Gjest Buskerogtrær Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 (endret) .. Endret 23. september 2021 av Buskerogtrær
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #2 Skrevet 7. november 2020 Hmm. Først bare lære seg å ikke være People pleaser. Jeg klarer det ikke alltid, men litt iblant. Man blir ikke bedre likt av å ikke sette grenser. Viktig å bli kjent med seg selv, så må man bare øve seg på det Anonymkode: d2f12...378 1
GammelKaktus Skrevet 7. november 2020 #3 Skrevet 7. november 2020 Enkleste er bare å si nei, så kan du heller ombestemme deg om du er for "rask" i vendingen. Men man kommer langt med å bare bli mer nei menneske. 1
Meg.no Skrevet 7. november 2020 #4 Skrevet 7. november 2020 Alltid kjenne godt etter på magefølelsen din. Når du kjenner at noe skurrer, er det ofte fordi man går på kompromiss med seg selv. 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #5 Skrevet 8. november 2020 På 6.11.2020 den 15.56, Buskerogtrær skrev: Jeg sliter med å sette grenser som voksen eller finne ut av hva jeg vil og ikke vil gjøre. Noen som kan gi råd om hvordan de forbedret grensesettingen sin? Det er nettopp det.. man er usikker fordi man ikke helt vet hva man vil og ikke vil, og kan være litt fleksibel etter andres ønsker. Så blir nøling oppfattet som mangel på grenser og man blir overkjørt. Anonymkode: 4689b...696
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #6 Skrevet 8. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp det.. man er usikker fordi man ikke helt vet hva man vil og ikke vil, og kan være litt fleksibel etter andres ønsker. Så blir nøling oppfattet som mangel på grenser og man blir overkjørt. Anonymkode: 4689b...696 Traumatisert? Det er vanlig da å ikke klare og sette grenser da, eller vite hva en vil, siden viljen er nedtrykt, så man ender opp med å bare reagere på hva andre gjør da, og kan ikke påvirke andre på samme måte. Kan Ikke stå opp for seg selv uten å enten forlate situasjonen eller bli irritert og sur heller. Er man ikke mildere sint eller irritert da, så følger man ikke sin egen vilje. Og generelt gir man ca. 10-15% av energiene man gjør vanligvis når man ikke er traumatisert, som brukes til å sette grenser blant annet, og gi innsikt i hva en selv vil, og andre mennesker. Man forstår andre da, i stedet for å dømme og tolke ting personlig. Anonymkode: 86e53...695 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #7 Skrevet 8. november 2020 nå er det også mange mennesker uten sosial radar; type min kompis som spør om jeg kan endre andre avtaler og treffe han...enda jeg tydelig har sagt at den dagen er utelukket å treffes. but it goes on🤔 Anonymkode: f1307...3b8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå