AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Del Skrevet 11. november 2020 Jeg skal starte nettbutikk, og skal kjøpe et domene. Men jeg skjønner ikke om jeg trenger webhotell eller ikke. Jeg har jo laget nettbutikken i et nettbutikksystem, trenger bare URL'en. Anonymkode: 88339...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Del Skrevet 11. november 2020 Har du en kraftig server, som tåler mye trafikk, trenger du egentlig ikke webhotell. Men det er ganske vanlig å få tilbyderne av webhotell til å reservere domenenavnet, og også tilby lagrings- og serverkapasitet. De passer også på at domeneavgiften blir betalt i tide, så du slipper domene"tyveri". Domenenavnet blir "up for grabs" om du ikke betaler avgiften, og det er det folk som sjekker - og reserverer dette domenenavnet. Anonymkode: bb52c...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Del Skrevet 11. november 2020 Nettsidene må jo lagres et sted, men det følger kanskje med nettbutikksystemet? Anonymkode: 7ec30...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Del Skrevet 11. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettsidene må jo lagres et sted, men det følger kanskje med nettbutikksystemet? Anonymkode: 7ec30...2d3 Det var det jeg kanskje trodde... At det ligger på serveren dems. Men jeg er ikke sikker.. Jeg får høre med han kontaktpersonen min. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du en kraftig server, som tåler mye trafikk, trenger du egentlig ikke webhotell. Men det er ganske vanlig å få tilbyderne av webhotell til å reservere domenenavnet, og også tilby lagrings- og serverkapasitet. De passer også på at domeneavgiften blir betalt i tide, så du slipper domene"tyveri". Domenenavnet blir "up for grabs" om du ikke betaler avgiften, og det er det folk som sjekker - og reserverer dette domenenavnet. Anonymkode: bb52c...e18 Jeg har brukt Uniweb til å betale avgiften gjennom, og jeg huket av på webhotell også, men ble usikker på om jeg betaler for noe jeg ikke trenger. Anonymkode: 88339...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå