AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Har et sykt familiemedlem på en annen kant av landet. Må reise med fly dit, sykehjemmet krever at jeg tar test før jeg kommer. Er det slikt det fungerer, finner ikke utav det via nett, det jeg finner er kun fra utlandet det kreves negativ test. Bor ett sted uten smitte. Og munnbind er en selvfølge hele reisen. Anonymkode: 7d2a6...6d9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Kommunene har lovt til å stille egne krav til besøkende, selv det ikke er lagt nasjonale føringer for det. Reise fra et sted av landet til et annet gjør at du kan komme i kontakt med mange mennesker fra ulike steder. Anonymkode: fbc14...6a8 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Munnbind har liten dokumenter effekt mot corona, blant befolkningen. De fleste vet ikke hvordan det brukes korrekt. Anbefalingene om munnbind er mer en "better safe than sorry" strategi. Avstand er den beste måten å forebygge smitte. Noe som ofte er vanskelig på reise. Anonymkode: fbc14...6a8 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Tiden for å ha repeterende opplysningsprogram på tv er her. Hvordan forholde seg til og bruke munnbind, hvordan bruke sprit/gel/skum riktig, samt å vaske hender og hoste på en korrekt måte i forhold til folk rundt en, hvordan...igrunnen alt som har med anbefalinger i denne koronatiden. Hvis ikke folk vet, eller er usikre: Opplysning til folket - NU! I tillegg: send ut medisinske engangsmunnbind til det norske folk, så de får en startpakke fra pappa-staten. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 Det der lurer jeg på om sykehjemmet egentlig har lov til. Kreve test når det ikke står i retningslinjene fra FHI. Må alle besøkende testes eller bare de som er tilreisende? Anonymkode: 88d7c...46f 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 Da må du betale testen selv. SÅ er slike som Volvat osv, som du da må kotankte, og er like greit, siden du mest sannsynlig vil få svar så sent på en test offentlig at dine 72 timer alt er over. Anonymkode: c48c2...5f6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der lurer jeg på om sykehjemmet egentlig har lov til. Kreve test når det ikke står i retningslinjene fra FHI. Må alle besøkende testes eller bare de som er tilreisende? Anonymkode: 88d7c...46f Vi er vist mye likere USA enn det jeg viste Det at kommuner selv kan legge føringen for hva man skal og ikke skal som både besøkende og innbygger er noe jeg blir litt skremt av. Hvor kompetente er kommunepolitkere? Anonymkode: c48c2...5f6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der lurer jeg på om sykehjemmet egentlig har lov til. Kreve test når det ikke står i retningslinjene fra FHI. Må alle besøkende testes eller bare de som er tilreisende? Anonymkode: 88d7c...46f Det er visst tilreisende. Jeg stusser også på dette kravet, men mest sannsynlig har de myndighet i komm å gjøre dette. Anonymkode: 7d2a6...6d9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er visst tilreisende. Jeg stusser også på dette kravet, men mest sannsynlig har de myndighet i komm å gjøre dette. Anonymkode: 7d2a6...6d9 Du får gjøre som de sier, men det er jo helt bortkastet tid og ikke minst feil bruk av ressurser. Hvis testen er negativ så kan det være at du har tatt den for tidllig. Og du kan bli smittet etter du har tatt testen. Jeg tviler som sagt på at de har lov å kreve det. Anonymkode: 88d7c...46f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Munnbind har liten dokumenter effekt mot corona, blant befolkningen. De fleste vet ikke hvordan det brukes korrekt. Anbefalingene om munnbind er mer en "better safe than sorry" strategi. Avstand er den beste måten å forebygge smitte. Noe som ofte er vanskelig på reise. Anonymkode: fbc14...6a8 Hvordan kan du sitte bak et keyboard og si noe så dumt? Anonymkode: e5bdc...814
Carrot Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 Hvis du er frisk, hva er problemet med å ta en test? Den er jo gratis..
solmåneogstjerner Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 At du skal ta test for å 'bevise' at du er frisk er jo ganske meningsløst om du ikke holder deg isolert i tiden mellom testingen og besøket. Spesielt når du skal reise med fly så kan du jo fint bli smittet etter at testen er tatt. Så det blir jo en falsk trygghet. Om de kan kreve det, vet jeg ikke. Du kan jo selvsagt bare ta testen, men jeg mener det er tullete av sykehjemmet å kreve det. Er som sagt en falsk trygghet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå