Gå til innhold

Lovisenberg sykehus: Enkeltrom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det er enerom eller om man må dele rom? Er det toalett inne på rommet eller må man ut på gangen for å gå på do? Det er jo et ganske gammelt sykehus, så jeg regner egentlig med at det er litt eldre standard der.
Skal operere nese/bihuler og gruer meg veldig fordi sist jeg lå på sykehus delte jeg rom med en mann som snorket så høyt at det var helt umulig å sove selv med ørepropper. Skjønner at han ikke kunne noe for det, men det var ganske slitsomt å ikke få sove i det hele tatt, for han bråkte like mye på dagtid også. Har fått tildelt tid til operasjon på Lovisenberg, men vurderer å undersøke muligheten for å bytte sykehus hvis det kun er fellesrom der. Uff, føler det er en skikkelig teit grunn til å be om å bytte sykehus. 

Anonymkode: f3ae8...1e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var der så var det ingen enkeltrom, lå på 2- og 3-mannsrom. 

Jeg havnet med ei som skravla i telefonen hele dagen, og hadde radioen på høyt. Måtte be henne dempe seg mye. 

Toalett var utenfor rommet, men stort sett ganske nærme rommene. 

Jeg syns de er veldig flinke på det sykehuset, både legene og sykepleierne. Ville ikke ha byttet "bare" pga fellesrom, du skal jo ikke være der lenge heller. Jeg lå i 5 døgn, og ble litt sprø på slutten pga det, men fikk siste natt alene på 4-mannsrom fordi det var jul og få folk innlagt :) Så du kan være heldig. 

Anonymkode: 64c8f...8fa

Skrevet
På 10.11.2020 den 14.33, AnonymBruker skrev:

Når jeg var der så var det ingen enkeltrom, lå på 2- og 3-mannsrom. 

Jeg havnet med ei som skravla i telefonen hele dagen, og hadde radioen på høyt. Måtte be henne dempe seg mye. 

Toalett var utenfor rommet, men stort sett ganske nærme rommene. 

Jeg syns de er veldig flinke på det sykehuset, både legene og sykepleierne. Ville ikke ha byttet "bare" pga fellesrom, du skal jo ikke være der lenge heller. Jeg lå i 5 døgn, og ble litt sprø på slutten pga det, men fikk siste natt alene på 4-mannsrom fordi det var jul og få folk innlagt :) Så du kan være heldig. 

Takk for svar! 🙂

Ja, tror nok ikke jeg kommer til å be om å bytte sykehus. Jeg også har hørt de skal være veldig flinke på Lovisenberg. Men må forberede meg mentalt på fellesrom. Sist jeg lå på sykehus var jeg overhodet ikke forberedt på at det ville bli så mye støy og bråk og veldig lite søvn. Så er greit å forberede seg litt. Hvis toalettet er ute på gangen tar jeg med morgenkåpe og tøfler, mens hvis toalettet hadde vært inne på rommet hadde jeg droppet det.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 🙂

Ja, tror nok ikke jeg kommer til å be om å bytte sykehus. Jeg også har hørt de skal være veldig flinke på Lovisenberg. Men må forberede meg mentalt på fellesrom. Sist jeg lå på sykehus var jeg overhodet ikke forberedt på at det ville bli så mye støy og bråk og veldig lite søvn. Så er greit å forberede seg litt. Hvis toalettet er ute på gangen tar jeg med morgenkåpe og tøfler, mens hvis toalettet hadde vært inne på rommet hadde jeg droppet det.

Ville tatt med innesko uansett (sykehusgulv er... ekle), og klær får du jo av sykehuset. Men et skift med egne klær til du føler deg bedre er jo lurt :) Husk ørepropper, last ned musikk og tv-serier på mobilen/nettbrett, og ha med headset også. Problemet mitt var at jeg var for dårlig til å høre på musikk eller se serier, og kun orket å ta i øreproppene :P 

Skrevet

Hei!

Kan bekrefte at det ikke er enkeltrom- Lå der for et par år tilbake i en lengre periode pga alvorlig sykdom. Lå alltid på dobbeltrom. Ble flyttet litt rundt omkring pga permisjoner osv. Toalett og dusj stort sett rett utenfor rommet. 

Kan være både kjedelig og plagsomt med dobbeltrom, men makan til flinke folk! Var der så lenge at jeg rakk å bli glad i både leger, sykepleier, vaskere og de som serverte maten. Alltid blide og omsorgsfulle. 

Har vært på tre andre sykehus tidligere og aldri fått bedre behandling! 

Anonymkode: f531f...d43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...