Gå til innhold

Bil som sliter med å gire.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en Touran Automat bil. 2012 mod. Den har nå begynt å slite med å gire. Ligger ganske lenge på høyt turtall før den bytter. Turtallet fyker også opp og ned på vanlig flat vei i 60km. Har også vanskelig for å dra opp bakker. Det her har komt ganske brått på, og har fått time til uka på verksted. Redd for at det blir en dyr affære. Jeg har lest meg frem til at det kan være at girkassen må flusshes.. (Men det ble gjort for 3 år siden, må vel ikke gjøres så ofte?) Evt dieselfilteret, eller partikkelfilteret..

Noen som har innspill? 

Anonymkode: da8fa...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være den delen som styrer girkassa, som er gåen. DSG kassene til VW er gode i mekanikken, men ikke elektronikken. Siden den har hatt sin service, tviler jeg på at det er det som er årsaken.

Skrevet

Åtte år gammel VW nærmer seg vel høggeren med stormskritt. Kjøp japansk eller koreansk neste gang. :)

Anonymkode: c8a4b...081

Skrevet

Hvis du girer den manuellt, oppfører den seg normalt da?

Skrevet

Den er på verksted nå. Var clutchen som var ødelagt + noen slanger. Fikk egentlig beskjed om at det var så dyrt å reparere at bilen var egentlig ikke verdt det 🥴

Anonymkode: da8fa...370

• Liker 1
Skrevet
På 8.11.2020 den 20.03, tdm900 skrev:

Det kan være den delen som styrer girkassa, som er gåen. DSG kassene til VW er gode i mekanikken, men ikke elektronikken. Siden den har hatt sin service, tviler jeg på at det er det som er årsaken.

Gode i mekanikken? De blir jo utslitt på 150 000 km. Disse kassene er noe forbanna dritt.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Gode i mekanikken? De blir jo utslitt på 150 000 km. Disse kassene er noe forbanna dritt.

Erstatt med Volkswagen.

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erstatt med Volkswagen.

Tenkte mere på girkassene og derav "kassenene". VW er grei nok dem hvis man ser bort fra dette problemet og rustproblemet de har.

Skrevet

...og sensorene, og EGR ventilene, og filtrene, og motorene, og juksingen med eksosverdier, og elektriske feil, og lakkvaliteten, og takhimlene, og...ja, du ser poenget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...