AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Jeg skal innrømme at jeg har vert litt anti-ansiktsrens! For en del år tilbake så hadde jeg masse utslett i ansiktet og måtte være veldig skånsom med den. Fikk til slutt kontroll på det, og i det siste har jeg begynt å rense huden kun med kokosolje før jeg tar på dagkrem. Jeg er 36 år og huden min ser ganske ung ut. Jeg er redd for at ansiktsrens skal føre til masse mer rynker fordi det tørker ut huden, om ikke utvendig, så innvendig, om det gir mening. Jeg har noen store porer men ellers ikke kviser, jeg bruker heller ikke sminke utenom mascara. Så er det verdt å begynne med ansiktsrens nå? Hvordan behandler dere som er 30+ huden deres, og hva tror dere lønner seg. Må til slutt si at jeg ikke nødvendigvis tror på hva skjønnhetmagasiner og reklamer mener, de prøver å tjene penger tross alt, og det gjør de som kjent på våre usikkerheter. Anonymkode: 456e6...4ec
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Jeg bruker Timewise fra Mary Kay. Liker den godt🙂 Anonymkode: ce1c6...822 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Jeg bruker ikke sminke, så renser aldri huden, ant enn at det blir vasket i dusjen. Jeg skjønner liksom ikke helt hva som skal renses bort ant enn sminke. Anonymkode: d3566...63c 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ikke sminke, så renser aldri huden, ant enn at det blir vasket i dusjen. Jeg skjønner liksom ikke helt hva som skal renses bort ant enn sminke. Anonymkode: d3566...63c Blir glad for å høre det 😍 virker liksom som at det er et "must" om dagen, men jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være så bra, spesielt når man blir eldre. Skjønner om man er ung og har masse kviser liksom. Anonymkode: 456e6...4ec
Djungelvrål Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 Bruker rensekrem, ikke rensegel. Rensegel inneholder som regel SLS som tørker ut huden. En god rensekrem er som en fuktighetskrem og inneholder mye av det samme. Bruker for tiden Estelle and Thild men har brukt mye forskjellig. den fra Nivea funker også greit. Smører på, venter 1 min. Tørker av med fuktig bomull, smører en gang til og tørker av på nytt, avslutter med toner fra samme merke eller toneren fra The Ordinary. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 Bruker bare vann. Når jeg har hatt på solkrem eller en sjelden gang sminke-krem bruker jeg et eller snnet ansiktsvask/rens. Anonymkode: 1f246...a44 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ikke sminke, så renser aldri huden, ant enn at det blir vasket i dusjen. Jeg skjønner liksom ikke helt hva som skal renses bort ant enn sminke. Anonymkode: d3566...63c Me 2. Når jeg leser hva alt de bruker her inne 😳😳Stakkars ansikt. Anonymkode: a88b0...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 Det viktigste du kan gjøre for å bekjempe rynker er å bruke solkrem i ansiktet hver dag. UV-stråling står for 90% av aldringen i huden Anonymkode: 1e5a3...ad5
Kala Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 Bruker dobbelrens. Banila Co rensebalm med gresskarfrøolje, og d'alba vannrens. Huden har blitt veldig fin, og ansiktsfargen har jevnet seg ut. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 Bruker rensegel om morgenen og fast renseolje+ rensekrem om kvelden. Etter rensing så bruker jeg toner så serum (forskjellige morgen og kveld) og lotion om morgenen og krem om kvelden. Jeg har veldig, og jeg understreker veldig fet hud. Etter jeg begynte med denne rutinen så har huden blitt bedre, og spesielt kveldsrensen ser ut til å bidra til betraktelig færre kviser. Er 37. Anonymkode: 20464...971
Roci Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal innrømme at jeg har vert litt anti-ansiktsrens! For en del år tilbake så hadde jeg masse utslett i ansiktet og måtte være veldig skånsom med den. Fikk til slutt kontroll på det, og i det siste har jeg begynt å rense huden kun med kokosolje før jeg tar på dagkrem. Jeg er 36 år og huden min ser ganske ung ut. Jeg er redd for at ansiktsrens skal føre til masse mer rynker fordi det tørker ut huden, om ikke utvendig, så innvendig, om det gir mening. Jeg har noen store porer men ellers ikke kviser, jeg bruker heller ikke sminke utenom mascara. Så er det verdt å begynne med ansiktsrens nå? Hvordan behandler dere som er 30+ huden deres, og hva tror dere lønner seg. Må til slutt si at jeg ikke nødvendigvis tror på hva skjønnhetmagasiner og reklamer mener, de prøver å tjene penger tross alt, og det gjør de som kjent på våre usikkerheter. Anonymkode: 456e6...4ec Jeg vet ikke hvordan du tenker at renseprodukter skal tørke ut huden "innenfra", siden dette tross alt er en type "overflatebehandling" som ikke blir liggene så lenge på huden. Det stemmer forøvrig det som @Apoclypte sier om SLS - den og andre ingredienser som f.eks. alkohol har en uttørkende virkning på huden, men altså i det ytre hudlaget. Kokosolje som rens er forøvrig utmerket, så lenge du passer på at det er Extra Virgin. Det høres ut som om du har en ganske normalt og balansert hud, og da er jeg forsåvidt enig i at du bør "tukle" minst mulig med den. Sørg bare for tilstrekkelig fukt og solfaktor i sommerhalvåret (siden UVA-stråling er den faktoren som har størst betydning for utviklingen av rynker i ansiktet) hvis du ønsker å bevare en ungdommelig hud. For å fukte huden "innenfra", så er det viktig med tilstrekkelig væsketilførsel og fettsyrer i kosten, f.eks. Omega 3-6-9. Alkohol og kaffe har vanndrivende egenskaper og kan derfor ha en dehydrerende virkning på hud og kropp. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir glad for å høre det 😍 virker liksom som at det er et "must" om dagen, men jeg skjønner ikke helt hvordan det kan være så bra, spesielt når man blir eldre. Skjønner om man er ung og har masse kviser liksom. Anonymkode: 456e6...4ec Rens er ikke "farlig" for å si det sånn, og både EV kokosolje og EV olivenolje kan brukes som sminkefjerner hvis man ønsker å holde seg til helt naturlige ingredienser. Det som "må" renses bort foruten sminke, er solkrem. For de med fet/uren hud (og det er det mange voksne som plages med også, ikke bare tenåringer), så er det viktig å hjelpe huden med å fjerne overskuddstalg og balansere talgproduksjonen. Da er forøvrig ikke olje det beste valget. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 Jeg bruker ingenting 😳 Aldri brukt noe av hverken sminke eller rens. Noen ganger bruker jeg fuktighetsbalmen jeg bruker på ettåringen, den heter exomega eller noe sånt 🤔 Anonymkode: 1466e...612 1
Carrot Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 Vi vasker resten av kroppen så hvorfor ikke ansiktet, der vi gjerne fingrer oppi hele tiden også? Jeg bruker Zo medical produkter, en lett rens og så dagkrem med solfaktor hele året. 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 Det legger seg støv, forurensning, døde hudceller, overflødig olje fra huden, bakterier når du tar deg i ansintet, rester av hudpleie osv på huden. Derfor renser man. Anonymkode: bd54a...e6a 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 Er 31, og jeg gjør 1 av 2 ting Sminke på: Fjerner mascara og det meste med en Face Halo (klut med vann, kaster den i vaskemaskinen etter et par dagers bruk). Deretter, cleanser i ansiktet og fjerner med klut med varmt vann. Ikke sminke på: Cleanser i ansiktet og fjerner med klut med varmt vann. Dette funker veldig bra for meg Klut med varmt vann gir meg en forsiktig eksfoliering, og jeg liker at jeg ikke kaster noe i søpla daglig slik jeg gjorde før med renseservietter og bomullpads som jeg brukte med michellar water. Anonymkode: 2bcce...15f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 Er 42.bruker først en oljebasert rens, deretter en mild vannbasert rens feks fra dermologica. Følger opp med ansiktsvann, serum og fuktighetskrem. Hvis jeg ikke har sminke eller solkrem på, dropper jeg oljerensen først. Anonymkode: 6bb00...dd9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 Jeg bruker ikke sminke, men blir en del svett og slik. Jeg skrubber ansiktet med en klut når jeg dusjer og en gang i uka bruker jeg en billig ansiktsmaske fra Spar Kjøp. Etter at jeg har dratt av maska smører jeg på en billig fuktighetskrem. Bruker egentlig ansiktsmaske mest fordi det er digg etterpå Anonymkode: 1da29...930
^^Belle^^ Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 Jeg renser med Clinique Take The Day Off rensebalm. Tørker ikke ut huden og renser kjempegodt. Lukter heller ingenting.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #19 Skrevet 12. november 2020 Bruker som regel sminke, så da må rens til. Har sensitiv og tørr hud. Bruker renseolje+mild rens, avslutter med jojobaolje blandet med en fetere krem jeg tåler. Mye jeg ikke tåler. Uten sminke og på morgenen bruker jeg Miscellarvann fra Garnier - det renser veldig mildt. Før tålte jeg overhodet ikke rens to fanger daglig, men da var også produktutvalget dårlig. Høres greit ut det du gjør sålenge du ikke opplever komedoner av kokosolja :) Prøvde samme en periode, men renset ikke sminke godt nok. Anonymkode: 38aff...570 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #20 Skrevet 12. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Me 2. Når jeg leser hva alt de bruker her inne 😳😳Stakkars ansikt. Anonymkode: a88b0...9bb Jeg har fet hud, så her må det vaskes så ikke jeg får masse byller i ansiktet 😄 Anonymkode: ee45e...89a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå