Gå til innhold

Katt som vil ha maten jeg spiser.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva gjør du når katten din sitter forventnigsfull med stjerner i øynene og vil smake på maten din? Jeg prøver å være litt streng og tar han unna. Er jo ikke alt jeg spiser som han kan spise. Men vanskelig å motstå de øynene 😻😸

Anonymkode: 0c7a5...029

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her nøyer de seg ikke med å stirre. Labbene deres er som små menneskehender som tar tak i hånden som er på vei opp til munnen med mat. Eller det kommer en labb snikende opp i tallerkenen. 

Anonymkode: 67900...779

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her nøyer de seg ikke med å stirre. Labbene deres er som små menneskehender som tar tak i hånden som er på vei opp til munnen med mat. Eller det kommer en labb snikende opp i tallerkenen. 

Anonymkode: 67900...779

😸😻

Anonymkode: 0c7a5...029

• Liker 2
Skrevet

Jeg har prøvd å oppdra våre katter til å ikke tigge ved matbordet. 

Problemet er at min mann elsker å la pusene få litt "godbiter" mens vi spiser. 

Grrrrr. 

Min mann er mye på reise i forbindelse med jobben. Når han er borte, får jeg spise i fred. Fordi pelsdottene vet at det vanker ingen "godbiter" mens jeg spiser.. Mannen tilbake i hus = 2 overivrige pelsdotter som tigger ved bordet. 

Grrrrr. 

Anonymkode: 6e102...444

• Liker 1
Skrevet

Jeg lar de alltid snuse på det jeg spiser eller drikker. Jeg gjør det fordi jeg kjenner dem og vet de ikke kommer til å spise det uansett(de liker seriøst ingenting annet enn tørrfôr, våtmat og sei, må være fersk sei:fnise:). Om de skulle nå like det jeg spiser på, så får de smake. Men det har aldri skjedd tror jeg.

Anonymkode: 62139...7ac

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lar de alltid snuse på det jeg spiser eller drikker. Jeg gjør det fordi jeg kjenner dem og vet de ikke kommer til å spise det uansett(de liker seriøst ingenting annet enn tørrfôr, våtmat og sei, må være fersk sei:fnise:). Om de skulle nå like det jeg spiser på, så får de smake. Men det har aldri skjedd tror jeg.

Anonymkode: 62139...7ac

Jeg også! Inntil jeg fikk en svært matmotivert pus i hus. Han er desverre helt ukritisk til hva han vurderer som spiselig (inkluderer pickles og rå grønnsaker).  

Så når trikset med å la pus erfare at mennesker bare spiser vonde ting ikke slår an måtte jeg begynne med den møysommelige prosessen med å konsekvent aldri gi han noe, og sette han på timeout når han ville klatre opp på fatet.

Med noen puser fungerer det bra å gi de mat når du skal spise også. Men det kan også skape intense forventninger som oppstår når du går inn på kjøkkenet🙄

Anonymkode: 552ad...281

Skrevet

De vil ha mat stakkars, ikke de tørre knortene som har rasert helsa til kjæledyr. Prøv å gi dem litt rått kjøtt du, så slutter de nok å tigge. Jeg har tre katter som er råforede, tigger aldri. Venninna mi sin katt får tørrfor, tigger alltid..

Anonymkode: eb751...aad

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De vil ha mat stakkars, ikke de tørre knortene som har rasert helsa til kjæledyr. Prøv å gi dem litt rått kjøtt du, så slutter de nok å tigge. Jeg har tre katter som er råforede, tigger aldri. Venninna mi sin katt får tørrfor, tigger alltid..

Katten min får en miks av våtfor, tørrfor, torsk og kylling, hovedsaklig tørrfor og tigger fortsatt, så det du påstår stemmer ikke.

Anonymkode: 0ada8...ada

• Liker 1
Skrevet

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katten min får en miks av våtfor, tørrfor, torsk og kylling, hovedsaklig tørrfor og tigger fortsatt, så det du påstår stemmer ikke.

Anonymkode: 0ada8...ada

Det var ikke meg, men du bekrefter jo bare det AB du svarte på sa... Jeg tror du misforstod (og jeg ser hvordan den kunne misforstås) "litt rått kjøtt". Så lenge de får en del søppelmat som tørrfôr og vanlig våtfôr, så vil de fortsatt tigge. Men en katt som får spise seg mett på rått kjøtt er mye mindre sannsynlig at vil tigge.

Anonymkode: 3b7b7...e8a

• Liker 1
Skrevet

Min tidligere katt ville i 90% av tilfellene ikke ha det jeg spiste, hun ville bare se hva det var på tallerkenen. Hvis hun ikke fikk se var hun ekstremt masete, men etter at hun hadde fått lukte la hun seg ned ved siden av meg. 

Skrevet

Bare å lære den å ikke gå på bordet, og holde seg unna maten din det. Kattene våre prøvde seg også, men skjønte raskt at det var uaktuelt, fordi de aldri fikk noe annet enn sin egen mat.

Anonymkode: 26368...e02

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vår katt får kun tørrfôr og tigger aldri. Han kan bli litt rar når vi spiser reker, og tror at han vil ha det, men han liker det ikke. 

Han sitter for øvrig på en stol ved matbordet når vi spiser, men han bare koser seg i felleskapet😂🥰 Legger seg ned etterhvert. 

Anonymkode: 07d69...0da

Skrevet

Jeg lærte alle kattene våre fra dag én at hvis vi har mat på en tallerken, så er det *vår* mat, de snuser gjerne på det på avstand, og følger nøye med hvis det er noe som lukter veeeeeeldig spennende, men den eneste jeg har opplevd at har strekt poten etter maten, var Gamlepus, kort tid før hun ble tatt med til veterinæren for siste gang. Da var hun nesten helt døv, og så veldig dårlig, så hun hørte ikke lenger korreks-lyden jeg bruker for dem (mm-mm med litt strengt tonefall, gjennom nesa) men det var relativt enkelt å bare holde opp en hånd og blokkere mellom henne og tallerkenen, og da gav hun seg som regel ganske fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...