Gå til innhold

15 kg, ny forovervendt bilstol

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg i at erting ikke er et godt argument ift sikkerhet. Men skolebarn kan sitte fremovervendt, det er velt innafor. Barnehagebarn kan jeg skjønne man har bakovervendt lengre enn anbefalt. Forøvrig, hvis du skal være så fokusert på sikkerhet er det sikkert lurt å ta toget og ikke kjøre bil tenker jeg. Eller bakovervendt sete på bussen om du skal langt (bus med sele så klart)?

Anonymkode: cb262...bc0

Ja, skolebarn kan som oftest sitte forovervendt, men det endrer ikke faktumet at bakovervendt sikring er tryggere og at erting ikke er grunn til å snu om barnet(!) ellers er fornøyd med det. 

Hvis du får finansiert jernbane nord for Bodø og til/fra sentrum/byen her som tar 7 min å kjøre med bil så skal jeg vel heller ta tog. Buss bruker jeg ikke, nettopp fordi innen bilstolen hadde vært montert hadde vi vært halvveis til sentrum alt. Bussen venter ikke på at jeg skal sikre min dyrebare last. 

Anonymkode: 232cd...af4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, adinterim skrev:

Og ved bruk av ordet erting ift bilsikkerhet vil jeg igjen spørre hvor gammel du er. Hvem bryr seg hva kameratene sier? Lærer du barnet å hoppe hvis kompisene sier det er kult også? 

Ift det praktiske: gjennomsnittshøyden til en 7 åring 123 cm. Man sitter ikke mye krøket sammen i en god, bakovervendt bilstol som 123 cm. Det er også fullstendig normalt å ha en ekstrastol å bruke ved kjøring med besteforeldre og kompiser, selv om man bruker bakovervendt bilstol i bilen man kjører mest. Men nei, det er ikke veldig vanlig å ha en 7åring i bakovervendt stol lengre, men å godta erting som begrunnelse til å velge noe mindre sikkert er ganske kort. 

Ehm, barn?

Anonymkode: 12c62...a7c

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis bilen er liten er det neppe plass til forovervendt heller, mtp anbefalt avstand fra nese til forsete på 55cm. Da er det bedre bakovervendt med mindre helning og lite benplass. Jeg har to barn bakovervendt i en e-up, tviler på din bil er særlig mindre enn den. 

Anonymkode: 7d3a8...301

Ideelt sett ja, det går helt font med mindre. 55 cm. Er ikke noen absolutt regel.

mitt barn sitter med beina rett oppover mot nakkestøtten, for det er eneste måte han får plass. Det sier seg selv at det ikke er komfortabelt.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, barn?

Så du er 15 år? 

Anonymkode: 232cd...af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...