Gå til innhold

Filmdate tips? Når ta initiativ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har bedt ei jente fra tinder på filmdate. Det er første date og håper at det blir litt intimitet. Jeg forventer ikke sex, men er åpen for det selv om det er første date. Har hatt sex på første date før, dette var også filmdate og hun tok initiativet.

Nå føler jeg at det er jeg som må gjøre det. Hvis vi sitter sammen og jeg legger armen rundt henne etter en stund, skal jeg kysse henne mens vi ser filmen? Skal jeg vente til filmen er slutt eller nermer seg slutten? Man bryr seg jo egentlig ikke så mye om filmen uansett. Trenger litt råd/tips/erfaringer på hvordan jeg skal gå fram her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjerne hold litt rundt henne og se hvordan hun reagerer først. Om hun da kommer litt nærmere deg, ville jeg tatt det som et positivt tegn på at hun føler seg komfortabel med litt nærhet fra deg. Ville sittet litt slik, med armen rundt henne, før jeg "loddet stemningen" for om hun var åpen for kyss... Man ser vel det litt på personen om dere etter hvert ser på hverandre mens dere sitter tett inntil hverandre? Helt innenfor å kysse ila. filmen om kroppspråket hennes tilsier det er greit. Lykke til! :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skriker «NEI!» her jeg står. Nei, nei, nei. Filmdate som første date er første feil. Andre feil er snakk om holde rundt, klemme, kysse, intimitet. Første date er ikke til dette. Du hadde mistet meg etter en slik første date, flere menn har allerede prøvd seg på dette, og jeg har sagt farvell.

Første date handler om å bli kjent, en kort kaffe, lunch. Noe som går raskt. Det man kan snakke litt. Og så ta med seg alle følelser og tanker videre og tenke på hvordan denne personen «kjentes». Det er første date som skal lede videre til spenning. Andre date kan også være noe tidlig å ta opp intimitet. Kanskje et farvell kyss på andre date. Før man så kan prøve seg forsiktig frem med mer på tredje date.

Vet du hva kyssing på første date, intimitet på første date betyr for mange (ikke alle): sex. Det betyr at du ikke er ute etter noe annet enn kroppen hennes.

Er spent på hva slags andre svar du får her. Jeg, kvinne 29 år, hadde fått total avsmak etter en slik første date.

Anonymkode: 84aee...0cc

• Liker 4
Skrevet

Skulle jeg vært på filmdate på første date skulle det vært slik digitalt. Å planlegge å igle seg innpå uten engang ha møtt personen er jo ekkelt. Gå en tur og ta med en kaffe til henne (send melding om hvordan hun liker kaffen før du møter henne) og ta med en kvikk lunsj. Hva som helst annet enn å sitte i en sofa med en fremmed som vil tafse.

Anonymkode: abe6e...687

Skrevet

Om du er interessert i noe mer enn sex, gjør du lurt i å f.eks gå en tur på første date, og man trenger ikke heller kysse på første date.

Anonymkode: 511fd...321

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri sagt ja til filmdate som første date, og overrasket over at du har foreslått det for henne.  Også overrasket over at hun har sagt ja...   Er dere veldig unge kanskje?  

filmdate er innafor når man har møttes noen ganger, ikke som første date, det er nå min mening. Endre det heller til en tur eller noe sånn, så får dere sett hverandre og prata litt og sett om du faktisk har lyst å kysse på henne ;) 

Skrevet

Ok takk for svar. Har foreslått andre alternativer, men hun valgte filmdate. Tenker at vi prater litt sammen først før daten og når jeg møter henne for å bli mere kjent og litt mer trygge på hverandre. Hun er en søt jente og er en person som jeg kunne tengt meg å bli sammen med. Jeg er i midten av 20 årene, hun i begynnelsen av 20 årene. Må jo selvfølgelig se situasjonen an og hvis det ikke er stemning for noe så skal jeg ikke prøve meg på noe heller. 

Skrevet
17 minutter siden, Rynnsi skrev:

Ok takk for svar. Har foreslått andre alternativer, men hun valgte filmdate. Tenker at vi prater litt sammen først før daten og når jeg møter henne for å bli mere kjent og litt mer trygge på hverandre. Hun er en søt jente og er en person som jeg kunne tengt meg å bli sammen med. Jeg er i midten av 20 årene, hun i begynnelsen av 20 årene. Må jo selvfølgelig se situasjonen an og hvis det ikke er stemning for noe så skal jeg ikke prøve meg på noe heller. 

Sånne ting kan ikke planlegges. Man må bare se om an om stemningen er der. Det er første gang dere treffes, så jeg ville satse på å bare bli litt kjent med hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...