Gå til innhold

Noen som har peiling på puls?

Fremhevede innlegg

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Skal pine meg gjennom en makspulstest, Siste ting: har makspulsen noe å si utover at pulssonene blir ulikt? Sier makspulsen noe om form? Eller er det bare individuelt og genetisk mer enn aldersavhengig? (Jeg er 35 år btw).

Anonymkode: 1bbd2...cd1

Makspuls sier ingenting om form og kan ikke trenes. Den er kun et verktøy for å trene i riktig pulssonene hvis du bruker det i trening. 

Anonymkode: be537...104

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Skal pine meg gjennom en makspulstest, Siste ting: har makspulsen noe å si utover at pulssonene blir ulikt? Sier makspulsen noe om form? Eller er det bare individuelt og genetisk mer enn aldersavhengig? (Jeg er 35 år btw).

Sier ingenting om form. Den er genetisk. Hvilepuls og hvor fort du kommer ned igjen i puls derimot, sier noe om form. 

Anonymkode: 3934a...5a7

• Liker 1
Skrevet

TS her. Må bare takke for svarene her for jeg tok en makspulstest i går. Etter en lang og rolig oppvarming løp jeg intervaller i en bakke på 200 meter med 10% stigning. På det siste draget hvor jeg fikk krampe i beina så var pulsen oppe i 198. Jeg hadde nok muligens hatt bittelitt mer å gå på så velger å legge inn 200 som makspuls. Trodde ikke det var mulig å ha så høy puls som 35-åring😅  

Så da har jeg nok løpt de rolige turene i sone 2 og 3, ikke 4.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...