Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å gå på frisørskole.

Har kikket litt på disse:

Hair Art skolen

Frisørinstituttet

Oslo Frisørskole

(disse liker jeg, siden de har samarbeid med Adam & Eva)

Norsk Frisørskole

(virker veldig seriøse!)

Noen som har gått på noen av disse? Eller anbefaler/ikke anbefaler andre skoler?

Hvordan er det med lærling-plass, vanskelig å få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg gikk på den som samarbeider med På Håret-kjeden (eller så var hun lærlig der, jeg husker ikke). Hun har byttet lærlingested tre ganger, så her hvor vi bor er det nok ihvertfall ikke helt umulig å finne læreplass

Skrevet (endret)

Jeg ville ha satset på Oslo Frisøskole. Er ikke sikkert den er noe bedre enn de andre, men det er den jeg har kjennskap til. Veldig bra og seriøs skole :)

Endret av Aliana
Skrevet

Jeg har en venninne som gikk på Oslo frisørskole, hun hadde vurdert endel andre men fant ut at den var mest ok og seriøs..

Har forøvrig hørt at det er litt "vanskelig" miljø på Adam og Eva. Uten at jeg vet om du skal legge noe i det...

Lykke til...

Skrevet

Flott! Kjekt med litt innspill. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har gått på oslo frisørskole, syntes det var en kjempe grei skole,lærte mye jeg! er litt verre når man skal ut i lære...å ut i praksis i 2 uker o.l for å fullføre skolen..man må liksom ordne alt selv.. så jeg ble litt skremt, og har nå godt 1 1/2 år, og først NÅ har jeg lyst å ut i lære!

Lykke til=)) :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg er frisør og vil anbefale den skolen som samarbeider med adam&eva.

alle lærlinger jeg har vært borti derfra er utrolig flinke!

(husker jeg rett får du yrkesrettet attføring?

vil bare fortelle deg at miljøet blant frisører kan være ganske spesielt... det er stort sett bare jenter, og det det medfører av baksnakking osv. i tillegg til stort press på jobben og kunder som kan være fryktelig vanskelige og forventer seg at du kan gjøre alt mulig uten problem med håret deres. kan gi deg masse eksempler, men det jeg prøver å få fram er at det ikke er uten grunn at gjennomsnittsalderen på frisører er 27 år... så du må tåle litt psykisk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...