Gå til innhold

Kvinneguiden og Diskusjon.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Motor, spill, fotball, sport, trening, mobil, nettbrett, smartklokker, lyd, bilde, osv osv. Gjesp og dobbeltgjesp... Politikk kan være ganske gøy, men mitt stalltips er å velge mann når man skal velge kjønn på diskusjon.no. Det er ikke levelig der inne som kvinne. Jeg har testet. Jeg er en oppegående kjernekar som mann, men når jeg skriver nøyaktig det samme som kvinne er jeg visstnok dum som et brød.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi de er mer sensur gale der enn Kvinneguiden. Synes det er bra man kan utrykke seg mer enn å bli bannet

Anonymkode: ff8b8...737

Det er nok en mye høyere terskel for saklighet og som fører til at en får innlegg slettet om en hele tiden oppretter tråder eller kommer med innlegg der en nekter å diskutere saklig. Takhøyden er samtidig betraktelig høyere når det gjelder meningsinnhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet Diskusjon.no for en del år siden. Synes oppsettet med enormt lange tråder om hvert tema gjør ting litt mer slitsomt å følge med på. Samt var en del brukere der inne som var håpløst å diskutere med: anarkister, konspirasjonsteoretikere osv. som dominerte tråder med tullete innlegg som ikke hadde så mye med sakene å gjøre. Det er begrenset hvor lenge man gidder å holde på med det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal smiske bra skal en overleve på diskusjon.no,  moderatorene er ekstremt hårsåre og maktsyke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, lsklars skrev:

En skal smiske bra skal en overleve på diskusjon.no,  moderatorene er ekstremt hårsåre og maktsyke 

Jeg synes du bør kunne komme med gode argumenter eller eksempler når du går så kraftig ut som dette.

At du gjentar dette ofte betyr ikke at det er sant.

Det artige her er jo at om en ser på diskusjon.no så er det jo tråder der og som sier AKKURAT det samme om moderatorene på KG. Jeg er rimelig sikker på at utfordringene ligger mer hos de som klager over dette, enn det de klager over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, nomore82 skrev:

Jeg synes du bør kunne komme med gode argumenter eller eksempler når du går så kraftig ut som dette.

At du gjentar dette ofte betyr ikke at det er sant.

Det artige her er jo at om en ser på diskusjon.no så er det jo tråder der og som sier AKKURAT det samme om moderatorene på KG. Jeg er rimelig sikker på at utfordringene ligger mer hos de som klager over dette, enn det de klager over.

Det ER sant , selv om du ikke tror på dette.

Deg om det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Example skrev:

Droppet Diskusjon.no for en del år siden. Synes oppsettet med enormt lange tråder om hvert tema gjør ting litt mer slitsomt å følge med på. Samt var en del brukere der inne som var håpløst å diskutere med: anarkister, konspirasjonsteoretikere osv. som dominerte tråder med tullete innlegg som ikke hadde så mye med sakene å gjøre. Det er begrenset hvor lenge man gidder å holde på med det.

Det er hovedgrunnene til at jeg droppa diskusjon.no selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psh. Jeg har vært på diskusjon.no i maaaaange år, aldri hatt noe problem med moderatorer eller regelverk. Syns det er mye lavere takhøyde her inne. 

Anonymkode: 4507e...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange moderatorer er det på diskusjon.no  ?

Folk prater ofte om den nevnte gavekort som en av verstingene.  Lurer på åssen en sånn fungerer i virkelige liv.

Omni et eller annet er også nevnt som maktsyk og ekstrem hårsår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Example said:

Droppet Diskusjon.no for en del år siden. Synes oppsettet med enormt lange tråder om hvert tema gjør ting litt mer slitsomt å følge med på. Samt var en del brukere der inne som var håpløst å diskutere med: anarkister, konspirasjonsteoretikere osv. som dominerte tråder med tullete innlegg som ikke hadde så mye med sakene å gjøre. Det er begrenset hvor lenge man gidder å holde på med det.

Er da nok av tullete konspirasjonsteoretikere her også da.

Anonymkode: 84bca...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at moderatorer på diskusjon.no ikke griper inn før brukere begynner å slenge dritt til hverandre i stedet for å diskutere sak, og det er helt greit for meg. Mulig at noen føler seg kneblet av å ikke få komme med personangrep, men det er i tilfelle deres problem. 

Avsporinger ryddes ofte ut til egne tråder, det er topp. 

Konspirasjonsteorier og folk på ytterkantene politisk er det både her og der. De er like slitsomme begge steder.. 

Anonymkode: 4507e...1ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lsklars skrev:

Det ER sant , selv om du ikke tror på dette.

Deg om det 

 

1 time siden, lsklars skrev:

Hvor mange moderatorer er det på diskusjon.no  ?

Folk prater ofte om den nevnte gavekort som en av verstingene.  Lurer på åssen en sånn fungerer i virkelige liv.

Omni et eller annet er også nevnt som maktsyk og ekstrem hårsår

Selvinnsikten din er kanskje ikke din sterkeste side?

Når jeg ser hvordan du slenger rundt deg med oppgulp her så kan jeg jo selv forstille meg hvorfor du ikke er fan av diskusjon.no. En kort oppsummering:

  • Du slenger rundt deg med påstander.
  • Du backer ikke opp påstandene dine når de blir utfordret.
  • Du gjentar påstandene dine som om det gjør at de er mer sanne.
  • Du omtaler påstandene dine som vedtatte sannheter.
  • Og du snakker dritt om en spesifik navngitt bruker på diskusjon.no.

Våger du å linke til brukerprofilen din på diskusjon.no eller vil vi bare finne mer av det samme der?

Jeg har vært medlem på diskusjon.no i snart to tiår. Er det perfekt? Langt i fra. Men det er et av de få forumene jeg kjenner til hvor moderasjon i stor grad blir saklig utført. Jeg har ikke vært borti alle moderatorene på forumet, men jeg har vært borti noen og jeg har fått en advarsel i hele min tid der - og selv når jeg fikk advarsel der ble det gjort saklig og jeg endte opp med å ha en kort men hyggelig prat med moderatoren som gav meg advarsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lsklars skrev:

Hvor mange moderatorer er det på diskusjon.no  ?

Folk prater ofte om den nevnte gavekort som en av verstingene.  Lurer på åssen en sånn fungerer i virkelige liv.

Omni et eller annet er også nevnt som maktsyk og ekstrem hårsår

Sikker på at det er ‘folk’ og ikke deg med ulike brukernavn? 😛

Jeg har hatt flere diskusjoner med nevnte moderator, vi er sjelden enige og jeg synes tidvis han bommer veldig, men jeg kan ikke komme på å ha opplevd urimelig moderering fra hans side, eller andre der for den del. Jeg har riktignok ikke vært veldig aktiv der i det siste så kan ikke si så mye om den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...