Gå til innhold

Operere seg nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ha en operasjon om 2 uker. Ikke en operasjon man akkurat Må ha, men for meg er den viktig. Sliter med kløe/eksem på områder bla. Så den er medisinsk indisert. Nå er det jo denne koronaen igjen, jeg jobber i helsevesenet. Blir sykemeldt i to uker. 

Anonymkode: b3e88...57e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ha en operasjon om 2 uker. Ikke en operasjon man akkurat Må ha, men for meg er den viktig. Sliter med kløe/eksem på områder bla. Så den er medisinsk indisert. Nå er det jo denne koronaen igjen, jeg jobber i helsevesenet. Blir sykemeldt i to uker. 

Jeg hadde operasjon for 2 dager siden, og er sykmeldt i 3 uker. 

Vi vet ingenting om hvor lenge vi må leve med Covid19, så om du utsetter kan det fort gå et år før du får ny umulighet. 

Så lenge du bruker munnbind, holder 1 meter, og er mest mulig hjemme, ser heg ingen problem med å ta en operasjon unden denne pandemien. Så lenge man tar forhåndsregler, og følger råd fra kirurg og sykepleiere :) 

Anonymkode: 15bd7...b8c

Skrevet

Takk for svar. Siden jeg er helsepersonell så tenker jeg så mye på dette nå som smitten øker. Ikke det at jeg selv kan bli smittet, men det at jeg heller bør være på jobb?! Samtidig så er jeg så klar for denne operasjonen nå og jeg vil ikke utsette. Men jeg tenker jo selvfølgelig mye over den situasjonen som vi er i. 

hi

Skrevet

Du må kunne ta en operasjon. Heller nå enn om noen måneder når alt er mer uvisst. 

Anonymkode: 763b3...5e8

• Liker 3
Skrevet

Jeg er helsepersonell, en av de med kritisk kompetanse som er avgjørende for drift på sykehuset. Jeg venter selv på operasjon, og har sagt jeg kan komme på kort varsel. Min vurdering er så enkel som at min helse og mitt behov for å bli kvitt både smerter og andre plagsomme symptomer er langt viktigere enn at jeg skal slite meg ut på jobb. En jobb der ledelsen utnytter folk mest mulig, forsøker å sno seg unna å betale skikkelig, med konstant underbemanning, og en sykdomsbølge som kommer fordi folk ikke har giddet å følge smittevernsreglene. Jeg har fulgt de forbanna reglene side mars, og har ingen planer om å kompromisse med egen helse for å ivareta andre. Det bør heller ikke du gjøre, ta den operasjonen med god samvittighet. Ingen vet hvor lenge dette covidgreiene varer heller. 

Anonymkode: 2a1aa...ce4

• Liker 5
Skrevet

Jeg er helsepersonell, ble operert for to uker siden. Ikke noe kritisk, men det var nå jeg kunne få det gjort uten at det gikk utover jobben. Vet jo ikke når det eventuelt blir nedstegningen igjen, så godt å ha den operasjonen utført 🙂

Anonymkode: 2e5a7...93d

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt at det er problematisk at du tar den operasjonen nå. Livet vårt kan ikke stoppe helt opp. Du er mer en en arbeidstager, du er ditt eget menneske og det er nå du har fått time. 

Anonymkode: 226bf...3bb

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Siden jeg er helsepersonell så tenker jeg så mye på dette nå som smitten øker. Ikke det at jeg selv kan bli smittet, men det at jeg heller bør være på jobb?! Samtidig så er jeg så klar for denne operasjonen nå og jeg vil ikke utsette. Men jeg tenker jo selvfølgelig mye over den situasjonen som vi er i. 

hi

Dette var hva min arbeidsgiver sa før jeg takket ha til operasjon, «egen helse kommer alltid først».

Dersom denne operasjonen er viktig for at du skal få bedre helse, livskvalitet, så mener jeg at det er rom for å takke ja til operasjon selv om man er helsepersonell. 

Men det er selvsagt en vurdering hver enkelt får ta, men jeg ser det iværtfall ikke som problematisk at du tar operasjon. Din helse er like viktig som alle de man skal hjelpe som helsepersonell :) 

Anonymkode: 15bd7...b8c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...