Gå til innhold

Tidligere mobber kontakter meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

På barne og ungdomsskolen hadde jeg bare ei venninne, hun var slem mot meg men det ble til at vi hang sammen fordi hun var den eneste som ville ha noe med meg å gjøre. Jeg ble også mobbet av andre, men hun her var absolutt værst. Blant annet så drev hun å tok meg i skrittet og puppene og lot som at hun skulle prøve å kline med meg, kløp meg i rumpa osv... Samtidig som hun sa at jeg var stygg og dum. Hun kunne plutselig dytte meg så jeg datt, dytte meg hardt inn i veggen og spenne bein på meg. Hun stjal ting og penger fra meg også. Hun lo av meg og dreit meg ut foran andre hele tiden osv osv... Ingen likte henne noe særlig. Flere år etterpå drev hun fortsatt å trodde at vi var venner og tok jevnlig kontakt. Jeg klarte til slutt å fortelle henne hvordan jeg hadde hatt det og hva jeg syntes om det. Hun bare "men vi hadde det jo bare gøy" 🙄 Jeg brøt kontakten til slutt. Nå var det lenge siden jeg har hørt fra henne, men i det siste har hun begynt å prøve å ta kontakt igjen. Bør jeg gi henne en ny sjanse i tilfelle hun kanskje skjønner hva hun har gjort? Det er lite trolig, men man vet aldri. 

Anonymkode: f15d7...e5b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo være ærlig med henne og fortelle henne akkurat hva du føler. 

• Liker 14
Skrevet

Har du andre du kan være med? Hvis det, så kan du vel legge ballen død. Hvis ikke, en sjanse er jo bare det, du kan bryte når som helst. 

Anonymkode: be9c2...73c

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å bruke tid på henne.

Anonymkode: bb462...82f

• Liker 38
Gjest Bamse20
Skrevet

folk som mobber bruker aldri å slutte.

Hun kommer garantert til og begynne med en elendig oppførsel til slutt mot deg

Så mitt råd til deg: Blokker henne og gå videre 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du andre du kan være med? Hvis det, så kan du vel legge ballen død. Hvis ikke, en sjanse er jo bare det, du kan bryte når som helst. 

Anonymkode: be9c2...73c

Ja, jeg har heldigvis det. Fikk venner først på videregående og flere av dem har jeg holdt kontakten med. Ja, jeg bare synes det er vanskelig fordi det vekker vonde minner når hun kontakter meg. Men hvis det er sånn at hun vil si unnskyld så må jeg jo nesten la henne få gjøre det. Det er ikke værre enn at jeg tilgir da. Men hvis hun fortsatt ikke forstår så er jeg redd for å bli traumatisert igjen. 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, 000VF000 skrev:

Du kan jo være ærlig med henne og fortelle henne akkurat hva du føler. 

Det har jeg prøvd. Det virker ikke som det går inn hos henne. Men kanskje det har endret seg. Jeg vet at mange som tidligere har mobbet har det vondt med seg selv i ettertid. 

• Liker 1
Gjest Bamse20
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det har jeg prøvd. Det virker ikke som det går inn hos henne. Men kanskje det har endret seg. Jeg vet at mange som tidligere har mobbet har det vondt med seg selv i ettertid. 

Er det det som har sagt det til deg?

For det er ikke alltid ting er sant som dem sier. Mange sier det for og få deg til og stole på dem som dem kan fortsette å håne deg senere. 

Jeg ville aldri blitt venn med folk som har mobbet meg. 
Det er fordi at jeg ikke orker samme dramaet på nytt når dem starter igjen.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På barne og ungdomsskolen hadde jeg bare ei venninne, hun var slem mot meg men det ble til at vi hang sammen fordi hun var den eneste som ville ha noe med meg å gjøre. Jeg ble også mobbet av andre, men hun her var absolutt værst. Blant annet så drev hun å tok meg i skrittet og puppene og lot som at hun skulle prøve å kline med meg, kløp meg i rumpa osv... Samtidig som hun sa at jeg var stygg og dum. Hun kunne plutselig dytte meg så jeg datt, dytte meg hardt inn i veggen og spenne bein på meg. Hun stjal ting og penger fra meg også. Hun lo av meg og dreit meg ut foran andre hele tiden osv osv... Ingen likte henne noe særlig. Flere år etterpå drev hun fortsatt å trodde at vi var venner og tok jevnlig kontakt. Jeg klarte til slutt å fortelle henne hvordan jeg hadde hatt det og hva jeg syntes om det. Hun bare "men vi hadde det jo bare gøy" 🙄 Jeg brøt kontakten til slutt. Nå var det lenge siden jeg har hørt fra henne, men i det siste har hun begynt å prøve å ta kontakt igjen. Bør jeg gi henne en ny sjanse i tilfelle hun kanskje skjønner hva hun har gjort? Det er lite trolig, men man vet aldri. 

Kutt henne ut. Hvorfor skal du være grei mot en som har vært slem mot deg? Hun tar nok kun kontakt fordi det er ingen andre som vil være med henne! 

Anonymkode: 828a6...e62

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville hørt hva det var hun ville si. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

De aller fleste blir modne og evner å reflektere over det gale de har gjort...men det kommer jo også an på hvor lenge det er siden. Hvis dette bare er et eller to år siden så tviler jeg men hvis dette er noe som skjedde for 10-15 år sidne så er det en stor sjanse for at hun har blitt voksen. Du kan jo prate med henne og hvis hun ikke tar deg på alvor kan du bare bryte kontakten. 

Det eller viktigste er uansett at du spør deg selv om du vil. Vil du ha kontakt med denne personen? Hvis du ikke vil kan du heller bare ignorere henne eventuelt si at du ikke ønsker kontakt. 

• Liker 1
Skrevet

Hun høres ut som en narsissist.

Og hvis du henger mye med henne, og blir med på hennes måter i livet, så blir du også en narsissist. 

Fullstendig blottet for selvinnsikt og kun tar hensyn til deg selv.

Anonymkode: 1e4c3...fd0

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Bamse20 skrev:

Er det det som har sagt det til deg?

For det er ikke alltid ting er sant som dem sier. Mange sier det for og få deg til og stole på dem som dem kan fortsette å håne deg senere. 

Jeg ville aldri blitt venn med folk som har mobbet meg. 
Det er fordi at jeg ikke orker samme dramaet på nytt når dem starter igjen.

Det er nettopp det jeg ikke orker heller. Jeg bare vet ikke hvorfor hun plutselig vil ta opp igjen kontakt nå. Hun har bare prøvd igjen å legge meg til på Facebook uten å skrive noe. Jeg har ikke svart på det. Men jeg bør bare ikke svare? 

Skrevet

Høres ut som kanskje hun også har hatt det vanskelig i barndommen? Få barn oppfører seg slik hvis alt er bra hjemme. 
hør hva hun har og si, så kan dere kanskje begge få mer forståelse for hverandre og gå videre i livene deres.

Anonymkode: b1c3f...cf7

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, Bamse20 said:

Folk som mobber i ung alder slutter ofte. Folk som mobber i voksen alder slutter sjeldent. La oss skille snørr og barter. 

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har heldigvis det. Fikk venner først på videregående og flere av dem har jeg holdt kontakten med. Ja, jeg bare synes det er vanskelig fordi det vekker vonde minner når hun kontakter meg. Men hvis det er sånn at hun vil si unnskyld så må jeg jo nesten la henne få gjøre det. Det er ikke værre enn at jeg tilgir da. Men hvis hun fortsatt ikke forstår så er jeg redd for å bli traumatisert igjen. 

Du skylder henne ingen ting.

Anonymkode: 8404c...d23

• Liker 7
Skrevet

Jeg er enig med de som sier at du ikke skal ha kontakt med henne.

Hun mobbet deg grovt og bare bagatelliserer det senere. Hadde hun oppriktig angret og vært lei for at hun gjorde deg vondt, så kunne du tilgitt om du ville. Men hun har jo ikke angret - høres mer ut som at hun prøver å få tak på deg på nytt.

Sånne folk kan gjøre stor skade på andre, så det er best å holde avstand. Snakker av egen erfaring, etter å ha prøvd å gi gamle plageånder nye sjanser. Aldri igjen.

Anonymkode: 401f0...4b3

• Liker 5
Skrevet
16 minutter siden, Bamse20 skrev:

Hun kommer garantert til og begynne med en elendig oppførsel til slutt mot deg

Så mitt råd til deg: Blokker henne og gå videre 

Jo de slutter om du sier ifra. ;) 

Skrevet
Akkurat nå, 000VF000 skrev:

De aller fleste blir modne og evner å reflektere over det gale de har gjort...men det kommer jo også an på hvor lenge det er siden. Hvis dette bare er et eller to år siden så tviler jeg men hvis dette er noe som skjedde for 10-15 år sidne så er det en stor sjanse for at hun har blitt voksen. Du kan jo prate med henne og hvis hun ikke tar deg på alvor kan du bare bryte kontakten. 

Det eller viktigste er uansett at du spør deg selv om du vil. Vil du ha kontakt med denne personen? Hvis du ikke vil kan du heller bare ignorere henne eventuelt si at du ikke ønsker kontakt. 

Jeg tenker også det. Vi har begge blitt voksne og dette er flere år siden nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...