Gå til innhold

Utlendinger som rakker ned på Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spiller det noen rolle at ikke alle syns Norge er så fantastisk? Norge er jo virkelig ikke et veldig spennende land å bo i med mindre man elsker ski, regn og sur vind..  

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Ludovica- skrev:

Spiller det noen rolle at ikke alle syns Norge er så fantastisk? Norge er jo virkelig ikke et veldig spennende land å bo i med mindre man elsker ski, regn og sur vind..  

De burde ikke være her da, spør du meg. Du har ikke noe problem med å finansiere folk som ikke liker stedet du hører til/kommer fra?

Anonymkode: 34e43...b95

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De burde ikke være her da, spør du meg. Du har ikke noe problem med å finansiere folk som ikke liker stedet du hører til/kommer fra?

Anonymkode: 34e43...b95

Jeg føler ingen sterk tilhørlighet til Norge så nei. At ikke alle elsker Norge er ikke noe jeg går å irriterer meg over. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som utlending kan jeg svare litt her.  Jeg vår ung og blåøyde når jeg først flyttet her.  Alt var spennende, og for det meste var jeg ganske naiv i å tenke det ville ha vært enkelt å bo i et helt annet land enn der jeg kommer fra.  Men, nå har jeg vært her i over 20 år, og alt som jeg mistrives med her, er like dårlig nå enn da.  Det er en del positiv her også, men om vi utlendinger er flink på noe, det er å snakke høyt når ting er galt eller negativ.   For meg, jeg føler at det er mange kalde og tilbakeholdende folk som bor i Norge, unntatt utlendinger.  Vil gjerne sette seg langt fra folk, helt alene, slik de ikke må  småprate. Veldig konfliktsky men samtidig roper høyest hvis naboen velger å ta vekk noen trær eller sette opp en gjerde.  Dere fester som det er verdens enden...HVER HELG, samtidig så er det mange introverte her som tørr rett og slett å ikke snakke med folk.  Om vi utlendinger er ny på jobben, HVIS vi får enn jobb, er dere ikke det snilleste som be oss velkommen.  Kontra, plutselig tar du til rette for å si hvor mye er galt der jeg kommer fra.   Om vi er syk eller kommer hjem fra sykehuset er det andre utlendinger som dukker opp på døren med mat.  Som sagt, det er MYE bra her - naturen, å oppdra barn her og jul.  Men utenom det er det ganske mange sutrekopper som klager over absolutt ALT, og de som klager mest....  dere norske.  

Endret av Outlander
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/5/2020 at 3:12 AM, AnonymBruker said:

Litt sidespor. Men i USA så er det to populære komikere som heter Trevor Noah og John Oliver. Trevor Noah er fra Sør Afrika og John Oliver er fra England. Begge bor i USA og begge har egne tv-programmer hvor de knapt gjør annet enn å klage over over hvor ille det står til med USA. 

Er selvsagt kjempeflott at disse to har klart å få gode tv-jobber hvor de tjener millioner av dollar hvert år og synes absolutt at alle skal få lov til å klage så mye de vil. Men synes det er noe spesielt å flytte til et land kun for å klage over hvor ille landet er. For disse to komikerne flyttet faktisk til USA for å få jobb som tv-kommentatorer som klager over USA.  

 

Anonymkode: b6289...f68

De klarer seg fint fordi vi amerikaner ler om sanne ting og liker veldig godt den selv piskingen. Og alt i alt har vi faktisk veldig godt humør hvor vi klarer å se humøret i disse komikere kontra å ta alt så ekstremt personlig.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn blir alts så butthurt når utlendinger ikke bare lovpriser «verdens beste land». Hilsen nordmann 

Anonymkode: ed179...3eb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De burde ikke være her da, spør du meg. Du har ikke noe problem med å finansiere folk som ikke liker stedet du hører til/kommer fra?

Anonymkode: 34e43...b95

De aller fleste utlendingene jobber og betaler skatt, så den FrP propagandaen din må du lenger ut på landet med.

Anonymkode: 8c9f2...06e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Outlander skrev:

De klarer seg fint fordi vi amerikaner ler om sanne ting og liker veldig godt den selv piskingen. Og alt i alt har vi faktisk veldig godt humør hvor vi klarer å se humøret i disse komikere kontra å ta alt så ekstremt personlig.  

Vi har noe å lære der! 

Anonymkode: ed179...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"de som ikke liker seg her bør pelle seg hjem" ærlig talt hva er det for en latterlig ting å si? Hva om en utlending har fått barn med en nordmann som ikke vil flytte fra Norge. Skal utlendingen flytte fra barnet sitt? Hvem ville forlatt barnet sitt? Ikke så mange. Da biter man heller tennene sammen til tross for drittvær, rasister, dårlig utvalg i butikker og elendig uteliv. Ikke vær så hårsåre. Dere som klager på utlendinger, jeg er sikker på at dere ferierer i norske ghettoer i Spania eller tilsvarende, og klager på lokalbefolkningen som ikke snakker norsk , eller glemte å bestille norske kjøttboller til butikken sin. Dere viser at dere har lav kulturforståelse. Og etnosentriske tendenser 

Anonymkode: 8c9f2...06e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til info: Norge tar i mot få flyktninger, og utlendingene ts beskrev er neppe flyktninger. Svært mange flyktninger er veldig takknemlige for muligheten de får til å skape nytt liv her. Det er grenser for hvor takknemlig en utlending skal være her, som ikke engang kan klage over dårlig cafe muligheter, mat, kaffe, dårlig vær osv. 

Anonymkode: 8c9f2...06e

De to Iranerne jeg nevnte kom som flyktninger. TS

Anonymkode: 61723...713

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De aller fleste utlendingene jobber og betaler skatt, så den FrP propagandaen din må du lenger ut på landet med.

Anonymkode: 8c9f2...06e

Ja, men ikke om man tar et visst subsett av alle utlendinger 🙂

Anonymkode: 34e43...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Outlander skrev:

Som utlending kan jeg svare litt her.  Jeg vår ung og blåøyde når jeg først flyttet her.  Alt var spennende, og for det meste var jeg ganske naiv i å tenke det ville ha vært enkelt å bo i et helt annet land enn der jeg kommer fra.  Men, nå har jeg vært her i over 20 år, og alt som jeg mistrives med her, er like dårlig nå enn da.  Det er en del positiv her også, men om vi utlendinger er flink på noe, det er å snakke høyt når ting er galt eller negativ.   For meg, jeg føler at det er mange kalde og tilbakeholdende folk som bor i Norge, unntatt utlendinger.  Vil gjerne sette seg langt fra folk, helt alene, slik de ikke må  småprate. Veldig konfliktsky men samtidig roper høyest hvis naboen velger å ta vekk noen trær eller sette opp en gjerde.  Dere fester som det er verdens enden...HVER HELG, samtidig så er det mange introverte her som tørr rett og slett å ikke snakke med folk.  Om vi utlendinger er ny på jobben, HVIS vi får enn jobb, er dere ikke det snilleste som be oss velkommen.  Kontra, plutselig tar du til rette for å si hvor mye er galt der jeg kommer fra.   Om vi er syk eller kommer hjem fra sykehuset er det andre utlendinger som dukker opp på døren med mat.  Som sagt, det er MYE bra her - naturen, å oppdra barn her og jul.  Men utenom det er det ganske mange sutrekopper som klager over absolutt ALT, og de som klager mest....  dere norske.  

Er faktisk enig. Jeg var nylig i en vanskelig situasjon og fikk mest hjelp av Svensker.. Tror mange nordmenn har sosial angst og vet ikke hvordan de skal snakke med folk, samtidig som at oljepengene har gjort oss litt likegyldige til hvordan andre har det og at man kan trenge hjelp iblant. TS

Anonymkode: 61723...713

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Outlander skrev:

Som utlending kan jeg svare litt her.  Jeg vår ung og blåøyde når jeg først flyttet her.  Alt var spennende, og for det meste var jeg ganske naiv i å tenke det ville ha vært enkelt å bo i et helt annet land enn der jeg kommer fra.  Men, nå har jeg vært her i over 20 år, og alt som jeg mistrives med her, er like dårlig nå enn da.  Det er en del positiv her også, men om vi utlendinger er flink på noe, det er å snakke høyt når ting er galt eller negativ.   For meg, jeg føler at det er mange kalde og tilbakeholdende folk som bor i Norge, unntatt utlendinger.  Vil gjerne sette seg langt fra folk, helt alene, slik de ikke må  småprate. Veldig konfliktsky men samtidig roper høyest hvis naboen velger å ta vekk noen trær eller sette opp en gjerde.  Dere fester som det er verdens enden...HVER HELG, samtidig så er det mange introverte her som tørr rett og slett å ikke snakke med folk.  Om vi utlendinger er ny på jobben, HVIS vi får enn jobb, er dere ikke det snilleste som be oss velkommen.  Kontra, plutselig tar du til rette for å si hvor mye er galt der jeg kommer fra.   Om vi er syk eller kommer hjem fra sykehuset er det andre utlendinger som dukker opp på døren med mat.  Som sagt, det er MYE bra her - naturen, å oppdra barn her og jul.  Men utenom det er det ganske mange sutrekopper som klager over absolutt ALT, og de som klager mest....  dere norske.  

Dette er veldig sant. Forlot Norge for veldig lenge siden, og skulle jeg fått barn ville jeg aldri latt dem vokse opp i Norge. 

Anonymkode: f737f...234

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok litt i det at mange utlendinger misliker Norge og nordmenn, men sier ja takk til pengene og materielle goder de får i Norge. 
Er nordmann selv og har såpass selvinnsikt at det kan være en utfordring psykisk å bo i Norge. At det er vanskelig å komme i kontakt med folk, få venner, å sosialisere seg her. Logisk at mange utvikler sosial angst i Norge. 

Anonymkode: 65542...bf8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2020 den 2.56, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som møter på utlendinger som stadig kritiserer Norge, eller er dette ganske vanlig?

Jeg har en Tysk venninne som jeg ble lei av å være med pga dette. Hun klaget over utvalget i butikkene, mangel på gode kafeer, at folk er så lite ute i byen hun bor i osv. I Tyskland er det visst helt annerledes.

Og nå bor jeg ved siden av en Iraner som rett og slett hater Norge. Alt er feil, maten, været, nordmenn er rasistiske osv osv. Han vil flytte ut av landet, men kan ikke flytte tilbake til Iran. Han bodde en tid på Kypros, men NAV tvang han feilaktig til å flytte tilbake, og nå sier han de har ødelagt livet hans, og han orker ikke endre situasjonen.

En dag overhørte jeg en kort samtale mellom en norsk dame og tre menn fra Algerie, der hun sa de måtte ta seg kaffe eller te (pensjonat). De sa de ville ikke ha kaffen fordi den var norsk (pulverkaffe) og ikke ordentlig kaffe, og så lo de da.

Da jeg gikk på folkehøyskole ble jeg kjent med en Iraner der som heller ikke likte Norge. Han lærte seg aldri språket, jobbet aldri her, og jeg tror han flyttet tilbake til Iran etter noen år.

Hva er dette? Vil gjerne ha sagt at det er ikke noe sjakktrekk å klage slik om man vil bli kjent med nordmenn..

Anonymkode: 61723...713

Jeg er enig med de utlendingene, er ikke så så glad i Norge selv og er selv 100 % norsk og bodd her nesten hele livet, unntaket 4 år i Sverige. Synes alt her er fælt og blir verre. Det er umulig å finne seg venninner og kjæreste her, folk er opptatt av seg og sitt og nordmenn er lite kreative og kjedelige og reserverte. Man blir dømt og hatet så fort man er annerledes og mener noe annet, samfunnet passer bare ikke for oss som er født annerledes og vi kan heller ikke tilpasse oss samfunnet. Maten og godteriet er svibdyrt og det er lite aktiviteter og hobbyer å drive med i de små byene og utvalget er svært dårlig og må bestille på nettet eller stikke til Sverige etc. kollektivtilbudet er særdeles dårlig og er avhengig av bil. Familie og kjærlighet står ikke først i køen hos nordmenn, mange ulykkelige og splittede familier der ute. Bare mas om hus, bil, båt, unger, sex og ekteskap, dette må alle ha eller hige etter for å ha en verdi og dette er meningen med livet, bruker man penger og tid på å reise så er man umoden og sløser med penger, er evneveik og må vokse opp en dag og ta ansvar! 
 

det offentlige er treigt og funker ikke i det hele tatt. I Sverige får man gratis tannlege, får medisiner og behandlinger man ikke får her i Norge, man får lettere hjelp med ting, må ikke ha depositum for å leie etc. Generelt alt er mye bedre der og folka er bedre generelt. Kommer til å flytte i nærmeste framtid og håper jeg også finner meg en mann å leve med enda jeg flytter. 
 

Og forresten han du nevner som bor på Kypros, han kan ikke få penger fra Nav også bare stikke tilbake til hjemlandet sitt og leve på staten han ikke er født og oppvokst i eller har opparbeidet seg rettigheter til. Nav klarer så vidt å hjelpe sine egne som fortjener et bra liv og har muligheten til et bra liv, men som ikke får hjelp. Det er bra Nav tvang han tilbake, skal han få penger fra de skal han ta en utdanning eller jobbe her i Norge også, men hvis han er uføretrygdet så er det noe annet, man har rett til å leve det livet man vil enda man er syk.

Anonymkode: 99fe3...412

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er muslim fra Midtøsten. Jeg elsker Norge. Jeg tok en høyere utdanning over flere år HELT gratis, jeg tjener bra og har en god og trygg jobb. Jeg spiser det jeg har lyst på og kjøper alt jeg ønsker meg. Jeg bor trygt i et fint nabolag der barna mine trives. Jeg er takknemlig for velferdsstaten. Nordmenn er flotte folk, de aller fleste er det. Jeg har mange norske venner som jeg kunne gjort alt for, fine flotte folk. Jeg elsker naturen, været, at det ikke er for amerikanske tilstander mtp kafeer, butikker og Harry-utvalg av varer. Liker det vi har og er fornøyd. 

Samtidig synes jeg noen nordmenn er vanskelig å bli kjent med, mye introverte, en del fremmedfrykt, en del med dårlig arbeidsmoral, man må være den a4 typiske nordmannen for å bli "godkjent" er man litt annerledes blir man forhåndsdømt. Du må helst like øl, vin, Geilo og Spania og sitte i fire timer og prate skit om kolleger som oppfører seg litt annerledes enn deg og resten av gjengen som er så morsomme og kule og miljøvennlige og som går med sennepsgule jakker og sverger til gjenbruk og Fretex. Bruker du masse penger på å pynte til barnebursdag og masse tid foran speilet er du plutselig et overfladisk miljøsvin som ikke helt passer inn i majoriteten av Jenny Skavlan ish typen. 

Anonymkode: 7f47f...0e5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er muslim fra Midtøsten. Jeg elsker Norge. Jeg tok en høyere utdanning over flere år HELT gratis, jeg tjener bra og har en god og trygg jobb. Jeg spiser det jeg har lyst på og kjøper alt jeg ønsker meg. Jeg bor trygt i et fint nabolag der barna mine trives. Jeg er takknemlig for velferdsstaten. Nordmenn er flotte folk, de aller fleste er det. Jeg har mange norske venner som jeg kunne gjort alt for, fine flotte folk. Jeg elsker naturen, været, at det ikke er for amerikanske tilstander mtp kafeer, butikker og Harry-utvalg av varer. Liker det vi har og er fornøyd. 

Samtidig synes jeg noen nordmenn er vanskelig å bli kjent med, mye introverte, en del fremmedfrykt, en del med dårlig arbeidsmoral, man må være den a4 typiske nordmannen for å bli "godkjent" er man litt annerledes blir man forhåndsdømt. Du må helst like øl, vin, Geilo og Spania og sitte i fire timer og prate skit om kolleger som oppfører seg litt annerledes enn deg og resten av gjengen som er så morsomme og kule og miljøvennlige og som går med sennepsgule jakker og sverger til gjenbruk og Fretex. Bruker du masse penger på å pynte til barnebursdag og masse tid foran speilet er du plutselig et overfladisk miljøsvin som ikke helt passer inn i majoriteten av Jenny Skavlan ish typen. 

Anonymkode: 7f47f...0e5

Godt sagt! Du er nok i den akademiske verden. Er ikke bedre den andre veien, der forbruk og Granca er det eneste som gjelder. Tror drikking og fjellet er nøkkelen til et norsk vennskap.

Anonymkode: 369ee...a7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2020 den 2.56, AnonymBruker skrev:

Er det bare jeg som møter på utlendinger som stadig kritiserer Norge, eller er dette ganske vanlig?

Jeg har en Tysk venninne som jeg ble lei av å være med pga dette. Hun klaget over utvalget i butikkene, mangel på gode kafeer, at folk er så lite ute i byen hun bor i osv. I Tyskland er det visst helt annerledes.

Og nå bor jeg ved siden av en Iraner som rett og slett hater Norge. Alt er feil, maten, været, nordmenn er rasistiske osv osv. Han vil flytte ut av landet, men kan ikke flytte tilbake til Iran. Han bodde en tid på Kypros, men NAV tvang han feilaktig til å flytte tilbake, og nå sier han de har ødelagt livet hans, og han orker ikke endre situasjonen.

En dag overhørte jeg en kort samtale mellom en norsk dame og tre menn fra Algerie, der hun sa de måtte ta seg kaffe eller te (pensjonat). De sa de ville ikke ha kaffen fordi den var norsk (pulverkaffe) og ikke ordentlig kaffe, og så lo de da.

Da jeg gikk på folkehøyskole ble jeg kjent med en Iraner der som heller ikke likte Norge. Han lærte seg aldri språket, jobbet aldri her, og jeg tror han flyttet tilbake til Iran etter noen år.

Hva er dette? Vil gjerne ha sagt at det er ikke noe sjakktrekk å klage slik om man vil bli kjent med nordmenn..

Anonymkode: 61723...713

Som utlending må jeg skuffe deg at jeg har hørt veldig mange nordmenn rakke ned på Norge og klage/kritisere på akkurat det samme:

Dårlig utvalg i matbutikkene

Mangel på gode kafeer

Kjedelig mat (i forhold til det de spiser når de er i utlandet)

Været, spesielt glatt og kaldt om vinteren eller våt og kjølig om sommeren

Mørket på vinterhalvåret

Det er faktisk helt sant at Norge har veldig dårlig utvalg i matbutikkene (og høye priser i tillegg), dårlig vær store deler av året, lokalmaten er generelt ikke heeelt imponerende heller. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du irriterer deg når nordmenn også sier det samme? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drizzt skrev:

Som utlending må jeg skuffe deg at jeg har hørt veldig mange nordmenn rakke ned på Norge og klage/kritisere på akkurat det samme:

Dårlig utvalg i matbutikkene

Mangel på gode kafeer

Kjedelig mat (i forhold til det de spiser når de er i utlandet)

Været, spesielt glatt og kaldt om vinteren eller våt og kjølig om sommeren

Mørket på vinterhalvåret

Det er faktisk helt sant at Norge har veldig dårlig utvalg i matbutikkene (og høye priser i tillegg), dårlig vær store deler av året, lokalmaten er generelt ikke heeelt imponerende heller. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du irriterer deg når nordmenn også sier det samme? 

 

Kanskje fordi hun tenker det er vårt land og da har vi lov å klage, akkurat som at utlendinger kan få irritere seg så mye de vil over sitt eget land? Dette er altså ikke min mening, vare så det er sagt... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...