Gå til innhold

Tar Norge minkviruset alvorlig nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norge ber alle som kommer i fra Danmark om og gå i karantene og teste seg. Ber ... Altså ingen påbud. Og ikke isolasjon kun karantene.   Hvorfor i all verden skal de ikke ta dette mer alvorlig, når denne mutasjonen kan påvirke muligheten for fremtidig vaksine....?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke et problem før mink i Norge får en virusmutasjon som er farlig i forhold til vaksine.

Skrevet

De skulle stengt grensene til Danmark inntil videre. Nok ett dårlig eksempel på dårlig handlekraft..

• Liker 7
Gjest JannickeBa
Skrevet

Jeg reagerte også på den tafatte anbefalingen ("bør" teste seg). Trodde myndighetene hadde begynt å skjønne at de må være hardere i klypa. 

Forøvrig kunne vi også i Norge benyttet anledningen til å avslutte den grusomme pelsdyrnæringen én gang for alle! Den er jo under avvikling uansett. 

Skrevet (endret)
7 hours ago, T-Rex said:

Det er ikke et problem før mink i Norge får en virusmutasjon som er farlig i forhold til vaksine.

Nå har du misforstått totalt. 
mink ble smittet av mennesker - viruset endret seg i mink. Mink smitter mennesker - disse menneskene er funnet langt unna Minken i dk. Hvis noen har reist til Norge, kan disse menneskene smitte andre mennesker her. 

skjønte du det nå? 

Endret av Rullerusk
  • Liker 5
Skrevet
59 minutter siden, JannickeBa said:

Jeg reagerte også på den tafatte anbefalingen ("bør" teste seg). Trodde myndighetene hadde begynt å skjønne at de må være hardere i klypa. 

Forøvrig kunne vi også i Norge benyttet anledningen til å avslutte den grusomme pelsdyrnæringen én gang for alle! Den er jo under avvikling uansett. 

Dette viruset behøver ikke lenger en mink.

• Liker 5
Skrevet

Virker som minkbestanden i Danmark har .... minket

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Betasuppe skrev:

Virker som minkbestanden i Danmark har .... minket

:hoho:  Huff a meg...

• Liker 1
  • Opprett ny...