Gå til innhold

"jeg ønsker meg et stort hus"

Anbefalte innlegg

Jeg hører damer sitter og drømmer om å kjøpe seg et stort hus, når de vinner i Lotto. Da ler jeg inni meg ; tenk over hva du ønsker deg! Sitte i et stort hus når ungene er flytta ut er ikke bare gøy. Masse å vaske og holde i orden og ofte blir mesteparten av huset stående som lager og roterom. Så nei ! 

Hvordan kan folk ønske seg store hus? 

Anonymkode: e09a6...117

• Liker 6
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1423909-jeg-%C3%B8nsker-meg-et-stort-hus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Jeg hører damer sitter og drømmer om å kjøpe seg et stort hus, når de vinner i Lotto. Da ler jeg inni meg ; tenk over hva du ønsker deg! Sitte i et stort hus når ungene er flytta ut er ikke bare gøy. Masse å vaske og holde i orden og ofte blir mesteparten av huset stående som lager og roterom. Så nei ! 

Folk liker forskjellige ting, de har kanskje ikke stor bolig så da er det ikke rart en kanskje ønsker seg det. Folk flest tenker aldri konsekvens uansett hva det skulle gjelde

• Liker 1

Jeg synes å ha stort hus er helt fantastisk. Masse plass, ingen trenger å bo oppe på hverandre, luftig og muligheten til å trekke seg tilbake. Slippe å dele bad. Vi har vaskehjelp, så ingen problem å vaske. Å holde i orden og ryddig er veldig enkelt når alt har en plass. 

Og den dagen vi ikke har alle ungene hjemme, og det er bare oss kan vi faktisk selge huset, og da kjøpe noe som egner seg bedre til oss i et området som er mer tilpasset vår livstil den gangen. Jeg gidder ikke som 31 åring planlegge for en tilværelse om 20 år....

Anonymkode: 14a44...ad3

• Liker 22

Har man vunnet bra i lotto har man sikkert råd til å betale andre for å vaske og vedlikeholde. 

Greit med god plass da. Vi er bare to og har 200m2 til disposisjon. Da har jeg plass til eget kontor, kinorom, gjesterom osv. og vi kan greit ha 20 gjester på besøk julaften. Jeg kunne ikke tenkt meg å bo i leilighet. 

Men om "stort hus" betyr 350-400m2 eller mer er jeg tilbøyelig til å være enig. 

• Liker 7

Jeg ser bare positive ting ved å kunne kjøpe seg et eget hus, ha råd til å vedlikeholde og glede seg over størrelsen,
romsligheten og valgfriheten i alle rom og etasjer på en gang! :mynona:Yiiii-Ha! Kom til meg, huset! 

• Liker 7

Annonse

Jeg trodde jeg ønsket meg et gammelt hus med sjel, litt utenfor byen og med tilhørende hage, -helt til jeg fikk det.. 😏  Det var jo ikke annet enn ting som skulle fikses. Hus som skulle males og vedlikeholdes, stadig opp og ned trappene mellom etasjene, plen som skulle klippes, epler som skulle plukkes, løv som skulle rakes, bed som skulle lukes, blomster som skulle vannes, snø som skulle måkes, ved som skulle bæres inn, avhengig av bil som skulle vedlikeholdes, osv...  Nå er jeg for lengst tilbake i en liten leilighet sentralt i byen, og ingen får meg ut herfra igjen 😄

Anonymkode: 26a92...6d8

• Liker 12

Jeg har stort hus og er alene. Deilig det. Har vaskehjelp, robotklipper, og det finnes folk til å leie inn når det er nødvendig vedlikehold, snørydding finnes det folk som gjør, ikke noe problem. Har ikke noe roterom, legger ting på plass der det skal være med en gang så blir det ikke rot.

Anonymkode: e4f1b...79d

• Liker 5
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har stort hus og er alene. Deilig det. Har vaskehjelp, robotklipper, og det finnes folk til å leie inn når det er nødvendig vedlikehold, snørydding finnes det folk som gjør, ikke noe problem. Har ikke noe roterom, legger ting på plass der det skal være med en gang så blir det ikke rot.

Anonymkode: e4f1b...79d

Du har ikke barn du da? 

• Liker 1

Ønsker meg ikke et stort hus, ønsker meg et lite hus på ett plan på kanskje 80- 90 kvadrat:) Kunne aldri tenkt meg å betale så mye for å bo.Er heller ikke så veldig glad i husarbeid og vedlikehold. Altfor glad i å reise ( når den tid kommer igjen) og vil heller bruke penger på opplevelser. 

Anonymkode: 2b5ea...5b2

• Liker 1

Har stort hus og har hatt det i over 20 år, utrolig deilig alle de årene med barn og ungdommer som hadde med seg drøssevis av venner. God plass og jeg gjør akkurat hva jeg vil. Ja det krever sitt på vedlikehold, men jeg er handy og det har gått helt greit. Når jeg nærmer meg pensjonistalder selger jeg nok eneboligen og finner et lite hus, rekkehus eller en stor leilighet. Inn i en trang leilighet kommer jeg aldri til å flytte. Har hatt glede av huset og hage nå i over 20 år. Dere som har lyst på hus, gå for det i den perioden dere har råd til dette og trenger plass. Det er så mye bedre en og leve trangbodd. Spesielt om man har barn.

Anonymkode: 08278...154

• Liker 2

Annonse

1 minutt siden, Million skrev:

Jeg ønsker meg ikke hus. Jeg vil ha en flott, moderne leilighet! Ikke noe vedlikehold, snømåking eller busk- og plenklipping!

Det ønsker jeg meg også, når ungene er store og flytter ut

Jeg ønsker meg større hus med god oppbevaringsplass og garasje! 

Nå bor vi i en relativt ny tomannsbolig med 4 soverom på 113 kvm. 

1 soverom er blitt kontor, 1 soverom har blitt roterom/gjesterom. Eneste boden har blitt et svært klesskap. Vi har rett og slett ikke oppbevaringsplass annet enn under trappen. Det blir så sykt for rotete! 

Når barn nr 2 kommer om ikke så lenge bli det vel enda trangere 😅 vi ser oss om etter noe større. 

Anonymkode: 4f2e1...c81

Annonse

Jeg trodde jeg ønsket meg et lite hus, men det har det tatt seg tid til å venne seg til. Jeg har ikke helt vendt meg til det etter nesten tre år. 

Nå er det ikke så veldig lite engang, for det er på fire plan, men hvert plan er lite. Det er ikke et eneste rom jeg kan kalle stort. Alle løsninger må være kloke og gjennomtenkte. 

Så ja jeg drømmer litt om større hus, men så er det nok ikke mange år til barna flytter ut, og ene årsaken til å velge dette huset var akkurat at det er stort nok til alle, men lite nok til å etterhvert bare være to. Det er for sent å kjøpe større hus igjen nå når det trolig er snakk om få år før vi blir bare to. 

Jeg tror imidlertid at det blir leilighet da, med mindre det vokser på meg, den sjarmen jeg trodde et lite trehus var, før jeg fant ut at det har sine utfordringer. 

Jeg har fått stor respekt for dem som klarer å bo i minihus. 😄

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man flytter jo mange ganger i livet. Man flytter ut hjemmenfra, og bor billig i leiegårder med trekkfulle vindu og delta bad. Man får seg jobb og kjøper billig toroms i hus der du hører at naboen fiser og isolasjonen er aviser fra 1960. Så får man samboer og oppgraderer, barn og rekkehus og hund og enebolig med grønnsakshage og høns. Så flytter ungene ut og man nedskalerer til moderne rekkehus med gulvvarme og null vedlikehold. Og så blir man dårlig til beins og flytter i toppleilighet på beste vestkant med heis og vaktmester. 

Livet er en reise, ikke en destinasjon. Det samme gjelder våre (mange) hjem.

Anonymkode: cea7d...4c8

• Liker 5

Sånn til info: Det går an å flytte... Noe mange eldre gjør. Flytter, rett og slett, når ungene er blitt store og flyttet ut. 

Hvorfor skal man sitte i et krøbelt krypinn, tilpasset to mennesker når man er en familie på fem, bare fordi det er mest praktisk å ha et lite hjem etter at ungene er flyttet - noe som kan være 15-20 år til? 

Jeg vil, og har, et stort hus. Jeg vil at alle skal ha hvert sitt soverom. Jeg vil ha to stuer, så ungene kan ha vennebesøk og filmkveld i ene stuen, og jeg og mannen kan kose oss med film og fred og ro i andre stuen. Jeg vil ha to bad, så vi slipper å stå i kø og vente så mye på hverandre. Jeg vil ha plass til stort spisebord, så vi kan samle storfamilie og venner til besøk. Jeg vil ha et eget rom til hjemmekontor. Jeg vil ha plass til tredemølle og kunne trene hjemme. 

Og OM jeg skulle finne det for mye bal når ungene er flyttet ut, noe som er minst 18 år til her, med en yngstemann på ett, så kan jeg rett og slett bare selge og flytte, når den tid kommer. 

Foreldrene mine bor forøvrig fremdeles i sin 220 kvm store enebolig, i en alder av 65+, og har ingen planer om å flytte foreløpig, til tross for at de ble "barnefri" for over femten år siden. De har innredet treningsrom, kontor, og elsker å ha masse plass når barnebarna kommer på overnatting, og søskenet mitt som bor langt vekke kan bo der med hele familien når de kommer til byn. 

Anonymkode: fec7b...87c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...