Ludo1 Skrevet 9. juli 2021 #1161 Del Skrevet 9. juli 2021 babycodex skrev (9 minutter siden): Jeg er selv i slutten av uke 36. Har begynt å kjenne mensensmerter i nedre del av mage, rygg og litt i lårene faktisk. Gleder meg til å starte med modningsakupunktur fra neste uke av. Jeg er også så lei. Vært sengeliggende siden november med hypermesis, begynte å bli bedre i slutten av siste trimester, men nå kaster jeg opp pga halsbrann som også forårsaker kvalme hos meg 😅 Prøver å pushe meg selv til å gjøre de siste forberedelsene før fødsel som å vaske klærne hennes, skrive fødebrev, pakke fødebaggen, vaske soverommet vårt osv, men jeg har vært mye lenket til sengen i det siste. Håper jeg finner motivasjon i dag! ❤️ I feel you! ❤️ Kvalmen ga seg heldigvis det sekundet babyen var ute forrige gang! Var ganske digg å kunne drikke vann og pusse tennene igjen uten å kaste opp. Husker jordmor sa før jeg begynte med lystgass at mange ble litt kvalme av det. «Du, det går helt fint!» 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 9. juli 2021 #1162 Del Skrevet 9. juli 2021 Ludo1 skrev (3 minutter siden): I feel you! ❤️ Kvalmen ga seg heldigvis det sekundet babyen var ute forrige gang! Var ganske digg å kunne drikke vann og pusse tennene igjen uten å kaste opp. Husker jordmor sa før jeg begynte med lystgass at mange ble litt kvalme av det. «Du, det går helt fint!» 😅 hahah gleder meg! Føler at oppkastrefleksen har blitt så sterk etter alle disse månedene, så skal vel ingenting til for at det blir oppkast under fødsel 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 9. juli 2021 #1163 Del Skrevet 9. juli 2021 Føler så med dere med ekstrem svangerskapskvalme @babycodex! Håper mannen din gjør masse slik at ikke alt havner på deg. Og ikke legg lista for høyt i forhold til alt du skal rekke. Da er det bare å begynne å delegere oppgaver til andre!😊 du gjør trgss alt den viktigste jobben! Spennende med murringer. Da skal du ikke se bort fra at modningen er i gang 😁 sist hadde jeg menssmerter noen dager en uke før fødselen begynte 🙂 håper det gjelder for deg også så du slipper å gå for lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 10. juli 2021 #1164 Del Skrevet 10. juli 2021 Noen som har skrevet fødebrevet til fødsel, som vil dele litt av det? 😅 skrev til de to andre skulle bli født, men husker søren ikke hva jeg skrev i de 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 11. juli 2021 #1165 Del Skrevet 11. juli 2021 For en jævla nedtur i natt altså. Hadde en fantastisk drøm at vannet mitt gikk, at barna ble født med hastekeisersnitt og alt var toppen.. drømmen gikk veldig fort og det var nok fordi en helvetes drittkatt reiv ned vannflasken min og sølte vann over meg 🥵 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 13. juli 2021 #1166 Del Skrevet 13. juli 2021 Noen andre som har hatt protein/ketoner i urin? Har aldri hatt det før, men hadde plutselig 4+ i dag. 😳 Blodtrykket var 122/84. Jordmor sa jeg ikke skulle uroe meg, men det gjør jeg alltid ved det minste avvik. 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 13. juli 2021 #1167 Del Skrevet 13. juli 2021 Ludo1 skrev (2 timer siden): Noen andre som har hatt protein/ketoner i urin? Har aldri hatt det før, men hadde plutselig 4+ i dag. 😳 Blodtrykket var 122/84. Jordmor sa jeg ikke skulle uroe meg, men det gjør jeg alltid ved det minste avvik. 🙈 Jeg har hatt begge deler flere ganger dette svangerskapet. Litt proteiner i urin er vanligvis kun pga utfloden som forurenser urinprøven. Ketoner er heller ikke så uvanlig hvis det var morgenurin og du ikke har vært oppe om natten for å spise. Var det 4+ på protein eller på ketoner? Urinen blir nok sendt til dyrkning for å sjekke om protein kommer av utflod eller faktisk fra urinen, isåfall vil du nok bli satt på antibiotika-kur. Ketoner gjør de ikke så mye med annen enn å følge med på neste urinprøve. Så lenge du får i deg karbohydrater så cellene i kroppen har nok å jobbe med så skal det gå greit det altså😁 Blodtrykket ditt er jo helt supert, og så lenge du ikke har noen andre tegn på svangerskapsforgifting så går nok dette veldig fint😁 Du kan prøve å holde roen ved å tenke på at det sannsynligvis er utflod og morgenurin som gir utslaget😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 13. juli 2021 #1168 Del Skrevet 13. juli 2021 Noldi skrev (19 minutter siden): Jeg har hatt begge deler flere ganger dette svangerskapet. Litt proteiner i urin er vanligvis kun pga utfloden som forurenser urinprøven. Ketoner er heller ikke så uvanlig hvis det var morgenurin og du ikke har vært oppe om natten for å spise. Var det 4+ på protein eller på ketoner? Urinen blir nok sendt til dyrkning for å sjekke om protein kommer av utflod eller faktisk fra urinen, isåfall vil du nok bli satt på antibiotika-kur. Ketoner gjør de ikke så mye med annen enn å følge med på neste urinprøve. Så lenge du får i deg karbohydrater så cellene i kroppen har nok å jobbe med så skal det gå greit det altså😁 Blodtrykket ditt er jo helt supert, og så lenge du ikke har noen andre tegn på svangerskapsforgifting så går nok dette veldig fint😁 Du kan prøve å holde roen ved å tenke på at det sannsynligvis er utflod og morgenurin som gir utslaget😁 Takk, skal prøve! 😊 Deilig å høre at flere har det uten at det er farlig. Var nok ketoner, for urinen ble definitivt ikke sendt videre noe sted. Fikk beskjed om å prøve å spise og drikke mer, men ikke så lett med denne kvalmen. Skal uansett på vekstkontroll og diverse på sykehuset neste uke, så skal roe meg ned frem til da. 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 13. juli 2021 #1169 Del Skrevet 13. juli 2021 I dag var jeg på kontroll på sykehuset. Enten har han flytta seg enda en gang på en uke eller så har begge jordmødre på helsestasjon tatt feil av leie sist. De var jo usikre og det var jo også derfor jeg ble sendt videre... Jeg har visst mye fostervann og han ligger med rumpa og et bein ned 😕 rumpa er dog ikke festet. Men da stemmer det ganske godt at det føles som han sparker meg rett i tissen stadig vekk (auu) for det er jo akkurat det han gjør. Jeg spurte om det kunne være noe galt med baby, men det kunne jeg ta helt med ro, men dumme meg googlet om mye fostervann og blir litt fortvilet av resultatene Det er visst ikke unormalt at han kan turne rundt heller som han gjør med tanke på fostervannsmengden heller og at det oftere er vanlig med sete/tverrleie og økt mengde fostervann. De andre målingene, samt ctg var for øvrig fine... Jeg har blitt satt opp på ny time om en uke og blitt bedt om å komme fastende. Om han fortsatt ligger sånn kan de forsøke å vende han. Jeg opplevde dette som en selvfølge og ikke som et aktivt valg jeg kunne ta. Der og da var jeg ved godt mot, men har jo grublet og tenkt mye på dette i dag. Kjenner jeg gruer meg til neste uke og følelsen "jeg har ikke lyst" melder seg. Og med tanke på fostervann og vending er det jo stor sannsynlighet for at han ved vending bare vil snu seg tilbake?🤔 Da virker hele forsøket bortkastet. Det høres ikke spesielt godt ut med vendingsforsøk heller... og nå er jeg bare veldig frustrert over at ikke alt bare kan være normalt som sist 😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 14. juli 2021 #1170 Del Skrevet 14. juli 2021 @Sjela Ååh, skjønner godt du er stressa! 🥺 Selvfølgelig blir man det når det er noe som ikke er som man trodde OG man googler ❤️ Har ingen erfaring med vending, men tenker at her får du føle på hva som er mest riktig for deg. Det høres jo ut som at du ikke vil prøve på vending, og det er helt lov!! Dette bestemmer du og ingen andre ❤️ Når jeg står mellom to valg og ikke helt vet hva jeg vil, pleier jeg å kaste kron og mynt. Da har jeg noen ganger merket at resultatet av myntens landing gjør meg roligere (og at valget er riktig) ELLER at det ikke gjør det (og det derfor er det andre alternativet som er riktigere) 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 15. juli 2021 #1171 Del Skrevet 15. juli 2021 @Sjela Så vondt å kjenne på denne usikkerheten.. Man skulle så gjerne visst at alt bare foregikk som normalt, uten noen som helst hindringer. Er ikke rart man blir frustrert! Uansett så må du gjøre det som føles rett for deg! Om vending er noe som kan påføre deg ytterligere stress, kan det høres ut som det er lurt å unngå ❤️ Ta deg en god, og gjerne lang, samtale med personale der borte. Forhåpentligvis vil de veilede deg inn i en avgjørelse som føles rett. Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 16. juli 2021 #1172 Del Skrevet 16. juli 2021 Sjela skrev (På 13.7.2021 den 21.40): I dag var jeg på kontroll på sykehuset. Enten har han flytta seg enda en gang på en uke eller så har begge jordmødre på helsestasjon tatt feil av leie sist. De var jo usikre og det var jo også derfor jeg ble sendt videre... Jeg har visst mye fostervann og han ligger med rumpa og et bein ned 😕 rumpa er dog ikke festet. Men da stemmer det ganske godt at det føles som han sparker meg rett i tissen stadig vekk (auu) for det er jo akkurat det han gjør. Jeg spurte om det kunne være noe galt med baby, men det kunne jeg ta helt med ro, men dumme meg googlet om mye fostervann og blir litt fortvilet av resultatene Det er visst ikke unormalt at han kan turne rundt heller som han gjør med tanke på fostervannsmengden heller og at det oftere er vanlig med sete/tverrleie og økt mengde fostervann. De andre målingene, samt ctg var for øvrig fine... Jeg har blitt satt opp på ny time om en uke og blitt bedt om å komme fastende. Om han fortsatt ligger sånn kan de forsøke å vende han. Jeg opplevde dette som en selvfølge og ikke som et aktivt valg jeg kunne ta. Der og da var jeg ved godt mot, men har jo grublet og tenkt mye på dette i dag. Kjenner jeg gruer meg til neste uke og følelsen "jeg har ikke lyst" melder seg. Og med tanke på fostervann og vending er det jo stor sannsynlighet for at han ved vending bare vil snu seg tilbake?🤔 Da virker hele forsøket bortkastet. Det høres ikke spesielt godt ut med vendingsforsøk heller... og nå er jeg bare veldig frustrert over at ikke alt bare kan være normalt som sist 😩 Hei du! Jeg ville bare si at jeg har hatt mye fostervann sent i graviditeten, og jeg fikk veldig streng beskjed om å IKKE google det. Jeg gjorde selvsagt det med de forrige tvillingene mine, og var bare livredd. De ble født prematurt og dysmaturt.. Med hun minste her nå hadde jeg også mye fostervann men alt forløp normalt.. Må du gjøre vendingsforsøk da? Vil du det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 16. juli 2021 #1173 Del Skrevet 16. juli 2021 @Body Lotion@Elhaym @SUPERMIRI Takk for svar dere ❤ Jeg gikk litt i kjelleren etter sykehusbesøket nå sist. Plutselig sto det mellom 3 ting jeg absolutt ikke vil; vendingsforsøk, setefødsel og KS. Men etter å ha fått det på avstand tenker jeg at kanskje det er til min fordel å ha en del fostervann ved vending. Altså, at det gjør det enklere å vende 🤔 Han er ganske så aktiv inni der og romsterer mye, så det er jo også lov å håpe at han snur seg selv innen kontrollen til uken. Og så skal jeg prøve å ikke tenke for mye på fostervannsmengden. Jeg får jo ikke gjort noe fra eller til der... Er det flere som sliter i varmen? Himla varmt det har blitt de siste dagene 😩 Jeg har gått til akutt innkjøp av vifte på soverommet og det hjelper heldigvis! i går hadde plutselig leggen min på den ene foten hovnet til dobbel størrelse! Den andre har også fått vann, men ikke fullt så mye. Det ser jo ikke bare lite pent ut, men er jo direkte ubehagelig fordi det trykker sånn. Så her var det eneste jeg klarte å få på meg noen enkle slippers Godt det er sommer🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 16. juli 2021 #1174 Del Skrevet 16. juli 2021 Sjela skrev (1 minutt siden): @Body Lotion@Elhaym @SUPERMIRI Takk for svar dere ❤ Jeg gikk litt i kjelleren etter sykehusbesøket nå sist. Plutselig sto det mellom 3 ting jeg absolutt ikke vil; vendingsforsøk, setefødsel og KS. Men etter å ha fått det på avstand tenker jeg at kanskje det er til min fordel å ha en del fostervann ved vending. Altså, at det gjør det enklere å vende 🤔 Han er ganske så aktiv inni der og romsterer mye, så det er jo også lov å håpe at han snur seg selv innen kontrollen til uken. Og så skal jeg prøve å ikke tenke for mye på fostervannsmengden. Jeg får jo ikke gjort noe fra eller til der... Er det flere som sliter i varmen? Himla varmt det har blitt de siste dagene 😩 Jeg har gått til akutt innkjøp av vifte på soverommet og det hjelper heldigvis! i går hadde plutselig leggen min på den ene foten hovnet til dobbel størrelse! Den andre har også fått vann, men ikke fullt så mye. Det ser jo ikke bare lite pent ut, men er jo direkte ubehagelig fordi det trykker sånn. Så her var det eneste jeg klarte å få på meg noen enkle slippers Godt det er sommer🤪 Nei, er nettopp det. Hva skal du liksom gjøre med mengden vann 😂 Jeg sliter ekstremt nå. Har kjøpt meg en portabel ac til soverommet. Sliter med mye vann jeg og. Igår kunne jeg ikke bøye fingrene. Idag føler jeg meg helt merkelig. Har vært tungpustet i noen dager, mye vann, helt fjern og hodepine. Orker ingenting og forstår ikke at det går an å leve sånn.. Vi har en anslut fra jula og anbefaler den veldig.. Var hos jm på tirsdag og alt er "bra" foruten at jeg har gått ned hele graviditeten og er sånn sett oppspist av disse barna. De vokser jo fint.. under 40 dager til pks føles som 95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 16. juli 2021 #1175 Del Skrevet 16. juli 2021 @Sjela Håper det ordner seg, og at det blir en løsning du føler deg fortrolig med ❤️ Varmen ja? Oh yes! Jeg trodde faktisk jeg skulle slippe unna hovne føtter, men jammen meg ble det ikke to tønner når kvelden kom i går. Det var virkelig en rar følelse, og som du sier så er det ubehagelig fordi det trykker på så innmari 🙈😅 Kanskje vi må begynne med støttestrømper til shortsen og kjolene, da blir vi fancy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 16. juli 2021 #1176 Del Skrevet 16. juli 2021 SUPERMIRI skrev (Akkurat nå): @Sjela Håper det ordner seg, og at det blir en løsning du føler deg fortrolig med ❤️ Varmen ja? Oh yes! Jeg trodde faktisk jeg skulle slippe unna hovne føtter, men jammen meg ble det ikke to tønner når kvelden kom i går. Det var virkelig en rar følelse, og som du sier så er det ubehagelig fordi det trykker på så innmari 🙈😅 Kanskje vi må begynne med støttestrømper til shortsen og kjolene, da blir vi fancy. Alle sier at jeg bør prøve støttestrømper, men jeg får angst av de?? De klemmer jo så jeg føler jeg har blodpropp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 16. juli 2021 #1177 Del Skrevet 16. juli 2021 @Sjela ❤️ Når man får sånne beskjeder sluker man alt som er negativt, men jeg har både hørt og lest om at mange har mye fostervann uten at det er noe som helst galt! 😊 Vi har også vifte på soverommet! Og døren i stuen er oppe, slik at vi får gjennomtrekk. Sitter i BH og løs shorts på dagtid 😂 Hovner opp i hendene, så klarer ikke å lukke de igjen uten at det gjør vondt 😅 Har ennå ikke opplevd å hovne opp i føttene som deg, men det er jo fortsatt noen uker igjen så mye kan skje 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 16. juli 2021 #1178 Del Skrevet 16. juli 2021 (endret) Elhaym skrev (12 minutter siden): Alle sier at jeg bør prøve støttestrømper, men jeg får angst av de?? De klemmer jo så jeg føler jeg har blodpropp De klemmer veldig ja, så det kan føles ubehagelig til tider 🙉 Jeg har brukt mye støttestrømper på jobb som sykepleier, og det er litt tilvenningssak. I tillegg har jeg jo tatt de mye på pasienter, og det er jo det mest interessante. Du har nok ikke sjans til å få det på selv hvertfall, som gravid 😂 Må si jeg synes det høres gøy ut å prøve å få mannen til å få på meg støttestrømper, så kanskje han forstår hvorfor jeg har vært litt sliten i rygg og armer til tider 😂 Endret 16. juli 2021 av SUPERMIRI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 16. juli 2021 #1179 Del Skrevet 16. juli 2021 SUPERMIRI skrev (Akkurat nå): De klemmer veldig ja, så det kan føles ubehagelig til tider 🙉 Jeg har brukt mye støttestrømper på jobb som sykepleier, og det er litt tilvenningssak. I tillegg har jeg jo tatt de mye på pasienter, og det er jo det mest interessante. Du har nok ikke sjans til å få det på selv hvertfall 😂 Må si jeg synes det høres gøy ut å prøve å få mannen til å få på meg støttestrømper, så kanskje han forstår hvorfor jeg har vært litt sliten i rygg og armer til tider 😂 Men syns du det hjelper å ha de på? Jeg har veldig mye vann i bena og det er plagsomt, noen ganger strammer det veldig på tærne så jeg ikke akkurat koser meg med å gå.. vil klasse1 hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 16. juli 2021 #1180 Del Skrevet 16. juli 2021 (endret) Elhaym skrev (10 minutter siden): Men syns du det hjelper å ha de på? Jeg har veldig mye vann i bena og det er plagsomt, noen ganger strammer det veldig på tærne så jeg ikke akkurat koser meg med å gå.. vil klasse1 hjelpe? Det hjelper absolutt med støttestrømper! 😄 Om du er plaget med veldig hevelse, ville jeg nok prøvd klasse 2. Klasse 1 er til mer moderat, og hvis du blir hoven ved litt ståing. Imens klasse 2 komprimerer enda litt mer, og passe for mer uthevet hevelse🤗 Endret 16. juli 2021 av SUPERMIRI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå