AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Har et anstrengt forhold til psykologer generelt. Synes det er vanskelig og skamfullt å ha behov for slike tjenester. Er mislykket liksom.. tenker ikke det om andre, kun meg selv. Hater meg selv! Jeg har avlyst samtale i morgen, men psykologen ringte meg i dag og sa han håper jeg kommer og lar timen stå åpen. jeg var innlagt 5 dager på tvang for 3 uker siden, skrev meg ut så fort det gikk over på frivillig §... hadde du gått, eller ikke? Hvorfor/ hvorfor ikke? Anonymkode: 61dc3...d8e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Jeg ville utvilsomt dratt til psykologen. Hvis du vil bli bedre så må du ta imot hjelp, og du kommer ikke til å føle deg mindre mislykket av å la være å gå. Du vil ha behov for hjelp om du går til psykolog eller ikke, men behovet for hjelp vil etter hvert bli mindre om du tar imot hjelp. Du kan velge å se logisk på det, eller så kan du la følelsene styre deg. Anonymkode: 828d6...46f
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Det er som en knekt fot. Du kan la være å gå til legen og lide deg gjennom dette selv.. beinet vil gro skjevt og du vil slite med foten lenge.. samme med psyken, når du er vært innlagt på tvang er det en rimelig grunn til det. Du har store problemer og er svært syk. Sykdommen din er der selv om du mottar psykolog hjelp eller ei. hjelpen kan gjøre deg frisk og forebygge at du ikke blir tvangsinnlagt flere ganger. jeg er i 100% jobb, har familie og barn og fungerer bra på alle måter.. men jeg går også til psykolog, ingen skam i det. Alle har sårbarheter som en kan jobbe med Anonymkode: 27e27...44e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er som en knekt fot. Du kan la være å gå til legen og lide deg gjennom dette selv.. beinet vil gro skjevt og du vil slite med foten lenge.. samme med psyken, når du er vært innlagt på tvang er det en rimelig grunn til det. Du har store problemer og er svært syk. Sykdommen din er der selv om du mottar psykolog hjelp eller ei. hjelpen kan gjøre deg frisk og forebygge at du ikke blir tvangsinnlagt flere ganger. jeg er i 100% jobb, har familie og barn og fungerer bra på alle måter.. men jeg går også til psykolog, ingen skam i det. Alle har sårbarheter som en kan jobbe med Anonymkode: 27e27...44e Ja... takk... er og i jobb+ Fulltidsstudent- masterstudie, gift og barn.. også har vi den andre delen av meg jeg ikke holder ut å ha... Anonymkode: 61dc3...d8e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja... takk... er og i jobb+ Fulltidsstudent- masterstudie, gift og barn.. også har vi den andre delen av meg jeg ikke holder ut å ha... Anonymkode: 61dc3...d8e Akkurat sånn hadde jeg det også. Jobb, masterstudiet, mann og barn. Jeg bare utsatte å ta fatt i mine psykiske problemer. Nå har jeg mistet alt, klarte ikke jobbe mer og har mistet jobben (etter to år syk) masteroppgaven måtte jeg gi opp etter å ha skrevet halve, jeg er skilt og mistet nesten barnet mitt til barnevernet. (Hjelpes, når jeg skriver dette tenker jeg at de siste tre årene har vært tøffe....) Poenget mitt er. Ikke prøv å overse dette. Om du ikke tar grep kan det forverre seg så mye at du vil ha vansker med å komme deg ut av det. Håper du møter opp til timen i morgen. Anonymkode: aaeaa...5ec
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Akkurat sånn hadde jeg det også. Jobb, masterstudiet, mann og barn. Jeg bare utsatte å ta fatt i mine psykiske problemer. Nå har jeg mistet alt, klarte ikke jobbe mer og har mistet jobben (etter to år syk) masteroppgaven måtte jeg gi opp etter å ha skrevet halve, jeg er skilt og mistet nesten barnet mitt til barnevernet. (Hjelpes, når jeg skriver dette tenker jeg at de siste tre årene har vært tøffe....) Poenget mitt er. Ikke prøv å overse dette. Om du ikke tar grep kan det forverre seg så mye at du vil ha vansker med å komme deg ut av det. Håper du møter opp til timen i morgen. Anonymkode: aaeaa...5ec Har hatt problemer i 15 år... men har levd fint med det- egentlig. Har et helt vanlig liv liksom, krigen er kun inni meg selv.. Anonymkode: 61dc3...d8e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 Selv mennesker som er helt friske har godt av å gå til psykolog. Anonymkode: 08c1d...3e1
Linka2 Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 Krigen inni deg kan stilne med hjelp utenfra. Ta deg selv alvorlig nok til å ta imot hjelpen du tilbys. Møt opp til timen, og forklar hvordan du kjenner det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå