Gå til innhold

Er jeg utbrent?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber som kontaktlærer i en klasse som er meget utfordrende. Begynner å gå utover familielivet og generelt helsa, men er usikker på når jeg bør bremse opp for meg selv... kan starte å skjelve midt i undervisninga hvis jeg ser at ting eskalerer, er snakk om vold fra elever mot meg og andre elever. Kaster opp på dager hvor det har vært mange episoder med vold og konflikter, har generelt lite energi. Trist, for jeg er egentlig en energifull dame som elsker læreryrket. Hva bør jeg gjøre? Kjenner at jeg er maktløs på jobb for tida, strekker ikke til med noe. Har jeg elever som stikker fra undervisninga må jeg ut for å avverge situasjoner som kan oppstå og kan fort få slag selv. Å skulle da gå inn på klasserommet igjen etter slikt for å fortsette undervisninga fungerer ikke lenger og ser det går utover læringa til de andre elevere og helsa mi. 

noen lærere her inne eller generelt folk som har møtt veggen før? Hva skjedde? Bør jeg sykemelde meg en periode? Er redd det er verre når jeg kommer tilbake ved en evnt sykemelding da enkelte elever ikke responderer så bra på vikarer, for å si det mildt. 

Anonymkode: 1e6ee...e2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si opp. Og finn på noe annet å gjøre.

Anonymkode: b667b...29e

• Liker 1
Skrevet

Utbrent lærer her. Hvor gammel er du ts, og hvor lenge har du jobbet? 

Læreryrket er kjempetøft, derfor er det viktig at du føler du ikke står aleine. 

Hvordan trives du på arbeidsplassen? Føler du støtte fra ledelse og kollegaer? 

Anonymkode: b2ce4...317

Skrevet

Hvilken skoleklasse er det du har som er så voldelig!!!! ???

Anonymkode: 67381...a18

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utbrent lærer her. Hvor gammel er du ts, og hvor lenge har du jobbet? 

Læreryrket er kjempetøft, derfor er det viktig at du føler du ikke står aleine. 

Hvordan trives du på arbeidsplassen? Føler du støtte fra ledelse og kollegaer? 

Har jobbet i 5 år, er 31 år gammel selv. Trives egentlig ja, men knyter seg i magen generelt når jeg kommer på jobb for jeg vet hva som møter meg. Ledelsen er fraværende, noe som merkes generelt resten av arbeidsplassen. Ts 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet i 5 år, er 31 år gammel selv. Trives egentlig ja, men knyter seg i magen generelt når jeg kommer på jobb for jeg vet hva som møter meg. Ledelsen er fraværende, noe som merkes generelt resten av arbeidsplassen. Ts 

Jeg har samme problem, fraværende ledelse. Er sykmeldt nå. 

Jeg tenker å først bytte arbeidsplass, og dersom det ikke blir bedre må jeg rett og slett bytte karriere😖

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...