AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #21 Skrevet 9. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Skal pine meg gjennom en makspulstest, Siste ting: har makspulsen noe å si utover at pulssonene blir ulikt? Sier makspulsen noe om form? Eller er det bare individuelt og genetisk mer enn aldersavhengig? (Jeg er 35 år btw). Anonymkode: 1bbd2...cd1 Makspuls sier ingenting om form og kan ikke trenes. Den er kun et verktøy for å trene i riktig pulssonene hvis du bruker det i trening. Anonymkode: be537...104 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #22 Skrevet 9. november 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Skal pine meg gjennom en makspulstest, Siste ting: har makspulsen noe å si utover at pulssonene blir ulikt? Sier makspulsen noe om form? Eller er det bare individuelt og genetisk mer enn aldersavhengig? (Jeg er 35 år btw). Anonymkode: 1bbd2...cd1 Sier ingenting om form. Den er genetisk. Hvilepuls og hvor fort du kommer ned igjen i puls derimot, sier noe om form. Anonymkode: 3934a...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #23 Skrevet 11. november 2020 TS her. Må bare takke for svarene her for jeg tok en makspulstest i går. Etter en lang og rolig oppvarming løp jeg intervaller i en bakke på 200 meter med 10% stigning. På det siste draget hvor jeg fikk krampe i beina så var pulsen oppe i 198. Jeg hadde nok muligens hatt bittelitt mer å gå på så velger å legge inn 200 som makspuls. Trodde ikke det var mulig å ha så høy puls som 35-åring😅 Så da har jeg nok løpt de rolige turene i sone 2 og 3, ikke 4. Anonymkode: 1bbd2...cd1 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå