Viki6 Skrevet 7. november 2020 #1 Skrevet 7. november 2020 Har dere spart mye penger siden i mars? De fleste reiser ikke, spiser mindre ute, går mindre på shopping, mindre på treningssenter, kino, teater, har ikke fester/selskap osv. Eller går det opp i opp med at man kjøper bedre mat hjemme, handler på nett æ, snoper mye mens man har hjemmekontor osv.? Nå tenker jeg på de som fortsatt har normal lønn. Ikke på de som har fått mye mindre å rutte med pga permisjon, mistet jobb osv. 1
PetterKanin Skrevet 7. november 2020 #2 Skrevet 7. november 2020 Kan ikke si jeg merker noe forskjell. 4
Viki6 Skrevet 7. november 2020 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2020 1 minutt siden, PetterKanin skrev: Kan ikke si jeg merker noe forskjell. TS her. Ikke jeg heller 🙂. Handler litt for mye på nett, bl.a e-bøker 🙂 3
Gjest RoNo Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 Både og. Pengene blir brukt på en annen måte. Oppussing og velvære hjemme (god vin og mat, snittblomster og duftlys, kremer og undertøy) har tatt større del av økonomien enn vanlige år, samtidig så har kino og uteliv blitt redusert til restaurantbesøk ved alle anledninger. Feriepenger ble hovedsakelig satt på boliglån. Egentlig har det vært et økonomisk fornuftig år, men føler ikke vi har gått glipp av noe. Vi ferierte litt i Norge og var mye på hyttetur.
Fuckman1983 Skrevet 7. november 2020 #5 Skrevet 7. november 2020 I disse tider er det viktig å bruke penger for å hjelpe bedrifter som sliter. Selv kjøper jeg takeaway 1-2 ganger i uken nå, for restaurantene trenger sårt penger. Støtten de får fra Staten er dessverre ikke nok. 7
velociraptor Skrevet 7. november 2020 #6 Skrevet 7. november 2020 Nei, har mindre å spare pga lavere inntekt. Ikke permittert eller mistet jobben, men det er mindre overtid og det har egentlig vært halve lønnen. Så får det så vidt til å gå rundt og må stadig ta litt av bufferen 😢 4
Camlon Skrevet 7. november 2020 #7 Skrevet 7. november 2020 Ja, forbruket har synket som en stein. 🙂 Vi er en familie på 4 og brukte rundt 2500 kroner i måneden når ting var stengt ned og rundt 4000 nå. Vi bor ikke i Norge, så levekostnadene er mye lavere.
Milky Skrevet 7. november 2020 #8 Skrevet 7. november 2020 Ja jeg har spart utrolig mye penger. Pleier å reise flere ganger i året, mens i år ble det bare en reise. Handler også absolutt alt på nett utenom mat så da tar man ikke med seg masse unødvendige ting som man gjør i butikken. Også spart masse på å ikke gå på kino/restaurant som jeg pleier flere ganger i månden 4
Gjest Linny111 Skrevet 7. november 2020 #9 Skrevet 7. november 2020 Jeg har spart utrolig mye, men typen har ikke hatt jobb siden mars, så det har gått opp i opp.
Iskaffe123 Skrevet 7. november 2020 #10 Skrevet 7. november 2020 Nei, fordi jeg har brukt mye penger på god mat og drikke hjemme. Samtidig har jeg brukt penger på interiør og fornyelse av hjemmet. Nettshoppingen har virkelig tatt seg opp i år 😅 5
Gjest JannickeBa Skrevet 7. november 2020 #11 Skrevet 7. november 2020 Tror ikke det. Norgesferien var allerede planlagt før pandemien og ble gjennomført som forventet. Kjøper mer take away og "unner" meg bedre mat når jeg handler ellers. Det blir også litt impulsiv netthandel og et par nye hobbyer. I starten følte jeg at jeg hadde mer å rutte i måneden, men jeg tror generelt at nye vaner har spist opp differansen nesten umerkelig 🙄
Meg.no Skrevet 7. november 2020 #12 Skrevet 7. november 2020 Gikk noe mer i pluss før pandemien. Reiste veldig mye med jobb og de betalte kost og hotell. Nå går det mer penger til mat og strøm, da jeg er mye mer hjemme.
Jensine Skrevet 7. november 2020 #13 Skrevet 7. november 2020 Ja ganske mye. Må snart investere i ny pysj thou. 3
AmandaVI Skrevet 7. november 2020 #14 Skrevet 7. november 2020 Sløser mye mindre og kjøper mer fornuftige ting i stedet for dilldall 😄 jeg har brukt litt mye på klær, men det er fordi jeg har gått ned så mye i vekt. 1
Kemila Skrevet 7. november 2020 #15 Skrevet 7. november 2020 Gjorde det i begynnelsen, men nå er alt brukt opp på oppussing og reiser innenlands. Har blitt en god del netthandel og take away også. Har vært ute mye mindre enn før, men drar fortsatt på kino, restauranter osv. Fortsetter dette lenge, blir det mye sparing fra januar. Dette skal gå til buffer og sommerferie. 1
Gjest JannickeBa Skrevet 7. november 2020 #16 Skrevet 7. november 2020 9 minutter siden, AmandaVI skrev: Sløser mye mindre og kjøper mer fornuftige ting i stedet for dilldall 😄 jeg har brukt litt mye på klær, men det er fordi jeg har gått ned så mye i vekt. Hvordan har du klart å gå ned i vekt?? Jeg tar gjerne imot tips 😅
AmandaVI Skrevet 7. november 2020 #17 Skrevet 7. november 2020 6 minutter siden, JannickeBa skrev: Hvordan har du klart å gå ned i vekt?? Jeg tar gjerne imot tips 😅 Da kontoret stengte fikk jeg mye tid til å være utendørs. Går i skog og mark og på gangsti med staver hver eneste dag. Været har vært veldig fint i år. Fokuserer dessuten på et sunt og godt kosthold bare siden mars har jeg gått ned 15 kg. Ironisk nok har jeg aldri hatt så god helse som nå 😄 6
trøndermann38 Skrevet 7. november 2020 #18 Skrevet 7. november 2020 Sparer mye på lav rente og lite aktiviteter
Gjest Villfisker Skrevet 7. november 2020 #19 Skrevet 7. november 2020 Nei. Jeg har kasta bort flere tusen ekstra i år.
Gjest Villfisker Skrevet 7. november 2020 #20 Skrevet 7. november 2020 5 minutter siden, trøndermann38 skrev: Sparer mye på lav rente og lite aktiviteter Men du er klar over at den renta kan gi baksmell neste år, hvis det er snakk om boliglån?
Anbefalte innlegg