Gå til innhold

Fikk død rotte i posten, hvordan spore avsender?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike ting tar man med politiet.

Anonymkode: c00fd...9d9

Klarer de å spore? Har jo ingen problemer med noen, så jeg er ikke redd. Har ingen venner, men har en familie. Jeg er en småbarns mor. 

Anonymkode: 837c2...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2020 den 13.58, AnonymBruker skrev:

Klarer de å spore? Har jo ingen problemer med noen, så jeg er ikke redd. Har ingen venner, men har en familie. Jeg er en småbarns mor. 

Anonymkode: 837c2...c50

Kan være greit å nevne det for politiet, i tilfelle det skulle komme noe mer. 

Anonymkode: 47339...bee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommer som tuller? Kamera overvåkning rundt postkassa ? 

Anonymkode: 1a2a8...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic

Noen liker deg ikke. Du får ikke sporet pakken. Politiet gidder ikke bruke tid på det. Ta bilder,  skriv dato og bevar det tilfelle det skjer mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det er vesensforskjell i forhold til hvordan denne posten ble "levert" kom den med posten, adressert og frankert? I så fall hadde jeg gått rett til politiet med det. Men om den bare var lagt i postkassen kan det virke som et tilfeldig pek.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

90% sikker på at denne ikke ble levert med posten, det er ulovlig å sende døde dyr og dette ville postbudet oppdaget. 

Anonymkode: a94f2...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiller ikke tilfeldigvis musikk ...?

Da black metal-gruppa Mayhem i 1988 søkte etter vokalist, fikk de en korsfestet mus i posten sammen med søknaden.

Noe Øystein Aarseth syntes var så kult at vokalisten - kjent som den legendariske Dead - fikk jobben.

Anonymkode: 50d06...309

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2020 den 2.50, AnonymBruker skrev:

90% sikker på at denne ikke ble levert med posten, det er ulovlig å sende døde dyr og dette ville postbudet oppdaget. 

Anonymkode: a94f2...759

Hvordan i alle dager skulle postbudet vite hva som er i en umerket postsending, mener du? At det er et dødt dyr i den kan de selvfølgelig ikke vite, med mindre det begynner å renne blod gjennom emballasjen da.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker

Var den postet, eller lå den bare i postkassa? Kan jo ha vært noen rampete unger som har lagt den der? Ekkelt er det uansett :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Villfisker skrev (På 11.11.2020 den 12.32):

Var den postet, eller lå den bare i postkassa? Kan jo ha vært noen rampete unger som har lagt den der? Ekkelt er det uansett :spy:

Jeg tipper de fleste rampete ungdommer ikke plukker opp en ekkel og diger og stygg rotte for å legge den i postkassen til noen. Å klekke egg og gørr i postkassen er mer sannsynlig. Ingen normale oppegående folk/tenåringer kjøper en rotte på dyrebutikken og dreper den heller. Så her er det nok noen forstyrra og skada folk som trakasserer ts fordi de ikke har noe fint liv.

Anonymkode: e473f...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tipper de fleste rampete ungdommer ikke plukker opp en ekkel og diger og stygg rotte for å legge den i postkassen til noen. Å klekke egg og gørr i postkassen er mer sannsynlig. Ingen normale oppegående folk/tenåringer kjøper en rotte på dyrebutikken og dreper den heller. Så her er det nok noen forstyrra og skada folk som trakasserer ts fordi de ikke har noe fint liv.

Anonymkode: e473f...a68

En skal aldri si aldri... 

Der jeg vokste opp,  var det en ungdomsgjeng som fanget katter og hang dem i trær for å så legge dem i tilfeldige postkasser etter de hadde hengt en stund og begynt å lukte. Foregikk et par mnd før politiet fant ut hvem de var. 
 

Alle guttene er tilsynelatende normale a4 mennesker i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 11.11.2020 den 12.20):

Du spiller ikke tilfeldigvis musikk ...?

Da black metal-gruppa Mayhem i 1988 søkte etter vokalist, fikk de en korsfestet mus i posten sammen med søknaden.

Noe Øystein Aarseth syntes var så kult at vokalisten - kjent som den legendariske Dead - fikk jobben.

Anonymkode: 50d06...309

Det var jo det jeg skulle si! 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 11.11.2020 den 12.23):

Hvordan i alle dager skulle postbudet vite hva som er i en umerket postsending, mener du? At det er et dødt dyr i den kan de selvfølgelig ikke vite, med mindre det begynner å renne blod gjennom emballasjen da.

Kanskje fordi det lukter..? 

Det er heller ikke sikkert avsenderen har pakket den særlig godt inn heller. Lett å kjenne konturene av en rotte.

Anonymkode: 1c6e5...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje fordi det lukter..? 

Det er heller ikke sikkert avsenderen har pakket den særlig godt inn heller. Lett å kjenne konturene av en rotte.

Anonymkode: 1c6e5...4e8

Det lukter ikke før det er gått dagesvis, så nei. Og postbudene har virkelig ikke noe med å henge seg opp i hva folk sender til hverandre. Så nei. Dette er ikke noe postbudet skulle "oppdaget" og evt reagert på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2020 den 2.50):

90% sikker på at denne ikke ble levert med posten, det er ulovlig å sende døde dyr og dette ville postbudet oppdaget. 

Anonymkode: a94f2...759

Etter nærmere 20 år som postbud kan jeg garantere at dette ikke er noe postbudet ville tenkt over. Pakker blir sortert maskinelt før de kommer ut til budene og du vil ikke tro hvor mye pakker det lukter skikkelig dritt av eller som har lekkasje. De blir puttet i plastposer med forsegling og ut i postkassa. 

Anonymkode: fe91c...867

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...