Gå til innhold

Har du opplevd munnbindpolitiet enda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du opplevd å bli irettesatt av andre når det gjelder munnbindbruk, eller har du sett andre bli det? 

Anonymkode: f835e...eb1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Men det er artig å høre folk du det er pes med munnbind når t.o.m bh barna mine klarer å bruke sine.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Nei

Men det er artig å høre folk du det er pes med munnbind når t.o.m bh barna mine klarer å bruke sine.

Du og dine barn er veldig flinke! Jeg er full av beundring!

Anonymkode: dc0db...cd6

• Liker 3
Skrevet

Nei, for når jeg ikke har det på holder jeg en meter.

Anonymkode: cd8ae...c84

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Nei

Folk er forskjellige, man har ulik helse og opplever ting ulikt. Det kan være mange grunner til at noen heller velger å holder avstand. Sikrere er det også. Smittetallene i Oslo økte markant etter påbudet om munnbind. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg jobber i kaffebar og sliter med å ikke være munnbindpoliti samtidig som jeg ønsker sterkt at alle tar på seg munnbind når de kommer inn. Tiltakene har vært vanskelige, har følt mye på at jeg må"passe på" gjester, minne dem på avstand osv.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Smittetallene i Oslo økte markant etter påbudet om munnbind. 

Eller kom påbudet om munnbind fordi smitten økte markant?

• Liker 25
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk er forskjellige, man har ulik helse og opplever ting ulikt. Det kan være mange grunner til at noen heller velger å holder avstand. Sikrere er det også. Smittetallene i Oslo økte markant etter påbudet om munnbind. 

Dette er overhørt av folk som diskuterer munnbind og som ikke holder avstand.

Driter i hva andre gjør har kun innført munnbind plikt for min husstand (gjorde det i starten av mars)

• Liker 1
Skrevet

Nei, heller tvert i mot. 

Når jeg har på meg munnbind på matbutikken her (middels stor by på Østlandet) titter folk på meg som om jeg kommer fra en annen planet..... 

Anonymkode: 2524a...079

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Callisto83 skrev:

Eller kom påbudet om munnbind fordi smitten økte markant?

Som jeg skrev, tallene gikk opp etter påbudet. 

• Liker 7
Skrevet

Bruker det, men folk glaner som bare det.

Anonymkode: 44e34...214

Skrevet

Har lyst til å bruke det, men er redd for å skille meg ut så har droppa det hittil

Ikke stirrer jeg på folk som bruker det heller, som AB over meg her opplever.

Anonymkode: 09b75...d13

Skrevet

Nei. Svært få som bruker det her uansett.

Anonymkode: bcf59...a1f

Skrevet

Regner med å møte på munnbindpolitiet når jeg skal til Bergen i neste uke (time på sykehuset). Kan tenke meg at de er aktive der. Min erfaring med bergensere av den litt eldre garde er at de elsker å legge seg opp i ting de ikke har noe med.

Anonymkode: ec2ea...d99

• Liker 1
Skrevet

Nei, men har hatt veldig lyst til p være det selv... Store gjenger med unge menn med munnbind på haka og ingen avstand... eldre herrer med nesen utenfor munnbindet. Da gjør munnbindet mer skade enn nytte. 

Anonymkode: 9e69e...912

• Liker 5
Skrevet

Har ikke sett noen med munnbind ennå jeg. 

Anonymkode: 0e459...da8

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, for min del, tror det er fordi vi alle har lagt om til vinterdekk nå. Eller at Gro Harlem Brundtland har fått seg ny sveis. Kan jo ikke være tilfeldig, kan det vel? At dette inntreffer samtidig? Det at denne smittebølgen ble varslet allerede i våres og skjer i hele Europa, det er detaljer vi ikke trenger forholde oss til. 

Anonymkode: b80b4...54f

• Liker 10
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med å møte på munnbindpolitiet når jeg skal til Bergen i neste uke (time på sykehuset). Kan tenke meg at de er aktive der. Min erfaring med bergensere av den litt eldre garde er at de elsker å legge seg opp i ting de ikke har noe med.

Var på sykehuset (Haukeland)  med ene barnet mitt hinn dagen og vi var få med munnbind, var mildt sagt overrasket. Trodde folk tok mer hensyn på er slikt sted.

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder i Bergen: "Påbud om munnbind på kollektivtransport og innendørs på offentlig sted (butikker, kjøpesentre, serveringssteder og restauranter), der man ikke kan opprettholde minst 1 meter avstand."

og folk har noe med hvis man driter i smittevern feks og ikke bruker munnbind der det er påbudt. 

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi at mange gir f i det? Og at folk fortsetter å feste og ha det moro som før?.  Det er ikke som regel på bussen, trikken, bybanen eller whatever at folk blir smittet. Det er på private fester, store bryllup, folk som slenger seg rundt halsen på alle de kjenner på byen osv. Og tror du at folk har på seg munnbind da? Nei!

• Liker 3
  • Opprett ny...