Gå til innhold

Hodelykt til skogsturer


Kokeshi

Anbefalte innlegg

Er interessert i tips til en god hodelykt som gir GODT lys i mørket. Lykta skal fortrinnsvis brukes i stummende mørket i skogen. 

Ønskede kriterier:

Helst ikke oppladbart batteri

Ikke for tung å ha på hodet

Over 1000 lumen.

Pris: ca 1000-1500,- 

Har hatt Nitecore, men er skeptisk ettersom denne kun holdt èn sesong før den sluttet å fungere. 

Har en helt ny Fenix HM65R, men der sluttet ladingen å fungere etter kun èn måned, og den er også oppladbar.

Noen gode tips?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Led Lenzer xeo 19r. Skal garantere at du er den eneste som liker den. Alle du møter vil være svært missfornøyde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppladbar er gull om en bare har rette lykta. Mye lys krever litt strøm, så uten får du et batteribudsjett...
Vi er godt fornøyd med Moonlight sine lykter. Har 1800 lumen, den er gått ut av produksjon. Vi har også Lupine lykter. Våre lykter blir brukt hver dag fra høst til vår i mye drittvær, både Lupine og Moonlightlykta er blitt noen år. 

Avhengig av bruk kan du komme langt med en Ledlenser-lykt. personlig synes jeg at lyset der er for blått og flatt, mister detaljer som gjør det enklere å tryne i ei rot... 

Anonymkode: 5ae2b...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår meg på anbefalingen om Ledlenser. Kjenner desverrre ikke til de enkelte modellene, men det finnes garantert en med batteri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Fenix av samme type, har hatt den siden jul i fjor, og den fungerer fortsatt fint. Har du klaget på din? 

Ikke helt hva du ønsker, men jeg har også en Petzl nao +. Den er oppladbar og kun 750 lumen. Har hatt den i overkant av et år og også den fungerer fint. Ladeinngangen er litt annerledes enn på Fenix lykta, jeg tror nok denne er mer solid. 

Anonymkode: 7d23d...c19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en fra Clas Olson, oppladbar da. Har hatt den 5-6 år nå og brukt den hver mørk kveld bortsett fra i fjor. Eneste abre er at den ikke varsler før den går tom for strøm, den bare slukker! Det fant jeg ut på en sti uti skogen en mørk kveld.

Anonymkode: b3d0c...134

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste kraftigere lykter er oppladbare og med batteri som ikke er tenkt å sitte på hodet.

Magicshine som du får kjøpt på XXL er bra i forhold til pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva du mener med skogsturer. Hvis du skal sykle så ville jeg funnet en som kan lyse langt. For ski- og gå-turer så synes jeg spredning er viktigere enn at den lyser langt.

Har ikke noen merkeforslag, men du bør tenke på dette når du velger.

Anonymkode: df50c...896

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...