Sursøtsaus Skrevet 11. november 2020 #1 Del Skrevet 11. november 2020 NRK har publisert denne artikkelen: https://www.nrk.no/kultur/folk-vil-lese-om-livet-til-pavirkerne-_-kjendisene-pa-sosiale-medier-1.15239175 Merker jeg blir provosert av forfattertrenden blandt influencere. Vi har folk der ute med en forfatterdrøm i magen som ikke får publisert noe som helst, også har vi folk som Mads Hansen, Annijor og Sophie Elise som blir publisert med en gang for makkverk skrevet av ghostwriters bare fordi de er et kjent ansikt som kan dra inn penger til forlaget. Forfatterskap og kulturyrker generelt byr på hard konkurranse men har blitt vannet ut av kjendiser som har et markeringsbehov uten like. Synes det er utrolig trist at allerede etablerte mennesker tar plassen til potensielle nykommere på denne måten. Hva tenker dere? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 11. november 2020 #2 Del Skrevet 11. november 2020 5 timer siden, Sursøtsaus skrev: NRK har publisert denne artikkelen: https://www.nrk.no/kultur/folk-vil-lese-om-livet-til-pavirkerne-_-kjendisene-pa-sosiale-medier-1.15239175 Merker jeg blir provosert av forfattertrenden blandt influencere. Vi har folk der ute med en forfatterdrøm i magen som ikke får publisert noe som helst, også har vi folk som Mads Hansen, Annijor og Sophie Elise som blir publisert med en gang for makkverk skrevet av ghostwriters bare fordi de er et kjent ansikt som kan dra inn penger til forlaget. Forfatterskap og kulturyrker generelt byr på hard konkurranse men har blitt vannet ut av kjendiser som har et markeringsbehov uten like. Synes det er utrolig trist at allerede etablerte mennesker tar plassen til potensielle nykommere på denne måten. Hva tenker dere? Jeg er enig med deg, bortsett fra at de tre du nevner har skrevet bøkene sine selv, så vidt jeg vet. Synes det er en trist utvikling, spesielt at skjønnlitteraturen må vike fordi navlebeskuing er mer lønnsomt for forlagene. Jeg synes det er komplett uforståelig at folk løper mann av huse til bokhandleren for å få ENDA MER av disse menneskene, som allerede har utlevert seg selv i årevis på blogg, og ellers får tømt seg i alle mulige tv-programmer og podcaster med jevne mellomrom. Det sier alt om tiden vi lever i😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå