Gå til innhold

Kan jeg ringe koronatelefonen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Fikk luftveissymptomer forrige uke. Jeg ringte fastlegen som ba meg se det an, men jeg er likevel redd for om jeg kan være syk. Kan jeg ringe koronatelefonen å høre om jeg burde teste meg? Eller kan jeg ikke bruke koronatelefonen til det?

Anonymkode: 2dd07...22c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ringt. Men vær forberedt på å måtte stå i kø lenge pga. stor pågang av folk som spør om dummere ting enn det.

Anonymkode: ac7e6...949

Skrevet

Du trenger vel ikke koronatlf. til det? Er det ikke bare å teste seg da?

Anonymkode: 9b4ca...993

• Liker 2
Skrevet

Ring ditt lokale testekontor, de avgjør om du bør testes eller ikke. Evt finnes det en nettside du gjør det via, da får du en del spørsmål du svarer på og det avsluttes med en konklusjon for om du bør testes eller ikke og link direkte til testing, om det er konklusjonen. Slik er det ihvertfall i min kommune. Tror den er for alle via helsenorge.no

så sparer du deg selv og andre i telefonkø...

Anonymkode: 9ab6d...d7a

• Liker 1
Skrevet

Er du i praksis i karantene slik at du ikke risikerer å smitte andre? I så fall haster det jo ikke med test så lenge almenntilstand er god og du ikke er i risikogruppe. 

Hvis du tenker reise til jobb osv burde du absolutt teste deg først.

Skrevet

Jeg er usikker fordi symptomene jeg hadde er over, men jeg har en kronisk sykdom som gir luftveissymptomer. Jeg har fremdeles symptomene forårsaket av min kroniske sykdom, men de nyoppståtte symptomene har gått over. 

Anonymkode: 2dd07...22c

Skrevet

Kommer vel litt an på hvor du bor, men her i Bergen er det test for de som vil, trenger ikke gå via lege. Trodde faktisk det var sånn overalt nå, jeg.

Vi har en drop-in stasjon, og flere andre med timebestilling.

Anonymkode: f6731...acc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...