AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Hva snakker dere om når dere drar dit en gang i uka? Blir man ikke tom for tema å prate om dersom man er der så ofte? Jeg har vært der 1 gang men vet ikke hva mer jeg skal si neste gang? Frykter det blir helt stille fra min side. Er så dårlig på sånt:( Anonymkode: d7c78...a3d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 For min del går samtalene må ut på «vedlikehold». Vi snakker om ting som har skjedd den siste uken, hvordan jeg har reagert og føler meg og jeg får mer orden i mitt kaotiske hode og får en annens perspektiv på ting. Anonymkode: 12f3f...83f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Mer spesifikt; Snakker mye om et vennskapsforhold og en flamme for tiden. Blitt besatt. Anonymkode: 12f3f...83f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Jeg skal begynne nå og ønsker egentlig bare å få snakket igjennom det jeg har opplevd, og jeg ønsker å få snakket om narsissisme, psykopati, og opplevelsen av å være kontrollert av mennesker som er kontrollerende. Og så er vel poenget å få snakket ut om så mye at jeg kan få lettet hjertet nok til å slippe å føle skam og skyld, lære å tilgi og tilgi meg selv, få mer selvrespekt. Og deretter -slutte å gå til psykolog! Den dagen jeg ikke har mer å prate om da er det jo ikke noe poeng lengre før jeg evt. har behov igjen pga. noe annet i livet, tenker jeg. Anonymkode: 3c1f4...504
Gjest Lisa Rowe Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 Akkurat nå, når jeg har det helt greit men ikke helt bra, så snakker vi for det meste om hvordan tiden siden sist time har vært: Hvordan jeg har hatt det, om jeg har mer eller mindre symptomer, hvordan jeg opplever symptomene, hvordan jeg har det hjemme med tanke på familien, mine tanker og bekymringer osv. Hun betrygger meg, gir gode råd og hjelper meg til å bedre reflektere over tankene og symptomene mine. I dårlige perioder så ligger fokuset på å kartlegge symptomer og å behandle disse slik at jeg kommer meg ut av den dårlige perioden. Medisiner er hovedfokuset i disse periodene, for å stabilisere meg og for å passe på at jeg får nok søvn. I veldig gode perioder går jeg dit for å "forebygge" - jeg har behov for langvarig behandling og når jeg går dit i gode perioder så er det lettere for hun å plukke opp små signaler som tyder på at jeg begynner å bli dårlig. Da snakker vi hovedsakelig om livet og helt hverdagslige ting, men hun passer også på å overvåke symptomene mine og en eventuell forverring av disse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå