AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Har arbeidsgiver anledning å trekke dobbelt hvis de glemt en måned? Å er de pliktig å eventuelt gi beskjed? Trekket sku egentlig starte forrige måned men de trekte ikke noe da. Anonymkode: d7e3d...bfd
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Ja, det kan de. Du er selv ansvarlig å følge med også. Anonymkode: 2614f...d07 3
Økonomi Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Ja, de er dessverre lovpålagt å følge lønnstrekk. Derfor bør du sjekke selv og hvis du ser det ikke er gjort så bør du gi beskjed. Når det er sagt så kan du kontakte namsmannen å forklare situasjon, du skal ha nok til livsopphold 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Du skal ha nok til livsopphold. Si fra om dette til arbeidsgiver. Om det ikke fører frem, kan du mest sannsynlig søke midlertidig økonomisk hjelp fra nav Anonymkode: 2f028...1f9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har arbeidsgiver anledning å trekke dobbelt hvis de glemt en måned? Å er de pliktig å eventuelt gi beskjed? Trekket sku egentlig starte forrige måned men de trekte ikke noe da. Anonymkode: d7e3d...bfd Usikker på regelverket, men du har selv et ansvar her også! Om jeg ikke mottar f.eks strømregninga en måned grunnet en feil i min nettbank eller hos strømselskapet så har jeg selv ansvar for å melde fra/etterlyse regninga. Det samme gjelder deg. Du har fått beskjed om lønnstrekket, det ble ikke foretatt, da skulle du strax satt av beløpet tilsvarende lønnstrekket og kontaktet namsmann og arbeidsgiver for å få ordnet opp. Anonymkode: f390c...d1e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 Det kommer an på hvor mye de trekker. De har ikke lov å trekke mer enn at du har minstesats for livsopphold igjen. Anonymkode: 95cd4...f06
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå