Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

MiaHI skrev (26 minutter siden):

Godt nyttår🤩 Jeg er kun «uggen» og ikke direkte kvalm. 6+2 i dag. Håper jeg slipper unna den skikkelige kvalmen! Men jeg er ekstremt trøtt😅 Sover og sover, men det hjelper lite. De neste 4 ukene vil jeg ikke ha like stor mulighet til å ta å bare ta det med ro, så håper jeg overlever🙈 

Når kontaktet dere legen, eller jordmor?

Jeg var også veldig trøtt og utslitt, men er faktisk mer våken iløpet av en dag nå🤩 Så det går nok snart over ☺ Jeg har faktisk ikke vært på jobb siden midten av desember... 🤔 skulle jobbe i julen, men hadde /har ikke sjans🤣 

Jeg har bestilt meg time til 14 januar, da jeg ikke fikk komme inn før uke 12 🙈 da er jeg nesten 13 men 😁 (skal gå til legen min) 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nytt år alle sammen 🥳

Idag er jeg 11+2. Det er så deilig å "komme seg litt avgårde" synes jeg. Bli litt tryggere, magen har begynt å komme (veldig stor på kvelden, men nå begynner liksom også selve "gravidmagen" å synes, ikke bare oppblåst 😆)

Jeg var hos jordmor i dag for første gang. Veldig koselig! Så nå har jeg fått helsekort og flere avtaler. Det blir mer og mer virkelig ❤️ Men herreguuuuud som jeg gleder meg til å kjenne spark og virkelig forstå at det er noen der inne 😄 Jeg har morkaken foran, så det kan nok ta litt tid..

Ellers er jeg mye mer sliten og kvalm enn sist. Ingen voldsom kvalme, men en konstant uggen følelsen.. Og det er absolutt tyngre å gå gravid med en nesten-3 åring enn uten 😂 Håper 2. trimester gjør det litt enklere :)

Jeg tror jeg har fått oppdatert alle på listen på 1.siden nå, men om jeg har misset noen er det bare å tagge meg og si fra, så oppdaterer jeg! :klemmer:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (8 timer siden):

Idag er jeg 11+2. Det er så deilig å "komme seg litt avgårde" synes jeg. Bli litt tryggere, magen har begynt å komme (veldig stor på kvelden, men nå begynner liksom også selve "gravidmagen" å synes, ikke bare oppblåst 😆)

Jeg var hos jordmor i dag for første gang. Veldig koselig! Så nå har jeg fått helsekort og flere avtaler. Det blir mer og mer virkelig ❤️ Men herreguuuuud som jeg gleder meg til å kjenne spark og virkelig forstå at det er noen der inne 😄 Jeg har morkaken foran, så det kan nok ta litt tid..

Ellers er jeg mye mer sliten og kvalm enn sist. Ingen voldsom kvalme, men en konstant uggen følelsen.. Og det er absolutt tyngre å gå gravid med en nesten-3 åring enn uten 😂 Håper 2. trimester gjør det litt enklere :)

Jeg tror jeg har fått oppdatert alle på listen på 1.siden nå, men om jeg har misset noen er det bare å tagge meg og si fra, så oppdaterer jeg! :klemmer:

Gleder meg så til å komme lengre på vei jeg også! Bekymrer meg for hver minste lille ting nå og klarer ikke å starte å glede meg over graviditeten 100% helt enda😅 Jeg er 6+4 i dag og termin er 29.08 (Står ikke på lista enda😊).

Jeg har vært veldig utmattet den siste uken og blir mer og mer uggen for hver dag. Er allerede lei av å føle meg fyllesyk hele dagen😑 Når begynte dine ubehag?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (20 timer siden):

Så fint at du er litt på vei og sikkert kjempegodt å få bekreftelse av jordmor også:Nikke: Jeg skal på TUL i dag og er ordentlig spent! Jeg trur jeg er 6+4 i dag så er jo veldig tidlig og føler at alt er veldig usikkert enda. 

Jeg er også utrolig trøtt og det er noe helt annet å være gravid denne gangen med dattera mi på 15 måneder som bare vil alt som ikke er lov om dagen🤭 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er da 9+3 i dag, og lenger enn jeg var i sommer da jeg fant ut at jeg hadde mista! Nå har jeg ny UL på fredag og gleder meg enormt mye til å få konstatert liv og at det er bra der inne! 🤩 magen begynner forøvrig å komme her også, selvom den også er oppblåst 🙊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (27 minutter siden):

Så fint at du er litt på vei og sikkert kjempegodt å få bekreftelse av jordmor også:Nikke: Jeg skal på TUL i dag og er ordentlig spent! Jeg trur jeg er 6+4 i dag så er jo veldig tidlig og føler at alt er veldig usikkert enda. 

Jeg er også utrolig trøtt og det er noe helt annet å være gravid denne gangen med dattera mi på 15 måneder som bare vil alt som ikke er lov om dagen🤭 

Vi er ca like langt på vei😀 Lykke til i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, MiaHI said:

Gleder meg så til å komme lengre på vei jeg også! Bekymrer meg for hver minste lille ting nå og klarer ikke å starte å glede meg over graviditeten 100% helt enda😅 Jeg er 6+4 i dag og termin er 29.08 (Står ikke på lista enda😊).

Jeg har vært veldig utmattet den siste uken og blir mer og mer uggen for hver dag. Er allerede lei av å føle meg fyllesyk hele dagen😑 Når begynte dine ubehag?

Forstår deg veldig godt! ❤️ Dagene snegler seg avgårde i begynnelsen. Jeg tror ikke jeg 100% forstår det før jeg begynner å kjenne "pepperkornet" som nå er på str med en plomme 🥰 

Helt ærlig husker jeg ikke helt når jeg begynte å føle meg uggen. Et par dager før jeg testet positivt følte jeg meg skikkelig merkelig, både fysisk i magen, uggen, svimmel alt mulig. Men det var nok først noen uker senere jeg daglig følte på det. Det som gjør det litt vanskelig er at jeg ikke er KVALM som andre man hører om, men bare småuggen jevnlig. så husker ikke helt når det begynte. Det beste jeg kommer å sammenligne er når du har vært skikkelig fyllesjuk en dag, og på kvelden begynner å føle deg bedre. Du er fortsatt pjusk, men mer småuggen enn KVALM..
Og misforstå meg rett, jeg er sjeleglad for at jeg ikke er ekstremt kvalm, og føler så med dere som er det, men det er fortsatt slitsomt å aldri være helt på topp..

Håper det blir bedre når jeg snart går inn i 2. trimester!
Forresten, ser det er litt ulikt hvilken uke som defineres som 2. trimester. Hvilken går dere etter?

@MiaHI Du må forresten si fra om du vil at jeg skal legge til alder og hvilket barn det er 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (4 timer siden):

Forstår deg veldig godt! ❤️ Dagene snegler seg avgårde i begynnelsen. Jeg tror ikke jeg 100% forstår det før jeg begynner å kjenne "pepperkornet" som nå er på str med en plomme 🥰 

Helt ærlig husker jeg ikke helt når jeg begynte å føle meg uggen. Et par dager før jeg testet positivt følte jeg meg skikkelig merkelig, både fysisk i magen, uggen, svimmel alt mulig. Men det var nok først noen uker senere jeg daglig følte på det. Det som gjør det litt vanskelig er at jeg ikke er KVALM som andre man hører om, men bare småuggen jevnlig. så husker ikke helt når det begynte. Det beste jeg kommer å sammenligne er når du har vært skikkelig fyllesjuk en dag, og på kvelden begynner å føle deg bedre. Du er fortsatt pjusk, men mer småuggen enn KVALM..
Og misforstå meg rett, jeg er sjeleglad for at jeg ikke er ekstremt kvalm, og føler så med dere som er det, men det er fortsatt slitsomt å aldri være helt på topp..

Håper det blir bedre når jeg snart går inn i 2. trimester!
Forresten, ser det er litt ulikt hvilken uke som defineres som 2. trimester. Hvilken går dere etter?

@MiaHI Du må forresten si fra om du vil at jeg skal legge til alder og hvilket barn det er 😘

Trodde jeg var heldig og slapp unna kvalmen, men ser ikke ut som jeg er så heldig. Meeen...jeg kaster ikke opp, så skal vel være fornøyd med det☺️ Jeg har regnet termin fra første dag i siste menstrasjon. Ifølge appen jeg bruker, som også har regnet ut termin, så starter 2. trimester uke 14.

Jeg er 31 år og dette blir mitt første barn☺️

Endret av MiaHI
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MiaHI said:

Trodde jeg var heldig og slapp unna kvalmen, men ser ikke ut som jeg er så heldig. Meeen...jeg kaster ikke opp, så skal vel være fornøyd med det☺️ Jeg har regnet termin fra første dag i siste menstrasjon. Ifølge appen jeg bruker, som også har regnet ut termin, så starter 2. trimester uke 14.

Jeg er 31 år og dette blir mitt første barn☺️

Så rart, jeg la deg til i sted, men nå var du borte fra listen. Kanskje jeg glemte å lagre 🙄 Håper ikke det gjelder andre.. Nå ligger du hvertfall inne.

Kjedelig at kvalmen kom.. Men, da føler man seg hvertfall gravid ❤️ Jeg har hatt en treg dag på jobb, og måtte ta en pause på sofaen. Føler meg litt sliten og nede, men det er vel også normalt 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt tidlig å føle seg tungpustet?🤪 9+6 i dag. Formen varierer fra dag til dag, men jeg er nødt til å få lagt inn en hvil og litt søvn for å ikke bli verre. I går var formen så dårlig at jeg lekte med tanken om en gradert sykemelding. I dag var den levelig igjen, så da utsatte jeg den ideen. Og før jeg vet ord av det er jeg vel i 2. Trimester og forhåpentligvis i bedre form igjen 😊 

Jeg vet det enda er tidlig, men jeg har begynt å tenke på vogner. Jeg solgte emmaljunga monidal deluxen etter førstemann. Bagdelen var god, men sportsdelen elendig. Vi kjøpte en trille av typen Phil&Teds smart som jeg var veldig fornøyd med og har tatt vare på, men da trenger vi en ny bagvogn igjen. Det blir ikke aktuelt å kjøpe en vogn i samme prisklasse som sist, så nå har jeg sett på vogner som easywalker Harvey2, abc design og petit cherie heritage, men er i villrede. Har dere andre tips eller begynt å tenke på det samme? 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på tidlig ultralyd i dag og så ett nydelig lite hjerte slå! Det var utrolig fint og se og føler meg mer avslappet ift graviditeten. Termin er foreløpig satt til 27 august og jeg er i dag 6+4.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (31 minutter siden):

Er det ikke litt tidlig å føle seg tungpustet?🤪 9+6 i dag. Formen varierer fra dag til dag, men jeg er nødt til å få lagt inn en hvil og litt søvn for å ikke bli verre. I går var formen så dårlig at jeg lekte med tanken om en gradert sykemelding. I dag var den levelig igjen, så da utsatte jeg den ideen. Og før jeg vet ord av det er jeg vel i 2. Trimester og forhåpentligvis i bedre form igjen 😊 

Jeg vet det enda er tidlig, men jeg har begynt å tenke på vogner. Jeg solgte emmaljunga monidal deluxen etter førstemann. Bagdelen var god, men sportsdelen elendig. Vi kjøpte en trille av typen Phil&Teds smart som jeg var veldig fornøyd med og har tatt vare på, men da trenger vi en ny bagvogn igjen. Det blir ikke aktuelt å kjøpe en vogn i samme prisklasse som sist, så nå har jeg sett på vogner som easywalker Harvey2, abc design og petit cherie heritage, men er i villrede. Har dere andre tips eller begynt å tenke på det samme? 😊

Er ikke noe ålreit når det er så mye opp og ned med denna formen. Er selv 14+3 i dag og merker jeg begynner å bli bedre, men er tungpustet, sliter litt opp og ned med hodepine og detta bekkenet.

Emmaljunga har visst en vogn som man kan sette bilsete direkte på understellet også sitter det fast som passer til det bilsetet vi har skaffet oss. Syntes dette virka veldig kjekt, men bortsett fra det så har jeg ikke sett så voldsomt mye på barnevogner 😅 Vet vi må ha en som er god å bruke ute på grusveg og litt så er fortsatt i en liten undersøkelsesfase.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å se et hjerte som slår @Elsoo

Så godt formen er bedre @aoyt😊 om du skal kjøre på grus er der i alle fall greit med litt størrelse på dekkene, selv om det egentlig er et must på norsk føre uansett 😅 syntes det var veldig praktisk med svingbare hjul som kunne låses off road. Veldig praktisk i små butikker, ikke at det blir så mye butikker fremover før alle er vaksinerte 😅 dessuten hadde vi kolikkbaby som våknet øyeblikket jeg entret senteret, så det var ikke akkurat den rolige babyidyllen jeg hadde sett for meg den gang :fnise: nå synes jeg vi fortjener en sovebaby. Eller... da tror jeg vel det kanskje er en feil med den 🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er da 9+4 i dag, og lenger enn jeg var i sommer da jeg fant ut at jeg hadde mista! Nå har jeg ny UL på fredag og gleder meg enormt mye til å få konstatert liv og at det er bra der inne! 🤩 magen begynner forøvrig å komme her også, selvom den også er oppblåst 🙊i dag kom også første spørsmålet fra en kollega, så begynner vel å synes 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (44 minutter siden):

Jeg er da 9+4 i dag, og lenger enn jeg var i sommer da jeg fant ut at jeg hadde mista! Nå har jeg ny UL på fredag og gleder meg enormt mye til å få konstatert liv og at det er bra der inne! 🤩 magen begynner forøvrig å komme her også, selvom den også er oppblåst 🙊i dag kom også første spørsmålet fra en kollega, så begynner vel å synes 😂

Jeg har vært åpen på jobb om at vi prøver og har også blitt spurt ett par ganger allerede. Jeg syns det er så ubehagelig når de spør for jeg er så forferdelig dårlig til å lyve 🤭 

Masse lykke til på fredag :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsoo skrev (28 minutter siden):

Jeg har vært åpen på jobb om at vi prøver og har også blitt spurt ett par ganger allerede. Jeg syns det er så ubehagelig når de spør for jeg er så forferdelig dårlig til å lyve 🤭 

Masse lykke til på fredag :heiajente:

Jeg var ærlig med hun som spurte i dag, og tenkte at alle skal få vite det på fredag etter ny ul 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er så ufint å spørre om sånt! Også i disse tider hvor flere legger godt på seg etter jula. Det virker som enkelte tror det er i sin fulle rett å spørre om alt mulig når det er synlig en vei. Ser for meg populariteten om man kom på jobb etter jul og påpekte at en god del av kollegaene hadde kost seg ekstra mye i jula....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (7 timer siden):

Jeg synes det er så ufint å spørre om sånt! Også i disse tider hvor flere legger godt på seg etter jula. Det virker som enkelte tror det er i sin fulle rett å spørre om alt mulig når det er synlig en vei. Ser for meg populariteten om man kom på jobb etter jul og påpekte at en god del av kollegaene hadde kost seg ekstra mye i jula....

Hehehe, ja! Jeg skjønner hva du mener, men det er helt greit for min del, da jeg har veldig høy forbrenning og er tynn som en strek til vanlig, vi har også jobbet i jula og romjula, så hun vet veldig godt at dette ikke er «julekos» 🙊 så det går helt fint for min del, det er på en måte ingen tvil her lenger 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (2 timer siden):

Hehehe, ja! Jeg skjønner hva du mener, men det er helt greit for min del, da jeg har veldig høy forbrenning og er tynn som en strek til vanlig, vi har også jobbet i jula og romjula, så hun vet veldig godt at dette ikke er «julekos» 🙊 så det går helt fint for min del, det er på en måte ingen tvil her lenger 😅

Ok ok ;) det eneste av mage som har kommet her er en oppblåst en 🤪 håper dette svangerskapet går greit og er fort overstått. Var jo så stort første gangen, nå misliker jeg det bare og ser mer frem til å være ferdig for alltid 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør 😭 Er 11+5 i dag. Merket i går ettermiddag at jeg var litt fuktig på en måte, men har hatt endel økt utflod så tenkte ikke noe over det. Har jo også hjemmekontor med joggebukse-uniform, så tenkte jeg kanskje var blitt litt svett. Gikk på do ca 17 og da hadde jeg blødd gjennom trusa.. Hadde ingen smerter. Så virket det som det roet seg. Blødde litt mer senere, men når jeg la meg var det mer brunt enn rødt. Også i dag tidlig var det mer brukt på papiret enn rødt friskt..

Prøver å komme gjennom til legen, vet de har hvertfall 1 ULaparat det. Gynekologen har fått beskjed om å ringe meg i morgen (hun jobber ikke i dag 😞

Jeg sjekket notatene mine fra forrige graviditet og fikk litt sjokk. Visste jeg hadde hatt endel blødninger da også, men det var så mange som 15!! Og flere før den uken jeg er i nå..

Jeg var på UL når jeg var 8+6 og da var alt fint..

Er helt knust inni meg...

Vet ikke om jeg orker jobbe i dag.. hva hadde dere gjort? Føler meg helt tom, sliten og på gråten konstant..

Endret av vret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...