Gå til innhold

Trafikkfarlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
På 7.11.2020 den 15.16, Klagenfurt skrev:

Jeg mener det er særdeles uansvarlig, uavhengig om hvorvidt barna skal sitte på i den eller ei. Sjansen for at han blir alvorlig skadet eller i verste fall dør i den bilen er langt større enn dersom han kjøper en bil som er fra 2010 eller senere. Og om det skulle inntreffe vil det påvirke barna hans.

Jeg hadde veldig lyst på veteranbil da jeg var ung, fordi de er veldig kule. Nå som jeg har blitt eldre, verdsetter livet litt mer og har sett hva som ferdes i trafikken, så kommer jeg aldri til å kjøre en så gammel bil igjen. Selv kjører jeg en forholdsvis stor SUV fordi jeg ikke stoler på andre trafikanter.

Du må nesten be mannen din vokse opp og ta det ansvaret som kreves av en forelder.

Det er veldig enkelt å forstå hva TS egentlig vil frem til, derfor er det unødvendig å oppføre seg som en besserwisser. Spørsmålet hun tar opp er legitimt.

Biler fra 90 tallet er ikke antikviteter uten funksjon. Det er biler fra 80 tallet på veiene enda, og det sier litt om kvaliteten. Ting var laget for å vare. Mye av det er solid også.  Skulle ønske min nye bil varte like lenge, men det kan jeg nok glemme. Akkurat det med stor bil er jeg enig i. Stor bil er mer sikkert enn en liten bil, men det skal sies at de nye kompaktsuvene kan gi falsk trygghet: lav egenvekt gjør at de oppfører seg anerlwdes enn de store bilene de utgir seg for å være. Min forrige suv var latterlig på vinterføre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, theTitanic skrev:

Biler fra 90 tallet er ikke antikviteter uten funksjon. Det er biler fra 80 tallet på veiene enda, og det sier litt om kvaliteten. Ting var laget for å vare. Mye av det er solid også.  Skulle ønske min nye bil varte like lenge, men det kan jeg nok glemme. Akkurat det med stor bil er jeg enig i. Stor bil er mer sikkert enn en liten bil, men det skal sies at de nye kompaktsuvene kan gi falsk trygghet: lav egenvekt gjør at de oppfører seg anerlwdes enn de store bilene de utgir seg for å være. Min forrige suv var latterlig på vinterføre. 

Her må du skille mellom epler og pærer (og forøvrig appelsiner).

Ja, det er mange biler helt tilbake til 20-tallet som er i teknisk god nok stand til å kjøre lovlig på norske veier. Hva som dog er forsvarlig mtp tilstrekkelig sikring av barn og seg selv som forelder er en helt separat sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysteriske kvinnfolk.. Er den EU-godkjent så er den trygg nok. Du får be mannen din kjøpe en tanks til familien, så er dere heeelt trygge. 

Anonymkode: 7fc4d...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hysteriske kvinnfolk.. Er den EU-godkjent så er den trygg nok. Du får be mannen din kjøpe en tanks til familien, så er dere heeelt trygge. 

Anonymkode: 7fc4d...d18

Det finnes en mellomting mellom å barbere seg og å kutte av seg hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2020 den 22.42, AnonymBruker skrev:

Mannen vil kjøpe en golf fra starten av 90-tallet. Jeg mener det er uaktuelt, da vi har små barn som skal sitte på. Er jeg urimelig om jeg setter ned foten? Trenger argumenter😊

Anonymkode: 19ba6...195

Men hvorfor vil han kjøpe en bil fra tidlig 90-tall? 
Nostalgi hos mannen? En får jo nyere biler til en overkommelig pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...