AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #1 Skrevet 5. november 2020 Er det bare jeg som møter på utlendinger som stadig kritiserer Norge, eller er dette ganske vanlig? Jeg har en Tysk venninne som jeg ble lei av å være med pga dette. Hun klaget over utvalget i butikkene, mangel på gode kafeer, at folk er så lite ute i byen hun bor i osv. I Tyskland er det visst helt annerledes. Og nå bor jeg ved siden av en Iraner som rett og slett hater Norge. Alt er feil, maten, været, nordmenn er rasistiske osv osv. Han vil flytte ut av landet, men kan ikke flytte tilbake til Iran. Han bodde en tid på Kypros, men NAV tvang han feilaktig til å flytte tilbake, og nå sier han de har ødelagt livet hans, og han orker ikke endre situasjonen. En dag overhørte jeg en kort samtale mellom en norsk dame og tre menn fra Algerie, der hun sa de måtte ta seg kaffe eller te (pensjonat). De sa de ville ikke ha kaffen fordi den var norsk (pulverkaffe) og ikke ordentlig kaffe, og så lo de da. Da jeg gikk på folkehøyskole ble jeg kjent med en Iraner der som heller ikke likte Norge. Han lærte seg aldri språket, jobbet aldri her, og jeg tror han flyttet tilbake til Iran etter noen år. Hva er dette? Vil gjerne ha sagt at det er ikke noe sjakktrekk å klage slik om man vil bli kjent med nordmenn.. Anonymkode: 61723...713 14
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #2 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det bare jeg som møter på utlendinger som stadig kritiserer Norge, eller er dette ganske vanlig? Jeg har en Tysk venninne som jeg ble lei av å være med pga dette. Hun klaget over utvalget i butikkene, mangel på gode kafeer, at folk er så lite ute i byen hun bor i osv. I Tyskland er det visst helt annerledes. Og nå bor jeg ved siden av en Iraner som rett og slett hater Norge. Alt er feil, maten, været, nordmenn er rasistiske osv osv. Han vil flytte ut av landet, men kan ikke flytte tilbake til Iran. Han bodde en tid på Kypros, men NAV tvang han feilaktig til å flytte tilbake, og nå sier han de har ødelagt livet hans, og han orker ikke endre situasjonen. En dag overhørte jeg en kort samtale mellom en norsk dame og tre menn fra Algerie, der hun sa de måtte ta seg kaffe eller te (pensjonat). De sa de ville ikke ha kaffen fordi den var norsk (pulverkaffe) og ikke ordentlig kaffe, og så lo de da. Da jeg gikk på folkehøyskole ble jeg kjent med en Iraner der som heller ikke likte Norge. Han lærte seg aldri språket, jobbet aldri her, og jeg tror han flyttet tilbake til Iran etter noen år. Hva er dette? Vil gjerne ha sagt at det er ikke noe sjakktrekk å klage slik om man vil bli kjent med nordmenn.. Anonymkode: 61723...713 Svært vanlig. Ta en titt på TikTok, alt er fælt og galt med Norge. Ikke har vi kultur (dans, musikk, mat), ikke er vi gjestfrie, ikke forstår vi deres kultur osv. Jeg er så lei. Her tar vi i mot flyktninger, og det vi får igjen er alt annet enn takknemlighet. Vi ofrer bokstaveligtalt vårt samfunn, vår levemåte, for å ta i mot disse. Anonymkode: 80fae...7e6 39
Hedda79 Skrevet 5. november 2020 #3 Skrevet 5. november 2020 Jeg er delvis enig. Utlendinger er som vi nordmenn, veldig forskjellige. Enkelte nordmenn klager også på veldig mye i Norge. 14
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #4 Skrevet 5. november 2020 Litt sidespor. Men i USA så er det to populære komikere som heter Trevor Noah og John Oliver. Trevor Noah er fra Sør Afrika og John Oliver er fra England. Begge bor i USA og begge har egne tv-programmer hvor de knapt gjør annet enn å klage over over hvor ille det står til med USA. Er selvsagt kjempeflott at disse to har klart å få gode tv-jobber hvor de tjener millioner av dollar hvert år og synes absolutt at alle skal få lov til å klage så mye de vil. Men synes det er noe spesielt å flytte til et land kun for å klage over hvor ille landet er. For disse to komikerne flyttet faktisk til USA for å få jobb som tv-kommentatorer som klager over USA. Anonymkode: b6289...f68 14
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #5 Skrevet 5. november 2020 2 minutter siden, Hedda79 skrev: Jeg er delvis enig. Utlendinger er som vi nordmenn, veldig forskjellige. Enkelte nordmenn klager også på veldig mye i Norge. Ja det er greit nok, men jeg hadde ikke gjort det i et annet land, jeg syns det blir litt frekt..? Ville liksom fått en dårlig smak i munnen om jeg satt og tøt til en Tysker om hvor tragisk landet hans var. Ville heller snakket med andre utlendinger om det hvis jeg trengte å lufte mye frustrasjon. Anonymkode: 61723...713 14
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #6 Skrevet 5. november 2020 Spørs jo om det er klaging på generelt grunnlag eller konkrete ting. Må jo være greit å si at man ikke liker kaffen her eller det norske været. Jeg bor også i utlandet og kritiserer ting jg ikke synes er bra, det må jeg jo ha samme rett til som andre. Men om alt er kjipt bør man kanskje holde det for seg selv, evt finne et annet land. Anonymkode: f737f...234 5
Gjest O.G. Skrevet 5. november 2020 #7 Skrevet 5. november 2020 Be dem om å ha seg heim til hjemlandet da?
Bernardette Skrevet 5. november 2020 #8 Skrevet 5. november 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det bare jeg som møter på utlendinger som stadig kritiserer Norge, eller er dette ganske vanlig? Jeg har en Tysk venninne som jeg ble lei av å være med pga dette. Hun klaget over utvalget i butikkene, mangel på gode kafeer, at folk er så lite ute i byen hun bor i osv. I Tyskland er det visst helt annerledes. Og nå bor jeg ved siden av en Iraner som rett og slett hater Norge. Alt er feil, maten, været, nordmenn er rasistiske osv osv. Han vil flytte ut av landet, men kan ikke flytte tilbake til Iran. Han bodde en tid på Kypros, men NAV tvang han feilaktig til å flytte tilbake, og nå sier han de har ødelagt livet hans, og han orker ikke endre situasjonen. En dag overhørte jeg en kort samtale mellom en norsk dame og tre menn fra Algerie, der hun sa de måtte ta seg kaffe eller te (pensjonat). De sa de ville ikke ha kaffen fordi den var norsk (pulverkaffe) og ikke ordentlig kaffe, og så lo de da. Da jeg gikk på folkehøyskole ble jeg kjent med en Iraner der som heller ikke likte Norge. Han lærte seg aldri språket, jobbet aldri her, og jeg tror han flyttet tilbake til Iran etter noen år. Hva er dette? Vil gjerne ha sagt at det er ikke noe sjakktrekk å klage slik om man vil bli kjent med nordmenn.. Anonymkode: 61723...713 Alt det her er riktig, da. Skjønner dem godt. 11
Maleficenta Skrevet 5. november 2020 #9 Skrevet 5. november 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det bare jeg som møter på utlendinger som stadig kritiserer Norge, eller er dette ganske vanlig? Jeg har en Tysk venninne som jeg ble lei av å være med pga dette. Hun klaget over utvalget i butikkene, mangel på gode kafeer, at folk er så lite ute i byen hun bor i osv. I Tyskland er det visst helt annerledes. Og nå bor jeg ved siden av en Iraner som rett og slett hater Norge. Alt er feil, maten, været, nordmenn er rasistiske osv osv. Han vil flytte ut av landet, men kan ikke flytte tilbake til Iran. Han bodde en tid på Kypros, men NAV tvang han feilaktig til å flytte tilbake, og nå sier han de har ødelagt livet hans, og han orker ikke endre situasjonen. En dag overhørte jeg en kort samtale mellom en norsk dame og tre menn fra Algerie, der hun sa de måtte ta seg kaffe eller te (pensjonat). De sa de ville ikke ha kaffen fordi den var norsk (pulverkaffe) og ikke ordentlig kaffe, og så lo de da. Da jeg gikk på folkehøyskole ble jeg kjent med en Iraner der som heller ikke likte Norge. Han lærte seg aldri språket, jobbet aldri her, og jeg tror han flyttet tilbake til Iran etter noen år. Hva er dette? Vil gjerne ha sagt at det er ikke noe sjakktrekk å klage slik om man vil bli kjent med nordmenn.. Anonymkode: 61723...713 Hjemlengsel og bitterhet for at de sliter med å lære språket eller bli kjent med folk? 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #10 Skrevet 5. november 2020 2 timer siden, O.G. skrev: Be dem om å ha seg heim til hjemlandet da? Jeg er ikke så frekk, men ja det skulle man sagt noen ganger. TS Anonymkode: 61723...713 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2020 #11 Skrevet 5. november 2020 Ja, jeg er utenlandsk selv og måtte stoppe en norsk kollega og be hun slutte å klage. Hun bodde i San Diego og der var alt så bra. Slitsomt med bittre folk. Anonymkode: bf006...90c 6
Gjest TheCatLady Skrevet 6. november 2020 #12 Skrevet 6. november 2020 Å kritisere ting man ikke liker synes jeg er greit. Det gjør jeg selv også, men konstant klaging og syting er ganske irriterende og unødvendig. For det blir ikke bedre av at man klager og syter. Om man har tenkt å bli boende så burde man kanskje heller finne ting man liker og ting som gjør det verdt å bo her. Noen ganger blir jeg også drittlei av Norge, men jeg kunne ikke tenke meg å flytte til utlandet permanent så da prøver jeg heller å fokusere på det jeg liker. I tillegg er det forskjell på steder i Norge så selv om man ikke trives på ett sted så kan man trives et annet.
Kokeshi Skrevet 6. november 2020 #13 Skrevet 6. november 2020 Det vil alltid være noen som irriterer seg. Noen irriterer seg mer enn andre. Nordmenn er jo også veldig forskjellige der. Og slik vil det alltid være. Til lags åt alle kan ingen gjera. Det som er fint, er jo at det er helt frivillig å bo i dette landet. 1
jabx Skrevet 6. november 2020 #14 Skrevet 6. november 2020 På 5.11.2020 den 2.56, AnonymBruker skrev: Og nå bor jeg ved siden av en Iraner som rett og slett hater Norge. Alt er feil, maten, været, nordmenn er rasistiske osv osv. Han vil flytte ut av landet, men kan ikke flytte tilbake til Iran. Han bodde en tid på Kypros, men NAV tvang han feilaktig til å flytte tilbake, og nå sier han de har ødelagt livet hans, og han orker ikke endre situasjonen. Hva har NAV med saken å gjøre? Han kan da vel fint flytte uten at NAV kan nekte ham det? 1
jabx Skrevet 6. november 2020 #15 Skrevet 6. november 2020 På 5.11.2020 den 3.12, AnonymBruker skrev: Litt sidespor. Men i USA så er det to populære komikere som heter Trevor Noah og John Oliver. Trevor Noah er fra Sør Afrika og John Oliver er fra England. Begge bor i USA og begge har egne tv-programmer hvor de knapt gjør annet enn å klage over over hvor ille det står til med USA. Er selvsagt kjempeflott at disse to har klart å få gode tv-jobber hvor de tjener millioner av dollar hvert år og synes absolutt at alle skal få lov til å klage så mye de vil. Men synes det er noe spesielt å flytte til et land kun for å klage over hvor ille landet er. For disse to komikerne flyttet faktisk til USA for å få jobb som tv-kommentatorer som klager over USA. Anonymkode: b6289...f68 Det står jo ille til med USA. Å kritisere ting som korrupsjon, rasisme, osv. er noe annet enn å klage over landet generelt. De liker landet. De liker ikke negative elementer i landet. 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #16 Skrevet 6. november 2020 På 5.11.2020 den 2.59, AnonymBruker skrev: Svært vanlig. Ta en titt på TikTok, alt er fælt og galt med Norge. Ikke har vi kultur (dans, musikk, mat), ikke er vi gjestfrie, ikke forstår vi deres kultur osv. Jeg er så lei. Her tar vi i mot flyktninger, og det vi får igjen er alt annet enn takknemlighet. Vi ofrer bokstaveligtalt vårt samfunn, vår levemåte, for å ta i mot disse. Anonymkode: 80fae...7e6 Til info: Norge tar i mot få flyktninger, og utlendingene ts beskrev er neppe flyktninger. Svært mange flyktninger er veldig takknemlige for muligheten de får til å skape nytt liv her. Det er grenser for hvor takknemlig en utlending skal være her, som ikke engang kan klage over dårlig cafe muligheter, mat, kaffe, dårlig vær osv. Anonymkode: 8c9f2...06e 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #17 Skrevet 6. november 2020 Jeg kjenner en iransk dame. Hun "klager" i blant, men jeg forstår henne og lar det gå inn det ene øret og ut det andre. Jeg mener man må forlate alt og ender opp på et sted med mye rasisme og bondementalitet. Kan ikke si at jeg hadde vært superfornlyd hvis jeg hadde endt opp på den pakistanske landsbygda selv om det var aldri så "frivillig". Anonymkode: a3612...601 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #18 Skrevet 6. november 2020 På 5.11.2020 den 2.56, AnonymBruker skrev: Er det bare jeg som møter på utlendinger som stadig kritiserer Norge, eller er dette ganske vanlig? Jeg har en Tysk venninne som jeg ble lei av å være med pga dette. Hun klaget over utvalget i butikkene, mangel på gode kafeer, at folk er så lite ute i byen hun bor i osv. I Tyskland er det visst helt annerledes. Og nå bor jeg ved siden av en Iraner som rett og slett hater Norge. Alt er feil, maten, været, nordmenn er rasistiske osv osv. Han vil flytte ut av landet, men kan ikke flytte tilbake til Iran. Han bodde en tid på Kypros, men NAV tvang han feilaktig til å flytte tilbake, og nå sier han de har ødelagt livet hans, og han orker ikke endre situasjonen. En dag overhørte jeg en kort samtale mellom en norsk dame og tre menn fra Algerie, der hun sa de måtte ta seg kaffe eller te (pensjonat). De sa de ville ikke ha kaffen fordi den var norsk (pulverkaffe) og ikke ordentlig kaffe, og så lo de da. Da jeg gikk på folkehøyskole ble jeg kjent med en Iraner der som heller ikke likte Norge. Han lærte seg aldri språket, jobbet aldri her, og jeg tror han flyttet tilbake til Iran etter noen år. Hva er dette? Vil gjerne ha sagt at det er ikke noe sjakktrekk å klage slik om man vil bli kjent med nordmenn.. Anonymkode: 61723...713 Tror det er en måte å overleve på. Nordmenn ser ned på alt som er litt annerledes enn Norge. Anonymkode: 369ee...a7a 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #19 Skrevet 6. november 2020 26 minutter siden, jabx skrev: Hva har NAV med saken å gjøre? Han kan da vel fint flytte uten at NAV kan nekte ham det? Siden han ikke kan reise hjem til sitt eget hjemland så er han vel flyktning. Det finnes regler han må forholde seg til, dvs han kan ikke bare flytte til et annet land. Anonymkode: 45f7f...43d 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2020 #20 Skrevet 6. november 2020 På 5.11.2020 den 2.56, AnonymBruker skrev: Er det bare jeg som møter på utlendinger som stadig kritiserer Norge, eller er dette ganske vanlig? Jeg har en Tysk venninne som jeg ble lei av å være med pga dette. Hun klaget over utvalget i butikkene, mangel på gode kafeer, at folk er så lite ute i byen hun bor i osv. I Tyskland er det visst helt annerledes. Og nå bor jeg ved siden av en Iraner som rett og slett hater Norge. Alt er feil, maten, været, nordmenn er rasistiske osv osv. Han vil flytte ut av landet, men kan ikke flytte tilbake til Iran. Han bodde en tid på Kypros, men NAV tvang han feilaktig til å flytte tilbake, og nå sier han de har ødelagt livet hans, og han orker ikke endre situasjonen. En dag overhørte jeg en kort samtale mellom en norsk dame og tre menn fra Algerie, der hun sa de måtte ta seg kaffe eller te (pensjonat). De sa de ville ikke ha kaffen fordi den var norsk (pulverkaffe) og ikke ordentlig kaffe, og så lo de da. Da jeg gikk på folkehøyskole ble jeg kjent med en Iraner der som heller ikke likte Norge. Han lærte seg aldri språket, jobbet aldri her, og jeg tror han flyttet tilbake til Iran etter noen år. Hva er dette? Vil gjerne ha sagt at det er ikke noe sjakktrekk å klage slik om man vil bli kjent med nordmenn.. Anonymkode: 61723...713 Har hørt det av en tyrker, som tilsynelatende hated Tyrkia og elsket Europa, så kom ho hit til lands. Ho klagde og klagde, samtidig som ho i realiteten elsket alt ved Tyrkia. Tilsvarende har jeg hørt av to kinesere. Anonymkode: 34e43...b95 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå