Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute å kjørte i sted og jeg såg at i et vindu i et hus var det satt opp adventsstake nå. Er ikke det litt tidlig? Jaja folk får gjøre som de vil, men jeg setter ikke opp noe før 1 søndag i advent.

Anonymkode: 64237...1d5

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er tidlig, men som du sa så gjør jo folk får gjøre som de vil:)

• Liker 3
Skrevet

2020 er ikke et normalår, og noen behøver det lyspunktet som nå er. Bokstavelig og symbolsk talt. 

Anonymkode: f4d58...acc

• Liker 11
Skrevet

Adventstjernen henger allerede en uke her. 

Anonymkode: 30569...791

• Liker 3
Skrevet

Jeg skal pynte til helga, all julepynten skal opp 🎅😇🎅

Anonymkode: cbbdb...e8a

• Liker 4
Skrevet

Kanskje litt tidlig. Men jeg kjenner jeg gleder meg veldig til å gå tur i mørket og se på alle de fine lysene folk henger opp både ute og i vinduene. Det gjør så mye med stemningen. Vi trenger litt sånn nå :) vurderer å pynte litt jeg også, men venter litt til da jeg er så teit at jeg ikke vil ver først her jeg bor..... 🤦‍♀️

Anonymkode: e849f...1a1

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor er folk så opptatte av hva andre gjør hele tiden? 

Anonymkode: 8273e...499

• Liker 5
Skrevet

Adventsstake? Det pleier ikke folk å ha i vinduet. Mener du syvarmet lysestake? Hvorfor er det viktig hva andre gjør?

Anonymkode: e0672...fd7

Skrevet

Hos naboen henger adventstjerna i vinduet hele året.  De setter i kontakten i oktober og drar den ut i februar.   Det er jo bare koslig med lys i vinduet og mange elsker jul.

Anonymkode: b8c6b...fc0

Skrevet

Altså... :klo: 
...det heter jo "advent" og denne personen har funnet staken frem og bedriver aktiv venting...på klarsignal! :fnise: 

Skrevet

Syns det er helt greit at folk pynter med julestjerner, adventstaker (ja selv om det egentlig er for advent), lysslynger osv helt fra når mørketiden slår inn. 
Det blir mørkt tidlig her oppe i nord og da syns jeg at nettopp lys er en fin ting å bruke for å gjøre det mer koselig. 

Syns derimot at det kan være litt rart når folk pynter med alt av julepynt tidlig, men det er uansett ingenting jeg trenger å legge meg oppi. Hvordan folk ønsker å leve er da opp til hver enkelt mener jeg

Skrevet

I USA har det blitt stadig mer vanlig med pynting rett etter Halloween, også tre (kunstige). Så er nok sagte på vei hit også. 

Anonymkode: de529...68e

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Adventsstake? Det pleier ikke folk å ha i vinduet. Mener du syvarmet lysestake? Hvorfor er det viktig hva andre gjør?

Anonymkode: e0672...fd7

Alle jeg kjenner har adventsstaken i vinduet.

Men litt rart å være så opptatt av hva andre gjør ja. Og til og med lage post om det her. Why?

Anonymkode: 0acf0...1c2

Skrevet

Det er jo koselig med litt ekstra lys nå i mørket, men juleting bør man vente med. Selvfølgelig må man kunne gjøre hva som helst hjemme hos seg selv, men det er likevel greit å tenke at andre kan se dette. Jeg er en konservativ julefeirer og holder meg til tradisjonene slik de var i Norge før. Gleden over jul og opplevelsen av julestemningen ødelegges litt for meg når noen feirer flere måneder før jul. Om du ser "Tre nøtter til Askepott" året rundt så er det ikke det samme magiske stemningen når du ser det kun på julaften.

Anonymkode: 1a162...a76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...