Gå til innhold

Tidligere mobber kontakter meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På barne og ungdomsskolen hadde jeg bare ei venninne, hun var slem mot meg men det ble til at vi hang sammen fordi hun var den eneste som ville ha noe med meg å gjøre. Jeg ble også mobbet av andre, men hun her var absolutt værst. Blant annet så drev hun å tok meg i skrittet og puppene og lot som at hun skulle prøve å kline med meg, kløp meg i rumpa osv... Samtidig som hun sa at jeg var stygg og dum. Hun kunne plutselig dytte meg så jeg datt, dytte meg hardt inn i veggen og spenne bein på meg. Hun stjal ting og penger fra meg også. Hun lo av meg og dreit meg ut foran andre hele tiden osv osv... Ingen likte henne noe særlig. Flere år etterpå drev hun fortsatt å trodde at vi var venner og tok jevnlig kontakt. Jeg klarte til slutt å fortelle henne hvordan jeg hadde hatt det og hva jeg syntes om det. Hun bare "men vi hadde det jo bare gøy" 🙄 Jeg brøt kontakten til slutt. Nå var det lenge siden jeg har hørt fra henne, men i det siste har hun begynt å prøve å ta kontakt igjen. Bør jeg gi henne en ny sjanse i tilfelle hun kanskje skjønner hva hun har gjort? Det er lite trolig, men man vet aldri. 

Anonymkode: f15d7...e5b

Helt ærlig så tror jeg at fra hennes side så «var det bare gøy». Men ikke for deg. Du må faktisk legge frem alt for henne. Hun forstår ikke at det var noe annet enn gøy, men du har hatt set helt grusomt. Legg alle følelser på bordet og si at hun har virkelig spolert noen som helst sjanse for å være venner med deg. Evt. om du tror du kan tilgi henne, si at du forventer en stor unnskyldning og mye bedre behandling fremover, så kanskje dere kan ta opp kontakten (men forstår virkelig om du ikke kan og vil tilgi henne).

Anonymkode: 7b44f...1b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig så tror jeg at fra hennes side så «var det bare gøy». Men ikke for deg. Du må faktisk legge frem alt for henne. Hun forstår ikke at det var noe annet enn gøy, men du har hatt set helt grusomt. Legg alle følelser på bordet og si at hun har virkelig spolert noen som helst sjanse for å være venner med deg. Evt. om du tror du kan tilgi henne, si at du forventer en stor unnskyldning og mye bedre behandling fremover, så kanskje dere kan ta opp kontakten (men forstår virkelig om du ikke kan og vil tilgi henne).

Anonymkode: 7b44f...1b9

Hun vet godt at det ikke bare var for gøy når hun truet med å sende andre på ts om hun sladret.

Anonymkode: fc4b1...4eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Har du vurdert å anmelde henne for seksuelle overgrep? Det hun gjorde var ulovlig.

 

Det tør jeg ikke. 

Anonymkode: f15d7...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og likevel sier hun senere at det var bare "moro", når hun meget godt vet hva hun gjorde...

Anonymkode: fc4b1...4eb

Ja det virker som hun tror det. Det virket som om hun liksom ikke trodde på meg når jeg fortalte hvordan det var for meg. Men dette er jo også en del år siden nå. 

Anonymkode: f15d7...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tør jeg ikke. 

Anonymkode: f15d7...e5b

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med støttesenter for kriminalitetsutsatte. De kan hjelpe deg med å vurdere en eventuell anmeldelse, og bistå deg og støtte deg i hele prosessen slik at du ikke må stå alene i det. Om du velger å anmelde er selvsagt opp til deg selv, og de vil ikke presse deg til noe du ikke er klar for, men det kan kanskje hjelpe deg å ha noen å diskutere saken med? ❤️ Ellers er SMSO (støttesenter mot seksuelle overgrep) dyktige. De er gratis, har taushetsplikt og fører ikke journal.

Ellers ville jeg absolutt anbefalt deg å sende inn en klage til ledelsen på skolen du gikk på. Skolen har et ansvar for å sørge for et trygt miljø blant elevene, og mobbing er utrygt, så her har de sviktet i å beskytte deg. Klag! ❤️ 

 

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med støttesenter for kriminalitetsutsatte. De kan hjelpe deg med å vurdere en eventuell anmeldelse, og bistå deg og støtte deg i hele prosessen slik at du ikke må stå alene i det. Om du velger å anmelde er selvsagt opp til deg selv, og de vil ikke presse deg til noe du ikke er klar for, men det kan kanskje hjelpe deg å ha noen å diskutere saken med? ❤️ Ellers er SMSO (støttesenter mot seksuelle overgrep) dyktige. De er gratis, har taushetsplikt og fører ikke journal.

Ellers ville jeg absolutt anbefalt deg å sende inn en klage til ledelsen på skolen du gikk på. Skolen har et ansvar for å sørge for et trygt miljø blant elevene, og mobbing er utrygt, så her har de sviktet i å beskytte deg. Klag! ❤️ 

 

Takk for gode tips ❤️ Jeg har gått til psykiater for noen år siden, men klarte ikke å være helt åpen om alt da. Fikk en diagnose. Men jeg bør vel ta tak i traumene også. 

Anonymkode: f15d7...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

På barne og ungdomsskolen hadde jeg bare ei venninne, hun var slem mot meg men det ble til at vi hang sammen fordi hun var den eneste som ville ha noe med meg å gjøre. Jeg ble også mobbet av andre, men hun her var absolutt værst. Blant annet så drev hun å tok meg i skrittet og puppene og lot som at hun skulle prøve å kline med meg, kløp meg i rumpa osv... Samtidig som hun sa at jeg var stygg og dum. Hun kunne plutselig dytte meg så jeg datt, dytte meg hardt inn i veggen og spenne bein på meg. Hun stjal ting og penger fra meg også. Hun lo av meg og dreit meg ut foran andre hele tiden osv osv... Ingen likte henne noe særlig. Flere år etterpå drev hun fortsatt å trodde at vi var venner og tok jevnlig kontakt. Jeg klarte til slutt å fortelle henne hvordan jeg hadde hatt det og hva jeg syntes om det. Hun bare "men vi hadde det jo bare gøy" 🙄 Jeg brøt kontakten til slutt. Nå var det lenge siden jeg har hørt fra henne, men i det siste har hun begynt å prøve å ta kontakt igjen. Bør jeg gi henne en ny sjanse i tilfelle hun kanskje skjønner hva hun har gjort? Det er lite trolig, men man vet aldri. 

Anonymkode: f15d7...e5b

Gi henne sjanse? WTF, hvor veik er du ? Det du gjør er å svare henne,sier rett og slett hva slags dritt hun og alle de andre var og så sletter du og blokkerer dette mennesket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har heldigvis det. Fikk venner først på videregående og flere av dem har jeg holdt kontakten med. Ja, jeg bare synes det er vanskelig fordi det vekker vonde minner når hun kontakter meg. Men hvis det er sånn at hun vil si unnskyld så må jeg jo nesten la henne få gjøre det. Det er ikke værre enn at jeg tilgir da. Men hvis hun fortsatt ikke forstår så er jeg redd for å bli traumatisert igjen. 

Anonymkode: f15d7...e5b

Nei, du må ikke la henne få si unnskyld. Du skylder henne ikke noe som helst. Og hvis hun hadde villet si unnskyld, så hadde hun vel gjort det allerede?

Blokker og gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, ti10 skrev:

Nei, du må ikke la henne få si unnskyld. Du skylder henne ikke noe som helst. Og hvis hun hadde villet si unnskyld, så hadde hun vel gjort det allerede?

Blokker og gå videre.

Jeg avslo venneforespørselen hennes på Facebook i går. Har ikke hørt noe mer fra henne i dag. 

Anonymkode: f15d7...e5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg avslo venneforespørselen hennes på Facebook i går. Har ikke hørt noe mer fra henne i dag. 

Anonymkode: f15d7...e5b

Nå ble jeg stolt av deg👍 Kjenn godt etter hvem du vil ha i linet ditt - akkurat som nå.. Det tror jeg alle oss hadde hatt godt av- å rydde litt i rekkene🥰🥰 Gratulerer med en bra avgjørelse ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, 000VF000 skrev:

Folk som mobber i ung alder slutter ofte. Folk som mobber i voksen alder slutter sjeldent. La oss skille snørr og barter. 

Kommer an på type mobbing 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette opplevdes som vanskelig for deg i barndommen, men er dette virkelig mobbing? Jeg tenker at stort sett de fleste vokser opp med en sånn venn eller venninne som gjør narr av deg eller spenner bein på deg, for å hevde seg eller for å gjøre seg interessant overfor de andre barna. Ja, det er kjipt der og da å bli utsatt for noe sånt, men det rister man av seg. Det er en del av oppveksten, og en nyttig erfaring å ta med seg videre i livet.
 

For å være helt ærlig får innlegget ditt meg til å tenke at venninnen din sannsynligvis hadde en langt vanskeligere barndom enn deg. Høres ut som om hun vokste opp i et veldig strengt hjem og ikke fikk noe særlig oppmerksomhet hjemme og derfor krevde uvanlig mye oppmerksomhet på skolen.
Synes også det kan høres ut som om hun kanskje opplevde seksuelt misbruk, og at hun forsøkte å dele dette vanskelige med deg som hun tydeligvis så på som en nær venninne. Det er svært vanlig blant unge ofre for seksuelle overgrep at de etteraper det vonde de utsettes for, med venner eller andre de er trygge på. Det opplevdes svært ubehagelig for deg, og det forstår jeg veldig godt. 
Jeg får vondt av din venninne som helt tydelig ikke hadde det noe bra i oppveksten, og som kanskje ikke har det så bra som voksen heller. Og så synes jeg det er litt synd at du ikke har klart å komme deg videre fra det du opplevde den gang. Kanskje ville dere begge hatt godt av å treffes og prate ut om hvordan oppveksten var for hver av dere?

Anonymkode: f42b3...21d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at dette opplevdes som vanskelig for deg i barndommen, men er dette virkelig mobbing? Jeg tenker at stort sett de fleste vokser opp med en sånn venn eller venninne som gjør narr av deg eller spenner bein på deg, for å hevde seg eller for å gjøre seg interessant overfor de andre barna. Ja, det er kjipt der og da å bli utsatt for noe sånt, men det rister man av seg. Det er en del av oppveksten, og en nyttig erfaring å ta med seg videre i livet.
 

For å være helt ærlig får innlegget ditt meg til å tenke at venninnen din sannsynligvis hadde en langt vanskeligere barndom enn deg. Høres ut som om hun vokste opp i et veldig strengt hjem og ikke fikk noe særlig oppmerksomhet hjemme og derfor krevde uvanlig mye oppmerksomhet på skolen.
Synes også det kan høres ut som om hun kanskje opplevde seksuelt misbruk, og at hun forsøkte å dele dette vanskelige med deg som hun tydeligvis så på som en nær venninne. Det er svært vanlig blant unge ofre for seksuelle overgrep at de etteraper det vonde de utsettes for, med venner eller andre de er trygge på. Det opplevdes svært ubehagelig for deg, og det forstår jeg veldig godt. 
Jeg får vondt av din venninne som helt tydelig ikke hadde det noe bra i oppveksten, og som kanskje ikke har det så bra som voksen heller. Og så synes jeg det er litt synd at du ikke har klart å komme deg videre fra det du opplevde den gang. Kanskje ville dere begge hatt godt av å treffes og prate ut om hvordan oppveksten var for hver av dere?

Anonymkode: f42b3...21d

Kødder du? Når man blir utsatt for slikt gjentatte ganger slik så er det mobbing. Og godt mulig hun hadde det vanskelig hjemme men det var ikke greit at det gikk ut over ts

Endret av Maleficenta
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, MammaMums skrev:

Nå ble jeg stolt av deg👍 Kjenn godt etter hvem du vil ha i linet ditt - akkurat som nå.. Det tror jeg alle oss hadde hatt godt av- å rydde litt i rekkene🥰🥰 Gratulerer med en bra avgjørelse ❤️

Takk ❤️ 

Anonymkode: f15d7...e5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at dette opplevdes som vanskelig for deg i barndommen, men er dette virkelig mobbing? Jeg tenker at stort sett de fleste vokser opp med en sånn venn eller venninne som gjør narr av deg eller spenner bein på deg, for å hevde seg eller for å gjøre seg interessant overfor de andre barna. Ja, det er kjipt der og da å bli utsatt for noe sånt, men det rister man av seg. Det er en del av oppveksten, og en nyttig erfaring å ta med seg videre i livet.
 

For å være helt ærlig får innlegget ditt meg til å tenke at venninnen din sannsynligvis hadde en langt vanskeligere barndom enn deg. Høres ut som om hun vokste opp i et veldig strengt hjem og ikke fikk noe særlig oppmerksomhet hjemme og derfor krevde uvanlig mye oppmerksomhet på skolen.
Synes også det kan høres ut som om hun kanskje opplevde seksuelt misbruk, og at hun forsøkte å dele dette vanskelige med deg som hun tydeligvis så på som en nær venninne. Det er svært vanlig blant unge ofre for seksuelle overgrep at de etteraper det vonde de utsettes for, med venner eller andre de er trygge på. Det opplevdes svært ubehagelig for deg, og det forstår jeg veldig godt. 
Jeg får vondt av din venninne som helt tydelig ikke hadde det noe bra i oppveksten, og som kanskje ikke har det så bra som voksen heller. Og så synes jeg det er litt synd at du ikke har klart å komme deg videre fra det du opplevde den gang. Kanskje ville dere begge hatt godt av å treffes og prate ut om hvordan oppveksten var for hver av dere?

Anonymkode: f42b3...21d

Jeg er veldig sikker på at hun ikke ble misbrukt hjemme. Egentlig vil jeg ikke utlevere for mye men det var bare hun, lillebroren hennes og moren hjemme hos dem. Det var nok sårbart at faren ikke var til stede. Moren jobbet i frelsesarmeen men var ikke så streng. Det var bare sånn at hun torte ikke å oppføre seg dårlig ovenfor voksne. Verken foreldre eller lærere. Mobbingen var ganske skjult. Dytting og spenne bein mens hun lo drev hun mest med på barneskolen. Klåingen og den psykiske torturen begynte hun med på ungdomsskolen, og da vet man jo hva man gjør når man er 13-15 år. 

Anonymkode: f15d7...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Jeg vil ikke råde deg hverken ene eller andre veien jeg, enn jeg lurte på om jeg kunne spørre deg om du kunne tenke deg å svare her igjen etter du evt. har hatt kontakt med henne -hadde vært veldig interessant å høre om hvordan en slik person har forandret seg personlighetsmessig -eller ikke, etter så mange år. Ønsker ikke at du skal utlevere henne altså, ble bare nysgjerrig da jeg har opplevd mennesker selv som jeg ikke vet om jeg kunne turt å ha kontakt med igjen. Hun er jo bare ett menneske, og alle er jo ulike, men tja.. likevel. Bare hvis du vil altså, tenkte det ikke kunne skade å spørre. Hadde dere vært eldre når alt dette skjedde så hadde jeg forresten rådet "nei, ikke ta kontakt", men når dere var så unge som dere var så kan jo ting ha endret seg veldig nå. 

Anonymkode: 5c9cf...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du andre du kan være med? Hvis det, så kan du vel legge ballen død. Hvis ikke, en sjanse er jo bare det, du kan bryte når som helst. 

Anonymkode: be9c2...73c

Nei, hun har vært grusom og ødelagt tilliten for lenge siden. Det du mener her er jo riktig farlig. Hva om dette var en tidlig kjæreste som hadde vært voldelig, hadde du ment det samme da? at om hun ikke har noen andre så kan hun holde ut litt til og vente å se om det blir bedre? Er sånn jeg tolker det du skriver.. at om hun ikke har noen andre venner er det bedre at hun er venn med noen som er jævlig enn å være alene. Kanskje det ikke var helt det du mente men er slik det høres ut som og det er ikke en sund holdning. Om noen er drit mot deg så skal man gå videre med livet selv om det vill si at man endre opp alene. Er flere fisker i havet og dette gjelder venner også. Ha litt selvrespekt og ikke gå tilbake til noen som har misbrukt tilliten og vært utrolig frekk, seksuell krenkende og nedlatende. 

Anonymkode: 13301...381

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at dette opplevdes som vanskelig for deg i barndommen, men er dette virkelig mobbing? Jeg tenker at stort sett de fleste vokser opp med en sånn venn eller venninne som gjør narr av deg eller spenner bein på deg, for å hevde seg eller for å gjøre seg interessant overfor de andre barna. Ja, det er kjipt der og da å bli utsatt for noe sånt, men det rister man av seg. Det er en del av oppveksten, og en nyttig erfaring å ta med seg videre i livet.
 

 

Anonymkode: f42b3...21d

Hvis ikke dette er mobbing, hva er mobbing da? Ts opplevde grov mobbing og seksuell trakassering.

 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2020 den 20.39, AnonymBruker skrev:

På barne og ungdomsskolen hadde jeg bare ei venninne, hun var slem mot meg men det ble til at vi hang sammen fordi hun var den eneste som ville ha noe med meg å gjøre. Jeg ble også mobbet av andre, men hun her var absolutt værst. Blant annet så drev hun å tok meg i skrittet og puppene og lot som at hun skulle prøve å kline med meg, kløp meg i rumpa osv... Samtidig som hun sa at jeg var stygg og dum. Hun kunne plutselig dytte meg så jeg datt, dytte meg hardt inn i veggen og spenne bein på meg. Hun stjal ting og penger fra meg også. Hun lo av meg og dreit meg ut foran andre hele tiden osv osv... Ingen likte henne noe særlig. Flere år etterpå drev hun fortsatt å trodde at vi var venner og tok jevnlig kontakt. Jeg klarte til slutt å fortelle henne hvordan jeg hadde hatt det og hva jeg syntes om det. Hun bare "men vi hadde det jo bare gøy" 🙄 Jeg brøt kontakten til slutt. Nå var det lenge siden jeg har hørt fra henne, men i det siste har hun begynt å prøve å ta kontakt igjen. Bør jeg gi henne en ny sjanse i tilfelle hun kanskje skjønner hva hun har gjort? Det er lite trolig, men man vet aldri. 

Anonymkode: f15d7...e5b

Hvis du ikke ønsker kontakt med henne, har du all rett til å droppe kontakt med henne.  Hvorfor skulle du ha noe ansvar her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2020 den 16.20, Svartfugl skrev:

Hvis du ikke ønsker kontakt med henne, har du all rett til å droppe kontakt med henne.  Hvorfor skulle du ha noe ansvar her?

Har droppet kontakt. Jeg ble bare litt usikker. Merker at hun fortsatt har kontroll på meg selv etter flere år. Så jeg må nok bare ignorere henne. 

Anonymkode: f15d7...e5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...