AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1 Skrevet 8. november 2020 Hei. Jeg skal ta silikon da jeg har så flate bryster at jeg ikke en gang kan bruke BH. Jeg er redd for å dø i narkose.. man vet jo aldri om man tåler det før man er i det. Jeg hovner ofte opp i halsen av forskjellige type medikamenter, jeg tåler ikke Ibux en gang. Tror dere jeg bør være bekymret? føler jeg er en av de som hadde dødd. Anonymkode: 82463...f8d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #2 Skrevet 8. november 2020 Tvilsomt. Klinikken ønsker ikke søksmål i millionklassen fordi de ikke undersøkte deg godt nok først. Anonymkode: 3f1fd...593 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #3 Skrevet 8. november 2020 vill legge til at jeg både har astma og allergi. Anonymkode: 82463...f8d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #4 Skrevet 8. november 2020 Sikkert større sjangs for at du støter fra deg silikonen. Anonymkode: 4d424...352 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 Har jobbet med anestesi i 12 år. Aldri opplevd at noen har dødd under narkose. Og vi opererer innimellom dødssyke pasienter ( feks tarmslyng osv). Også opplevd allergisjokk, men det for vi ordnet opp i, det er ekstremt sjeldent. De fleste får anafylaksi av muskelavslappende middel ( curacit) og det bruker man ikke under brystkirurgi. Anonymkode: 0c2f6...ee0 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 Er både anestesi lege og sykepleiere som passer på deg 😊 Og kirurgen og anestesi legen har på forhånd tatt det med i betrakning så det går nok kjempebra . Anonymkode: b5459...f07 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 Jeg opererte for 2 mnd siden. Jeg var 100% sikker på at jeg skulle dø! Siden jeg var så stresset før operasjonen fikk jeg beroligende, men kjente ikke noe til dette ettersom jeg hadde laget et "skrekkscenario" i hodet mitt. Det viste seg at operasjonen ikke var noe å bekymre seg over i det hele tatt! Jeg ble godt tatt vare på av anestesisykepleier og annet helsepersonell. Det jeg synes var verst med det hele var å våkne opp uten at jeg visste hvor mye klokken var. Føltes ut som jeg hadde sovet i minst 1 døgn! Anonymkode: da2f0...e56 2
Kenelz Skrevet 8. november 2020 #8 Skrevet 8. november 2020 Rettere sagt enn gjort, men slapp av! 😊 Da jeg låg på operasjonsbordet med en nål i armen (narkose) så husker jeg ikke at jeg ble noe «trøttere». Det var noen par sekunder der jeg viftet med foten min og drev å snakket til meg selv om hvor våken jeg var (husker det veldig godt! Ville forsikre meg at alle i rommet visste jeg var til stede og helt klar i hodet) også plutselig husker jeg ingenting for da hadde narkosen kicket inn. Merkelig følelse må jeg bare si! Husker helt seriøst ikke at jeg ble trøttere, var altså på sekundet det «svartnet» til. Husker heller ikke å ha våknet. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #9 Skrevet 8. november 2020 Vi skal alle dø en dag. Dør du under narkose vil du aldri være bevisst det. Da slipper du i hvert fall å tenke ; nå dør jeg. Alternativt er jo å kutte ut silikonoperasjonen, men da flytter du jo bare redselen for narkosen til et mer nødvendig inngrep du kanskje må gjøre senere i livet. Anonymkode: 89906...19c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #10 Skrevet 8. november 2020 Om du ikke tåler Ibux en gang bør du gjøre litt research før du tar silikon. Det er ikke bare narkosen som kan være problematisk, google breast implant illness. Anonymkode: 65db4...fc8 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #11 Skrevet 8. november 2020 Uansett operasjon og narkose er det alltids en risiko. Selv om de er små, så er de der. Det at det ikke har skjedd med andre betyr ikke at det ikke kan skje med deg. Da må man vurdere om det er verdt det. Anonymkode: 233ec...0c4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 Det er større sannsynlighet for at du blir syk av selve implantatet. Anonymkode: 86d52...5b7 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #13 Skrevet 8. november 2020 Jeg hadde vært mer redd for å våkne midt under operasjonen enn å dø. Snakk evt med legen der om din bekymring. Så kan de forklare... at du selvfølgelig ikke dør. Lykke til😊 Anonymkode: 88ef5...6f5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 De samme tankene hadde jeg før min første operasjon, nå har jeg vært gjennom fire og lever enda. Du ligger på bordet, så får du en nål i hånden (mindre vondt enn blodprøve), så får du puste inn litt oksygen fra en maske (litt ekkelt med masken tenker du kanskje, men det er altså bare vanlig oksygen, null stress) og så husker du ikke mer før noen sier at nå er vi ferdige. Da ligger du i en god og varm seng og er som regel godt smertelindret. Det er også vanlig å gi beroligende (IKKE muskelavslappende), så du merker ikke om du skulle bli redd. Uansett, du husker ingenting annet enn masken og kanskje at du får medikamenter i veneflonen. De sier alltid at det kan svi litt, men det har jeg ikke kjent noe til. Anestesi er tryggere enn det aller meste du foretar deg i løpet av en vanlig dag, du er overvåket hele tiden av spesialutdannede folk som har som sin eneste oppgave å holde deg levende og smertelindret. Skulle noe skummelt mot formodning skje, så ordner de opp i det. Anonymkode: 52e76...ac2 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 Glemte å skrive at du må selvsagt si fra om alt av allergier, sykdommer, faste medisiner og lignende! Da kan de ta ekstra forholdsregler. Anonymkode: 52e76...ac2 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 Anestesilegen er spesialutdannet og vet akkurat hva han og hun gjør. Anestesi er veldig trygt i Norge. De som dør, dør av noe annet enn anestesien. Anonymkode: 9e571...619
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 Var rimelig stresset selv, men kirurgen sa : Nå kommer du til å føle deg som du pleier å gjøre på en lørdagskveld (dritings), så sovnet jeg på et blunk. Våknet opp og følte meg fremdeles litt småfull, men det gikk fint. Hele prosessen etterpå gikk så fint, rundt dag 3 eller 4 skal visstnok være den værste men husker jeg sa at jeg kunne gjort det om igjen selv da. Ingenting å grue seg til! Masse lykke til Anonymkode: 995d5...e4e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #18 Skrevet 9. november 2020 Jeg har tatt flere operasjoner med narkose og var veldig nervøs før første. Men etter 4 stk nå, så er min erfaring at du blir veldig godt tatt vare på!! Det er dyktige anesstesileger og sykepleiere som har ansvar. De tar hensyn til hva du har reagert på av medikamenter tidligere, og alle viktige funksjoner blir overvåket av kyndig helsepersonell. Dette går nok helt fint 😊 Anonymkode: c443d...0a5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #19 Skrevet 9. november 2020 Jeg reagerer også på alle mulige medikamenter og har også astma og allergi. Var i narkose i mer enn syv timer i forbindelse med en stor kreftoperasjon og det gikk helt fint. Anonymkode: 7b58a...46d
saltvann Skrevet 9. november 2020 #20 Skrevet 9. november 2020 Bestevenninnen min tok silikon for 10 år siden. Hadde veldig små pupper og dårlig selvtillitt. Nå skal hun ta de ut. Hun har lest om breast implant illness og skjønt at en del av plagene hun har kan skyldes silikonen. Du har bestemt deg og kommer nok til å gjennomføre, men for andre som vurderer å ta silikon så kan det vært lurt å lese litt om breast implant illness før man tar et valg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå