AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Har kommet igang med et opplegg hos psykolog, men jeg har aldri vært hos psykolog sånn på ordentlig før, og lurer på hva som egentlig er «behandlingen», hvordan foregår det? Forløpig snakker vi bare og jeg forteller ting, men det må jo være noe mer enn å bare snakke og sånn etterhvert? Hvirdan klarer de å «behandle»? Å fortelle og analysere egne tanker og atferd og skjønne at man må forholde seg annerledes til det skjønner jeg jo på egenhånd liksom. Anonymkode: 8a203...913
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Det er det som er å bli behandlet. Man samtaler over tid. Finner ut av ting og gjør endringer hvis det er mulig. Er det problemer, så må det snakkes mere om, gjerne over lang tid. Hva trodde du selv? Forventet du å bli koblet til en maskin? Anonymkode: 52862...2e5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #3 Skrevet 10. november 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kommet igang med et opplegg hos psykolog, men jeg har aldri vært hos psykolog sånn på ordentlig før, og lurer på hva som egentlig er «behandlingen», hvordan foregår det? Forløpig snakker vi bare og jeg forteller ting, men det må jo være noe mer enn å bare snakke og sånn etterhvert? Hvirdan klarer de å «behandle»? Å fortelle og analysere egne tanker og atferd og skjønne at man må forholde seg annerledes til det skjønner jeg jo på egenhånd liksom. Anonymkode: 8a203...913 Jeg har gått til utallige psykologer o.l., bl.a på dps og privat, av og på i 14 år. Ingenting fungerer, for som du sier, de samtalene er alt. Føler selv at jeg er for smart for psykologene. Jeg skjønner hvordan jeg er, og hvorfor, men jeg klarer ikke å endre meg. Venter fortsatt på den magiske kuren. Har venner som har god effekt av psykolog, og som sier "de fikk meg til å innse det og det, eller se ting på andre måter".. jeg tenker bare at de må være utrolig enkle og "lettlurte"... Anonymkode: de8d2...524
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 For smart for psykolog var ikke det første som slo meg. Anonymkode: 302f5...5f0
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #5 Skrevet 10. november 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det som er å bli behandlet. Man samtaler over tid. Finner ut av ting og gjør endringer hvis det er mulig. Er det problemer, så må det snakkes mere om, gjerne over lang tid. Hva trodde du selv? Forventet du å bli koblet til en maskin? Anonymkode: 52862...2e5 Ja men det er jo noe annet enn det som jeg opplever i begynnelsen. Jeg må bare fortelle om meg selv om om noen tanker. Men det hjelper jo ikke. Og jeg har jo en del teorier om hvorfor jeg feks er lei meg eller redd osv. Men det hjelper jo heller ikke å skjønne det. så derfor jeg lurer på hvordan det foregår etterhvert, hjelper jo ikke å bare fortelle eller skjønne, det gjør jeg jo på egenhånd. Så skjønner at det er samtale, men lurer på hvordna det kan behandles gjennom saMTAle. Psykologen må vel gjøre noe mer enn å bare høre. Og Anonymkode: 8a203...913
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå