AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1 Skrevet 7. november 2020 Jeg er sykemeldt pga depresjon, og vet ikke hvor lenge jeg kan være sykemeldt. Helst vil jeg ikke være det, og funke som «normalt», men jeg klarer det ikke akkurat nå. Så fort jeg kjenner på stress takler jeg det så utrolig dårlig. Jeg begynner å gråte med engang og får smerter i brystet. Jeg har aldri vært så dårlig som nå. Tidligere har jeg bare fortrengt mine følelser og dratt på jobb, vært utrolig miserabel, og bare gjort det. Men nå klarer jeg det ærlig talt ikke. Hadde flere stunder mens jeg jobbet at jeg følte meg psykotisk. Da mener jeg at jeg ikke viste hvem jeg var, og var helt ute av meg selv. Jeg følte for å ende absolutt alt der og da. Og sånne stunder hadde jeg ofte og ble redd meg selv. Hvor mye/lenge hjelp tror dere jeg trenger før jeg takler hverdagen som en normal person? Jeg har oppsøkt hjelp nå, men er redd jeg blir «tvingt» til å jobbe for tidlig. Dro på oppfølgningstime hos legen, og det irriterte meg at hun sa at jeg virket bedre denne timen. Hun skjønner ikke at det er en maske, og inni meg er det noe helt annet. Jeg sa selvfølgelig ifra om at jeg ikke følte meg noe bedre, og fikk forlenget sykemelding. Anonymkode: f8c79...48b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #2 Skrevet 7. november 2020 Vi mennesker er gode på å skjule at vi har det vondt. Jeg er langtidssykemeldt pga ME (nærmer meg AAP...) og fastlegen min sa sist at jeg har vært god til å skjule hvor vondt jeg har det. Og det har jeg, for jeg er vant til å skulle prestere og være flink pike. Men på et tidspunkt må man bare slutte med det, og være ærlig med seg selv. Pass på å være helt ærlig med legen, og si det som det er. Legen er den personen du kan snakke helt åpent til, og som vil hjelpe deg. Du har allerede gjort en god jobb med å innrømme for deg selv hvor dårlig du er, nå gjelder det bare å være åpen med legen så du får hjelpen du trenger fremover. Det fortjener du ❤️ Anonymkode: 20f9f...a84 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 Jeg har vært sykemeldt i 1 år nå pga angst og depresjon, og legen har hele tiden sagt at jeg ikke skal være redd for å tvinges tilbake til jobb før jeg er klar for det. Nå har jeg depresjon bl.a pga mobbing på jobb, og da blir jeg selvsagt ikke sendt tilbake til et sted som gjør meg syk. Jeg ble tidlig sendt til Arbeid og helse, og ble ikke noe bedre der, så da ble jeg henvist derfra til DPS. Går nå til psykolog der, og er enda langt ifra klar for å jobbe. Ved neste legetime må du bare fortsette å fortelle legen hvordan du har det. Noter gjerne på forhånd situasjoner der du har vært skikkelig nedfor, og be om å bli henvist til psykolog. Husk at selv om legen sier at du ser bedre ut, så ser nok ikke legen deg når du har det skikkelig ille. Det kan være greit og begynne med noe behandling, både for at du skal bli bedre, men også fordi at det etterhver forventes en eller annen aktivitet fra deg som sykemeldt. Behandling er aktivitet. Nå skriver du ingenting om hvor lenge du har vært sykemeldt, men etter 8 ukers sykemelding så må du ha dialogmøte med arbeidsgiver og Nav. Dette for å se om du snart er tilbake i jobb, eller om arbeidsgiver kan tilrettelegge for at du skal komme helt eller gradvis tilbake så fort som mulig. Da er det greit å være i et behandlingsopplegg hvis du ikke er klar for jobb enda. Anonymkode: f829b...13e 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 Her har legen tatt regi overfor meg, fordi h*n leser meg godt og vet bedre enn meg selv når jeg er dårlig. Så blir ikke «presset» ut i jobb. (Har bipolar lidelse, men er fast ansatt i 100%) jobber litt ved siden av å studere nå for lege vet det gjør meg godt... Har verdens beste lege!! Anonymkode: 3a622...519
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 Så du blir sint på legen fordi hun ikke ser noe du bevisst skjuler og ikke sier noe om? Anonymkode: 5b2b0...abd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #6 Skrevet 7. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så du blir sint på legen fordi hun ikke ser noe du bevisst skjuler og ikke sier noe om? Anonymkode: 5b2b0...abd Hvor leser du at ts ble sint på legen? Det er heller ikke ofte man ser noen som er veldig psykisk dårlig, for i de periodene så isolerer man seg. Man er ikke synlig psykisk nedbrutt 24/7 - selv om man har angst og depresjon. Anonymkode: f829b...13e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå