Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

Håkkimom skrev (1 time siden):

Hjelpe meg! I dag er jeg skikkelig kvalm igjen 🤢 kanskje nerver altså! Men spiste brødskive med leverpostei, og det funker tydeligvis ikke så godt 😂 spist gulost de siste dagene og det går bra 🙊 nå kan ikke klokka gå fort nok til jeg har time, er såååå spent ❤️

Rart hvordan mat vanene forandrer seg under graviditet 🙈🤣 

Masse lykke til ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vret skrev (1 time siden):

Lykke til @Håkkimom ❤️ Hvor langt er du på vei nå? Så spennende å få se den lille!!

I følge meg selv, 9+5, i følge gynekologen 9+2, og her detter jeg av 🤣 jeg skjønner ikke hvordan de regner mot for hvordan jeg regner 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg, HELT perfekt, vi så et hjerte som slo godt og i riktig tempo, vi så armer og ben som spreller rundt 🥰🥰🥰

68EB1D8C-EA9B-4BFB-9A15-8FBBDFE97249.jpeg

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se lille @Håkkimom 😊 ❤ gleder meg til vi skal se om 1.5 uke😁 og ikke tenk på det med utregningen, den er vanskelig å måle når baby er så liten enda, så fortsett å gå etter egen måling. Den du får på OUL vil nok være mer korrekt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (6 minutter siden):

Så fint å se lille @Håkkimom 😊 ❤ gleder meg til vi skal se om 1.5 uke😁 og ikke tenk på det med utregningen, den er vanskelig å måle når baby er så liten enda, så fortsett å gå etter egen måling. Den du får på OUL vil nok være mer korrekt 😊

Ja, det er noe med det 😍 får bare følge egen utregning! Men, OUL i uke 18?? Det var drøyt synes jeg! Hva om det skulle vært skavanker som gjør at jeg ikke hadde ønska å beholde? Helt sikker på at jeg var 12 uker på vei når jeg fikk vite kjønn etc med eldste frøkna 😵 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (2 minutter siden):

Ja, det er noe med det 😍 får bare følge egen utregning! Men, OUL i uke 18?? Det var drøyt synes jeg! Hva om det skulle vært skavanker som gjør at jeg ikke hadde ønska å beholde? Helt sikker på at jeg var 12 uker på vei når jeg fikk vite kjønn etc med eldste frøkna 😵 

Ja det er lenge! Jeg hadde ikke før 19+3 sist om jeg ikke husker feil. Og innmari trege helsevesenet er med innføring etter godkjennelse av regjeringen om tidlig UL for alle, samt norsk godkjennelse av NIPT for gravide. Sistnevnte hadde vært betalbar for de under en viss alder. Hadde det ikke vært for corona hadde jeg reist til Danmark eller Sverige for å ta den. Nå må jeg bare prøve å stole på at det eventuelt blir avdekket avvik på TUL om det er noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjela skrev (1 minutt siden):

Ja det er lenge! Jeg hadde ikke før 19+3 sist om jeg ikke husker feil. Og innmari trege helsevesenet er med innføring etter godkjennelse av regjeringen om tidlig UL for alle, samt norsk godkjennelse av NIPT for gravide. Sistnevnte hadde vært betalbar for de under en viss alder. Hadde det ikke vært for corona hadde jeg reist til Danmark eller Sverige for å ta den. Nå må jeg bare prøve å stole på at det eventuelt blir avdekket avvik på TUL om det er noen...

Ja, jeg var hos en lege i spesialisering i dag, og fikk virkelig dårlig informasjon om barnet! Det var en annen lege der som måtte si at alt var helt perfekt og gjorde alle målinger, samt skrev ut bildet til meg.... hun andre var mer opptatt av celleprøve og alt mulig annet, som forøvrig gjorde drit vondt 🤣 tatt jevnlige celleprøver de siste tre åra og aldri har det vært smertefullt, men i dag! Jeg spente hele kroppen i smerte 😵 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (5 timer siden):

Det hørtes ikke bra ut @Håkkimom ! Godt du fikk mer informasjon av den andre legen. Ikke alle som skulle jobbet i yrkene sine altså 🙈

Nei, jeg har forståelse for at de under utdannelse trenger å øve seg, men hu burde høre litt bedre etter 😂 men det ordna seg! Alt var jo bra ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+1 i dag :nori:føler meg tryggere for hver uke som går og har heldigvis en god følelse på at dette går bra! Hvordan går det med resten,? Jeg er fremdeles mye trøtt og har begynt å bli kvalm, men ikke sånn at jeg må kaste opp heldigvis. Og jeg har fått mer matlyst + er ganske oppblåst 🤭

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (1 minutt siden):

Jeg er 7+1 i dag :nori:føler meg tryggere for hver uke som går og har heldigvis en god følelse på at dette går bra! Hvordan går det med resten,? Jeg er fremdeles mye trøtt og har begynt å bli kvalm, men ikke sånn at jeg må kaste opp heldigvis. Og jeg har fått mer matlyst + er ganske oppblåst 🤭

Jeg er 7+2 i dag, og føler meg også tryggere og tryggere. Var veldig nervøs de første ukene, men det roer seg. Tenkte egentlig jeg skulle bestille meg veldig tidlig ultralyd (sånn rundt nå), men har funnet ut at jeg ønsker å vente til rundt uke 12 :) Er mye sliten og kvalm, så føler meg veldig gravid :P Jeg kaster heller ikke opp. Har veldig dårlig matlyst, men har skjønt at jeg må spise lite og ofte for å føle meg bedre. Før spiste jeg sjeldent og mye, så det er en overgang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (4 timer siden):

12 uker 😍😍

Herlig!🤩🙌 Hvordan er formen?

Jeg er 12 uker imorgen, og har endelig sluttet og kaste opp 😎 Litt små kvalm til tider bare nå, det går fremover 🤭 Bekkenløsning har blitt verre, men så lenge jeg slipper oppkast er jeg jaggu kjempe fornøyd 😍

Endret av Maya89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsoo skrev (1 time siden):

Godt å høre det hår fremover, også får vi håpe du slipper unna så voldsom kvalme, det unner jeg ingen her inne egentlig. 🤞🏼 
15+0 i dag og kvalmen er veldig opp og ned. Ikke fått noe cravings enda men liker ikke lenger lasagne eller stekt kyllingfilet, så det kan bli spennende fremover med middag 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaHI skrev (1 time siden):

Jeg er 7+2 i dag, og føler meg også tryggere og tryggere. Var veldig nervøs de første ukene, men det roer seg. Tenkte egentlig jeg skulle bestille meg veldig tidlig ultralyd (sånn rundt nå), men har funnet ut at jeg ønsker å vente til rundt uke 12 :) Er mye sliten og kvalm, så føler meg veldig gravid :P Jeg kaster heller ikke opp. Har veldig dårlig matlyst, men har skjønt at jeg må spise lite og ofte for å føle meg bedre. Før spiste jeg sjeldent og mye, så det er en overgang.

Jeg føler meg også veldig gravid og det er litt fint å kjenne på symptomene. Jeg har allerde hatt en ultralyd og får en til i uke 8, hadde ikke klart å vente til uke 12 trur jeg🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (3 minutter siden):

Godt å høre det hår fremover, også får vi håpe du slipper unna så voldsom kvalme, det unner jeg ingen her inne egentlig. 🤞🏼 
15+0 i dag og kvalmen er veldig opp og ned. Ikke fått noe cravings enda men liker ikke lenger lasagne eller stekt kyllingfilet, så det kan bli spennende fremover med middag 🙄

15 uker allerede:strix: 

Ja den kvalmen kommer og går veldig raskt merker jeg. Har du måttet kaste opp eller slapp du det? I forrige svangerskap kastet jeg aldri opp men husker den tidvise kvalmen veldig godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsoo skrev (3 timer siden):

Jeg føler meg også veldig gravid og det er litt fint å kjenne på symptomene. Jeg har allerde hatt en ultralyd og får en til i uke 8, hadde ikke klart å vente til uke 12 trur jeg🙃

Har lest litt om det og det virker som der er så lite å se før uke 12 uansett, og om det ser bra ut så er det likevel så mye som kan skje innen uke 12. Så vet ikke om en så tidlig vellykket ultralyd hadde beroliget meg noe spesielt... Hva er din erfaring? Hørt at det koster et par tusen kroner, men har ikke funnet ut. Noen som vet ca. ? Må evt. ta det privat, så da tenker jeg rent økonomisk at jeg tar heller en i uke 12 enn nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (3 timer siden):

15 uker allerede:strix: 

Ja den kvalmen kommer og går veldig raskt merker jeg. Har du måttet kaste opp eller slapp du det? I forrige svangerskap kastet jeg aldri opp men husker den tidvise kvalmen veldig godt

Nei heldigvis ikke men har holdt på flere ganger. Var så ille innimellom at jeg vurderte å flytte inn på badet 😂 Har spyangst så passer meg ikke helt å være dårlig for jeg blir bare enda værre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaHI skrev (1 minutt siden):

Har lest litt om det og det virker som der er så lite å se før uke 12 uansett, og om det ser bra ut så er det likevel så mye som kan skje innen uke 12. Så vet ikke om en så tidlig vellykket ultralyd hadde beroliget meg noe spesielt... Hva er din erfaring? Hørt at det koster et par tusen kroner, men har ikke funnet ut. Noen som vet ca. ? Må evt. ta det privat, så da tenker jeg rent økonomisk at jeg tar heller en i uke 12 enn nå :)

Jeg tok ultralyd 10+2 og da fikk jeg se litt men ikke så mye som jeg trodde. Men fikk målt mini og sett at det utviklet seg normalt mtp hvor langt jeg var på vei. Betale 1200kr på privatklinikk. Personlig så roer jeg meg litt etterpå, men jeg skal ikke ha flere ul før den ordinære ultralyden. Ser ikke helt vitsen, men greit å få bekreftet graviditet ved tul også holder det for min del med den og den ordinære. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Maya89 said:

Herlig!🤩🙌 Hvordan er formen?

Jeg er 12 uker imorgen, og har endelig sluttet og kaste opp 😎 Litt små kvalm til tider bare nå, det går fremover 🤭 Bekkenløsning har blitt verre, men så lenge jeg slipper oppkast er jeg jaggu kjempe fornøyd 😍

Så gøy at vi er så likt 🤩

formen er egentlig fin 😅 kan fortsatt være litt småkvalm, men den konstante uggenheten har gitt seg virker det som. Jeg slapp å kaste opp (med et par unntak..) 🙏 Tror har har begynt å kjenne det litt i bekkenet, men ikke no veldig enda 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...