeligheter som involverer kontakt mellom mange mennesker. 

I mitt hode er det uforståelig å ville be folk til selskapeligheter nå, men jeg har konstatert at det er folk som ikke tar dette så alvorlig.

• Liker 1
Skrevet

Er jo bare å si at dere har ikke 10000 å avse akkurat nå. For boten for å være deltager på fest som bryter korona-reglene er automatisk 5000 pr pers, og dere er jo to.

Arrangør derimot får 10000 i bot. Kan være greit for han å vite.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Me for life skrev:

Er jo bare å si at dere har ikke 10000 å avse akkurat nå. For boten for å være deltager på fest som bryter korona-reglene er automatisk 5000 pr pers, og dere er jo to.

Arrangør derimot får 10000 i bot. Kan være greit for han å vite.

Bryter reglene? Du må jo lese hva TS skriver. 

Hvem er denne "han"-personen? 

Skrevet
17 minutter siden, norw skrev:

Bryter reglene? Du må jo lese hva TS skriver. 

Hvem er denne "han"-personen? 

Dette mente jeg med å bryte reglene: "Det vil bli over maks tillat antall som er lov i henhold til korona reglene i kommunen. Det vil heller ikke være mulig å holde 1 meter avstand"

Han personen er broren til samboeren til HI som arrangerer denne bursdagsmiddagen.

Leser også at HI har takket nei, og tenkte hvis noen synes hun er kjip som hun er redd for også kunne minne vedkommende på bøtene hvis selskapet blir oppdaget.

• Liker 6
Skrevet

Helt rett av dere å takke nei. Jeg hadde også sagt i fra når de bryter reglene for det er IKKE greit. Da fortjener de bot. Regler er regler og de må følges hvis smitten skal gå ned.

Skrevet

Takk for svar. Godt å høre at folk er enig! Forventet ikke noe annet, men trengte litt støtte, for de andre forstår ikke at vi takker nei. Jeg tåler helt fint å bli sett på som festbrems eller kjip! Reglene er innført av en grunn, og hvis alle følger de, så kanskje vi kan lette litt på tiltakene igjen sånn som i sommer! 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Endret av norw
Skrevet
24 minutter siden, Gåsemor skrev:

Takk for svar. Godt å høre at folk er enig! Forventet ikke noe annet, men trengte litt støtte, for de andre forstår ikke at vi takker nei. Jeg tåler helt fint å bli sett på som festbrems eller kjip! Reglene er innført av en grunn, og hvis alle følger de, så kanskje vi kan lette litt på tiltakene igjen sånn som i sommer! 

Heier på deg! 👏

• Liker 1
  • Opprett ny...