AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Er det noen som har erfaring med det? Hjelper medisiner? Har noen hatt problemer med synet som har gått bort ved bruk av medisiner? Hilsen K 45, som er under utredning Anonymkode: 1d404...697
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har noen hatt problemer med synet som har gått bort ved bruk av medisiner? Beklager, denne setningen var dårlig. Det jeg mente å spørre om, er om noen har hatt problemer med synet, og så har dere brukt medisiner, og så har problemene forsvunnet (ikke synet) 😌 Anonymkode: 1d404...697
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Jeg har hatt høyst stoffskifte med tilbakefall. Medisinene fungerer godt, men hvor lang tid det går før du er tilbake i "normalstand" kommer an på hvor høyt det er i utgangspunktet. Fulgt godt opp av både fastlege og spesialist. Har ikke hatt problemer med synet, men vil tro det også bedrer seg når medisinene begynner å virke. Anonymkode: ad7c2...462
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 Takk for svar! Kan jeg spørre hva slags medisiner du gikk/går på? Jeg vet ikke hvor hardt jeg er rammet. Har gått ned 5-6 kilo på 2-3 måneder, skjelver og svetter og blir fort sliten. Gikk til legen som sa det hørtes ut som høyt stoffskifte, og tok prøver. Anonymkode: 1d404...697
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 Jeg blir medisinert med neo-mercazole, varierende doser etter kontrollprøver. Plagdes med syn før medisinering, nå er stoffskifte stabilt og plager borte 👍 Anonymkode: 63e27...1c8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 Jeg har gått på Neo-Mercazole nesten sammenhengende i 6,5 år. Tilbakefall kommer som regel 2-6 måneder etter medisinslutt, så da er det bare å begynne på nytt. Litt usikker på hvor høyt stoffskiftet egentlig var, men jeg raste ned over 20 kilo på et par måneder. Ble innlagt på sykehuset med hvilepuls på 135. Fikk heldigvis aldri øyeproblemer. Har hatt omtrent alle bivirkninger av Neo-Mercazole som det er mulig å få. Sist jeg skulle hente medisiner på apoteket var de utsolgt, så jeg fikk Carbimazole i stedet. Samme virkestoff, men færre bivirkninger for min del. Men om ei uke er det slutt, har endelig blitt henvist til radiojod. Anonymkode: d6bc2...120
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir medisinert med neo-mercazole, varierende doser etter kontrollprøver. Plagdes med syn før medisinering, nå er stoffskifte stabilt og plager borte 👍 Anonymkode: 63e27...1c8 💕💕💕❤️🧡💛💚💙💕💕💕 Nå ble jeg SKIKKELIG glad! Takk! Anonymkode: 1d404...697 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på Neo-Mercazole nesten sammenhengende i 6,5 år. Tilbakefall kommer som regel 2-6 måneder etter medisinslutt, så da er det bare å begynne på nytt. Litt usikker på hvor høyt stoffskiftet egentlig var, men jeg raste ned over 20 kilo på et par måneder. Ble innlagt på sykehuset med hvilepuls på 135. Fikk heldigvis aldri øyeproblemer. Har hatt omtrent alle bivirkninger av Neo-Mercazole som det er mulig å få. Sist jeg skulle hente medisiner på apoteket var de utsolgt, så jeg fikk Carbimazole i stedet. Samme virkestoff, men færre bivirkninger for min del. Men om ei uke er det slutt, har endelig blitt henvist til radiojod. Anonymkode: d6bc2...120 Oi, det høres ut som om du har det mye kraftigere enn jeg. Håper stråling funker bra! Kom gjerne inn i denne tråden og fortell. Anonymkode: 1d404...697
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #11 Skrevet 16. november 2020 Da er jeg i gang! 🤗 Spent! Kom gjerne med erfaringer! Er det noen av dere som har mistet håret av medisinene? 😬 Anonymkode: 1d404...697
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #12 Skrevet 17. november 2020 På 5.11.2020 den 15.22, AnonymBruker skrev: Beklager, denne setningen var dårlig. Det jeg mente å spørre om, er om noen har hatt problemer med synet, og så har dere brukt medisiner, og så har problemene forsvunnet (ikke synet) 😌 Anonymkode: 1d404...697 Ja Jeg tok riktignok operasjon fordi jeg hadde svulst på kjertelen som gav forhøyet, men hadde blant mye annet rart synsforstyrrelser. Etter operasjon merket jeg bedring, men tok endel lesetrening over tid og faktisk noen år å gradvis trene opp egentlig. Nå med krystallsyke er synsforstyrrelsene MEGA, og jeg må trene i lang tid i etterkant. Hjernen henger gjerne igjen Jeg vil ikke si alt forsvant, men stor bedring. Anonymkode: 70ab7...50a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #13 Skrevet 17. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja Jeg tok riktignok operasjon fordi jeg hadde svulst på kjertelen som gav forhøyet, men hadde blant mye annet rart synsforstyrrelser. Etter operasjon merket jeg bedring, men tok endel lesetrening over tid og faktisk noen år å gradvis trene opp egentlig. Nå med krystallsyke er synsforstyrrelsene MEGA, og jeg må trene i lang tid i etterkant. Hjernen henger gjerne igjen Jeg vil ikke si alt forsvant, men stor bedring. Anonymkode: 70ab7...50a Takk for svar! Oioi, du har opplevd litt av hvert! Jeg har noe som heter Graves sykdom, så det er ikke en svulst, tror jeg. Anonymkode: 1d404...697
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #14 Skrevet 28. november 2020 Er det noen av dere som har blitt veldig stive i kroppen pga medisiner, og har det gått bort? Anonymkode: df458...688
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå