Gå til innhold

Fibromyalgi og koronasymptomer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om det er noen her inne med fibromyalgi som har hatt korona? Hvordan merket dere forskjell på vanlige fibro-smerter, utmattelse, feber osv og koronasymptomer? 

Bare så det er sagt; jeg har ingen grunn til å tro jeg har korona. Men vil gjerne vite om det er noe spesielt en burde vite om.

Anonymkode: a098e...0cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg deler bekymringen din. 

Anonymkode: 574cc...f4c

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte på om det er noen her inne med fibromyalgi som har hatt korona? Hvordan merket dere forskjell på vanlige fibro-smerter, utmattelse, feber osv og koronasymptomer? 

Bare så det er sagt; jeg har ingen grunn til å tro jeg har korona. Men vil gjerne vite om det er noe spesielt en burde vite om.

Jeg er ganske hardt rammet av fibromyalgi (har vært ufør i 10 år), men kan ikke si at jeg har vært spesielt bekymret for å forveksle koronasymptomer med fibrosymtptomer. Halsproblemene ved fibro er "klump i hals"-følelse, ikke sår hals og hoste. Feberfølelsen mange med fibro har, er ikke faktisk feber og vil vise seg på en måling. Eneste som kan minne litt om symptomene, kan til tider være muskelsmertene og det tenker jeg ikke kommer alene med covid-19. Jeg har alltid før merket om jeg har blitt syk med forkjølelse eller influensa, og regner med at jeg vil komme til å gjøre det hvis jeg skulle få covid-19 også

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sår og vond hals, vet ikke om det er fibro eller syklusen men en gang i måneden. Pusteproblemer har jeg og tidvis på grunn av anspenthet og gar brystryggen stivner, hiver etter pusten. Men regner jo med jeg hadde merket forskjell på fibro og corona. Legen har iallfall sagt at jeg ikke skal bry meg om symptomene mine så lenge jeg ikke får lye eller de endrer seg.

Anonymkode: 0bd2b...8da

Skrevet
4 timer siden, Teatrica skrev:

Jeg er ganske hardt rammet av fibromyalgi (har vært ufør i 10 år), men kan ikke si at jeg har vært spesielt bekymret for å forveksle koronasymptomer med fibrosymtptomer. Halsproblemene ved fibro er "klump i hals"-følelse, ikke sår hals og hoste. Feberfølelsen mange med fibro har, er ikke faktisk feber og vil vise seg på en måling. Eneste som kan minne litt om symptomene, kan til tider være muskelsmertene og det tenker jeg ikke kommer alene med covid-19. Jeg har alltid før merket om jeg har blitt syk med forkjølelse eller influensa, og regner med at jeg vil komme til å gjøre det hvis jeg skulle få covid-19 også

Jeg får faktisk feber under de verste "anfallene". Har ikke alltid visst at jeg har gått inn i en forkjølelse eller influensa ved tidligere anledninger. Derfor er jeg redd jeg overser symptomer.

Skrevet

Følger denne. Har selv fibromyalgi. 

Skrevet

Dytt :) 

Anonymkode: 0bd2b...8da

• Liker 1
Skrevet

Først av alt; jeg har ikke hatt corona. Jeg har fibromyalgi, og har de nevnte plager som kommer frem av deg og andre i denne tråden. Smerter over alt, tidvis svingende kroppstemperatur, problemer med pusten (hovedsakelig pga. angst), er konstant tett i nesa uavhengig av noen virusinfeksjon, osv...

Jeg fikk influensa eller forkjølelse eller noe, for et par uker siden og jeg merket umiddelbart forskjell på fibroen og influensaen. Tok test, var negativ, hadde feber i 4 dager, mye snørr og gørr og sånn. Merket STOR forskjell fra fibroen.

Jeg har tenkt samme tanken som deg, umiddelbart så har jeg forstått det sånn at det er lett å skille mellom fibro og corona, men det gjelder jo kun om man får ganske krevende symptomer da. Får man litt mer subtile symptomer så tror jeg faktisk det kan være vanskelig... 

Anonymkode: 62553...1e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...