AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Har alltid slitt med dårlig og stiv rygg, er kun muskulært i følge en fysioterapeut jeg var hos. De siste dagene har det blitt stivere og stivere, og i går skulle jeg løfte mini, og kjente midt i løftet at noe skjedde. Det var en slags brennende følelse i ryggen. Det sitter på en måte nederst, der ryggen svaier litt. Usikker på om det blir korsryggen eller rett over. Nå sliter jeg med alt av gjøremål! Å bøye meg er umulig med mindre jeg kan støtte meg på noe - jeg har ikke sjans til å holde overkroppen i fremoverbøyd stilling når ryggen får jobben med å holde tyngden oppe. Kan heller ikke sitte og løfte beinet for å ta på sokker, for eksempel, uten at det gjør sånn vondt at jeg nesten kaster opp. Hva kan jeg gjøre med dette? Prøver å holde det i bevegelse så det ikke stivner mer, men jeg skal jo på jobb igjen som vanlig over helga, og er usikker på hvordan det skal gå. Bør jeg ringe en lege? Eller fysioterapeut? Noe jeg kan gjøre selv for å få fortgang i bedringen? Anonymkode: 57425...c6b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Ligger hjemme med samme symptomene. Klarte ikke å reise meg opp fra sengen, plutselig . Kiropraktor har løsnet litt og det føles bedre. Fikk time på dagen 👍 Anonymkode: c529e...7e6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #3 Skrevet 6. november 2020 Ring til fysioterapeut. Legen kan ikke gjøre noe annet en å skrive ut resept på muskelavslappende, å det bør du ikke ta før en fysioterapeut får tatt en kikk på det som gjør vondt. Hvis du blir så hemmet at du sliter med gjøremål så burde du kanskje vurdere å ta en egenmelding til noen får sett på deg? Anonymkode: e0c0c...121
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Anonym bryker over her. det samme proplemet opplevde jeg når det gjelder å ta på sokker eller bukse. Legen kan ikke hjelpe untatt med smertestillende. Når du ligger ha pute mellom beina og prøv å holde deg i bevegelsen . disse øvelsene hjelper veldig ! https://www.vondt.net/6-yogaovelser-mot-korsryggsmerter/ Anonymkode: c529e...7e6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 Vær i bevegelse, ellers kan du bli verre men ikke anstrengt deg for mye heller, da kan du skade deg. Anonymkode: f9a57...29e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 Kiropraktor med henvisningesavtale tilfelle du må ta bilder. Han kan fort gjøre noe med muskulære årsaker eller henvise til MR om det er prolaps. Har vært der for begge deler s3lv. Legen gir bare smertestillende og vel og bra det, men det løser ikke problemet. Fysioterapeut får ikke gjort stort. Anonymkode: 1143f...b0e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #7 Skrevet 6. november 2020 Vi har en bedriftsfysio som vi ringer til når noen får kink i ryggen eller nakken på jobb (barnehage), og ofte får man time på dagen og mange har kunnet gå på jobb igjen etter bare en dag. Verdt et forsøk. Anonymkode: 0a5bc...3e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå