Gå til innhold

Fersket i bulimi

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han ble helt rar å bare dro ut igjen, vi sa ingenting til hverandre hi

Anonymkode: 69443...180

hva nøyaktig sa han til deg siden han skjønte at det var bulimi? Hvis jeg hadde kommet over at partneren min spydde så ville jeg trodd de var syke eller blitt matforgifta før jeg hadde mistenkt spiseforstyrrelser.

Anonymkode: 99c30...012

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han koblet et engangstilfelle med oppkast til bulimi har han nok hatt mistanke om det før dette. De fleste ville tenkt at du var dårlig og spurt om det gikk bra. 

Skrevet

hva nøyaktig sa han til deg siden han skjønte at det var bulimi? Hvis jeg hadde kommet over at partneren min spydde så ville jeg trodd de var syke eller blitt matforgifta før jeg hadde mistenkt spiseforstyrrelser.

Jeg vet ikke men han såg vel at jeg hadde fingrene i halsen å all maten som sto på bordet i stuen. Hi

Skrevet

Kjære TS. Jeg vet ikke om du ser det jeg leser ut av innleggene dine. Du vil heller velge sykdommen din enn mannen din. For meg vitner dette om at bulimien fyller en viktig funksjon for deg. Hemmeligheter har vi alle lov til å ha, men grunnen til at du vil holde bulimien hemmelig er jo at du ellers må ta tak i sykdommen. Hvorfor kaster du opp? Vet han om all skammen du bærer på? Hvorfor er det så vanskelig å skulle slippe ham inn i din verden?

• Liker 3
Skrevet

Men kanskje han ikke forsto da? Kanskje jeg legger for mye i det. Jeg tror jeg ser an hvordan det blir å møte han igjen i kveld, er han som før så later jeg bare som ingenting. Hi

Skrevet
7 minutter siden, Linka2 skrev:

Kjære TS. Jeg vet ikke om du ser det jeg leser ut av innleggene dine. Du vil heller velge sykdommen din enn mannen din. For meg vitner dette om at bulimien fyller en viktig funksjon for deg. Hemmeligheter har vi alle lov til å ha, men grunnen til at du vil holde bulimien hemmelig er jo at du ellers må ta tak i sykdommen. Hvorfor kaster du opp? Vet han om all skammen du bærer på? Hvorfor er det så vanskelig å skulle slippe ham inn i din verden?

Ja jeg vil heller velge bulimien enn min mann, jeg klarer ikke å leve uten, dette er min måte å takle en hverdag på, egentlig å takle livet i seg selv. Jeg har ikke vokst opp slik barn skal å jeg vil ikke føle på det, inni meg er jeg ødelagt men bulimien gir meg styrke, den får meg glad. hi

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på medisiner som gjør at jeg må ta regelmessige blodprøver, regner med at hadde det vært noe så ville det dukket opp der. Ho

Allikevel kan det være det beste for deg at han oppdaget det. Nå har du sjansen til å ta  tak i denne sykdommen og bli kvitt den. Snakk med mannen din og forklar han, så vil jeg tippe at han velger å støtte deg og hjelpe deg. 

Det at han stakk av, kan vær noe så enkelt at han fikk sjokk og ikke visste hvor han skulle gjøre av seg og hva han skulle si. Bulimi er jo full av skam og det er trist. De som er glad i deg, vil hjelpe deg til å bli frisk og de vil ikke bebreide deg for at du har en spiseforstyrrelse.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke men han såg vel at jeg hadde fingrene i halsen å all maten som sto på bordet i stuen. Hi

Skjønner at han da mistenker spiseforstyrrelse da ja.

Skrevet

Har sendt ei melding men har ikke fått svar, jeg har sån angst nå, hadde det ikke vært for barna hadde jeg pakket baggen å dratt, dette er tortur, jeg sitter å lager forsvars taler i hodet mitt, jeg vil bare ha dette overstått. Hi

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vil heller velge bulimien enn min mann, jeg klarer ikke å leve uten, dette er min måte å takle en hverdag på, egentlig å takle livet i seg selv. Jeg har ikke vokst opp slik barn skal å jeg vil ikke føle på det, inni meg er jeg ødelagt men bulimien gir meg styrke, den får meg glad. hi

Kjære TS. Det er de vi alle som har en avhengighet/mestringsstrategi tenker. Tro meg, jeg har vært der selv. Men vi tar feil. Det ER mulig å leve uten. Det ER mulig å kvitte seg med skammen og alt hemmeligholdet og dertil hørende selvforakt. Om du ikke er der ennå at du klarer å be om hjelp for deg selv, tenk på dine barn, de fortjener en mor som lærer seg å bli glad(ere) i seg selv. Kontakt Villa Sult. Det ER hjelp på få. Du fortjener å ha et sannere liv uten store hemmeligheter for dine nærmeste. Det er så ensomt der du er nå. Sender deg en stor klem og mye mot! ❤

Skrevet

Anonymkode: 766d3...166

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du sett denne videoen ?

Dokumentar om den kjente norske fotografen som døde av spisesforstyrrelser/anorexia sist år ?

Skrevet

Min mor stod også å spydde da hun trodde ingen hørte noe.........

Litt av et forbilde du vil være for ungene dine.

Anonymkode: cbe60...470

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett denne videoen ?

Dokumentar om den kjente norske fotografen som døde av spisesforstyrrelser/anorexia sist år ?

Hva har Lene M  med TS å gjøre? Syns det var en guffen film, jeg. Kan ikke se hvordan den kan hjelpe mennesker med SF med noesomhelst. Man blir ikke skremt bort fra å ha en psykisk sykdom. Spiseforstyrrelsen til TS har en funksjon. Den hjelper henne å takle hverdagen. Jeg sier ikke at det er en god mestringsstrategi, men det er helt klart en strategi for mestring. 

• Liker 2
Skrevet

Gjør det aldri med barna hjemme. Hi

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg trives godt å har forsonet meg med å ha sykdommen, tennene blir fikset uten at han vet det. Men nå har jo min mann ødelagt alt å jeg føler jeg må gå fra han, dette var min hemmelighet å ikke noe jeg ville at han skulle vite. Hi

HAN har ødelagt alt? Herregud, du trenger virkelig hjelp

Anonymkode: ac094...ede

• Liker 2
Skrevet

HØR PÅ DEG SELV.  TS lider pga en dårlig barndom og du bebreider henne? Tror du hun blir en bedre mor av å påføres enda mere skam? Du er selv langt fra et forbilde i din kalde fordømmelse, spør du meg. 

• Liker 3
Skrevet

Har det på samme måte som deg 😰 lever med daglig bulimi, er gift, 3 barn , osv.. skulle gjerne pratet med deg privat :) 

Anonymkode: ebbc2...1bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen råd, men kanskje du har tips til meg, ts? Hvordan fikser du tennene? Selv er jeg frisk av bulimi etter årevis med sykdommen. Men tennene mine er vrak og det gjør meg så deprimert. Ser ingen glede i noe pga det. Så jeg hater virkelig konsekvensene av den sykdommen :(

Anonymkode: 02a82...7a1

Skrevet

Føler så med deg. Tipper du har det rimelig dritt nå. Når kommer mannen din hjem ? Ikke godt å si hva han tenkte, men at du har drevet med dette i 15 år er ikke noe han kan forsått av situasjonen iallfall. 

Kan du ta en halvsannhet. "du dette er noe jeg drev med mye før. det var alvorlig da og sleit skikkelig. Nå skjer det dessverre en skjelden gang. En gan i året kanskje. Og jeg syns ikke det er noe å styre over når det skjer så skjeldent. Føler meg ok med hvordan det er. jaaa jeg vet. Jeg burde mulig delt det med deg. Men jeg ville ikke du skulle bekymre deg. For det er egentlig ikke noe problem lenger. Det skjer en gang i året Jeg har det helt fint. Du vet jeg har hatt en kjip barndom og slitt mye. Men jeg har det bra nå. Du trenger ikke bekymre deg. Det er det viktige. Men du jeg skjønner du ble skremt altså. Du ble vel helt satt ut. Hvordan her du det. Nei nei nei ,du har ikke en helt gal kjerring he he. Bare litt smårar. he he akkurat som du liker" Osv

Jeg gir deg ikke tips fordi jeg vil fremme bulemi. Men fordi jeg repekterer og lytter til at dette er slik det må være for deg nå.

Til dere som har snakket om tenner.. Har seks nydlige kroner på fortennene her. Skit dyrt men har fineste tennene som er. Verre er det innover. Ikke stygge. Men de gjør til tider j vondt fordi emaljen er tynn. Mått rotfylle en tann uten annen skade pga smerter som raste opp og ned kjeven, ned skulder og opp bak øynene.' 

Lukke mekanismen til magen har nå etter flere år  forresten kommet seg, den var rimelig kjørt. Det er et hardt liv for kroppen.

Anonymkode: d2a0f...cd4

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...