AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #21 Skrevet 6. november 2020 Når folk er villig til å betale, så kan man ta seg godt betalt for blandingshunder. Det hadde jeg selv også gjort om jeg var i den situasjonen. Hvorfor skal man selge noe for 5000 som du kan få 10-15000 for? Jeg synes det er helt sykt at folk er villige til å betale så mye for slike hunder da.. Det er veldig vanskelig å vite hva man får både mot. helse, gemytt og ofte hvilke behov hunden vil ha til fysisk og mental stimuli. På rasehunder er det mange krav som må oppfylles, særlig på utsatte raser. Er null kontroll på blandingshunder. Jeg kunne parret min rasehund med hunden til en venninne. Hadde sikkert fått 12-15.000 for valpene uten at noen stilte særlig mange spørsmål. Det kjøperne ikke ville visst med mindre jeg selv fortalte det, er at min tispe absolutt ikke er noe å avle videre på grunnet arvelig sykdom. Jeg har møtt mange flotte blandigshunder. Hadde ikke hatt noe imot å ha en selv heller dersom det var rette mixen. Jeg hadde aldri betalt i nærheten av det en rasehund koster for en blanding. Da kjøper jeg heller renraset hund slik at jeg kan sjekke stamtavle, forfedres helseopplysninger osv. Anonymkode: cb131...046 3
GhostHug Skrevet 6. november 2020 #22 Skrevet 6. november 2020 Bare nyskjerrig: hva koster det for en maltipoo nå? Fra en av de «seriøse» oppdretterne av denne blandingen?🤔
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #23 Skrevet 6. november 2020 11 timer siden, Krakilsk skrev: Kan det være fordi blandingsraser ofte har nedre helse enn mange rene raser? Eller at man ikke ønsker å støtte en uetisk oppdrettsmodell hvor utseendet trumfer helse og gemytt? *hilsen kvinne med renraset hund, i tilfelle noen lurte Nei det er designerhunder. Man trenger ikke betale den prisen for god helse. Anonymkode: f6582...025
Kokeshi Skrevet 6. november 2020 #24 Skrevet 6. november 2020 Det er meg en gåte, men når folk er villige til å betale slike summer og etterspørselen er stor nok, så holder jo det på prisnivået. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #25 Skrevet 7. november 2020 8 timer siden, Twinkle~ skrev: Bare nyskjerrig: hva koster det for en maltipoo nå? Fra en av de «seriøse» oppdretterne av denne blandingen?🤔 Å herligfreden!🙄 Det finnes ingen seriøse oppdrettere av blandingshunder....!!! Anonymkode: 00f00...795 4
GhostHug Skrevet 7. november 2020 #26 Skrevet 7. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Å herligfreden!🙄 Det finnes ingen seriøse oppdrettere av blandingshunder....!!! Anonymkode: 00f00...795 Jeg forstår dette, men hva er prisen? Snakker vi 30-40k?
Julie Skrevet 7. november 2020 #27 Skrevet 7. november 2020 Fordi noen ser sitt snitt til å tjene gode penger og at det faktisk finnes en marked med pengesterke, men ukritiske (eller godtroende om du vil) valpekjøpere der ute. Kort sagt, kapitalisme. 3
Diamant20 Skrevet 7. november 2020 #28 Skrevet 7. november 2020 6 timer siden, Twinkle~ skrev: Jeg forstår dette, men hva er prisen? Snakker vi 30-40k? Jupp! Sett de til 36k
Weenche Skrevet 7. november 2020 #29 Skrevet 7. november 2020 (endret) Det ligger en annonse ute på en populær salgskanal. Blanding av mittelspitz og kleinspitz 18000 kr , og mor er parret 11 mnd gammel. Mye penger å tjene på et kull på 5. Ikke helseundersøkelser fordi de bare skal være familiehunder. I og for seg ikke så ille å blande disse, men her er det pengene som rår. Valpene blir solgt på 1-2-3 fordi de er populære. Sørgelig at mor ikke kan få blir voksen før hun skal avles på. Endret 7. november 2020 av Weenche 2
Min_hund_er_Grå Skrevet 7. november 2020 #30 Skrevet 7. november 2020 On 11/6/2020 at 4:47 PM, Lama_Drama said: Hele raseindustrien er jo litt Hitler gon wrong opplegg, med hunder som ikke får puste, øyne som stikker ut og HD over en lav kam. Ikke rart folk tenker at en ekte blandingshund er bedre. Sannsynligheten for at den både puster og har øynene på plass er jo tilstedet, og det er jo noe folk flest foretrekker. Hva er en ekte blandings hund? eller ennå bedre hva i all verden er en uekte blandingshund?
Gjest Lama_Drama Skrevet 7. november 2020 #31 Skrevet 7. november 2020 1 time siden, Min_hund_er_Grå skrev: Hva er en ekte blandings hund? eller ennå bedre hva i all verden er en uekte blandingshund? Begge deler er det samme, en blandingshund. Aldri hørt begrepet? Sikkert dialektavhendig. Ekte blandingshund, skikkelig mix, renrasa bastard. Alle utsagnene er jeg vante til og de betegner en hund som er skikkelig rørt sammen i mixmasteren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå