Gå til innhold

Billigste pålegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ert billigste pålegget man finner i butikkene? Iforhold til hvor mye man får, må spare litt inn på pålegget 😅

Anonymkode: 7db22...57d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror First Price har noen billige smøreoster som er litt drøye. :) 

Anonymkode: 268e7...484

• Liker 1
Skrevet

Leverpostei på boks?

Anonymkode: a7e8e...926

• Liker 1
Skrevet

Kokt egg? Sunt og blir vel ca. 4kr per skive hvis en bruker ett egg per skive og en 12pk koster 45kr.

Anonymkode: 28714...1cd

• Liker 3
Skrevet

Den billigste kaviaren og majonesen, servelat.

Anonymkode: b2b41...ae2

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du får vel en kilo syltetøy fra First Price for under 20 kr, sunt er det ikke, men billig

Endret av Kristin70
  • Liker 1
Skrevet

En boks leverpostei koster (oftest) 8kr og rekker til 5-6 skiver.

Du finner neppe en bedre kombinasjon av billig og relativt sunt. 

(Sånne store xtra/firstprice spann med syltetøy til 11kr er jo det billigste av alt, men det er jo 60% sukker)

Anonymkode: 04bd1...938

• Liker 3
Skrevet

Kjøttpålegg fra FirstPrice eller tilsvarende fra Rema1000 (de har ofte 3 for 2-tilbud). Ellers har både FirstPrice og Rema1000 egne merker med makrell i tomat som koster mye midre enn Stabburet/King Oscar. Butikkens egne ost er rimeligere enn både Tine og Synnøve, og er (nesten) like god.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp på tilbud, men se på kiloprisen og sammenlign med vanlige priser i vanlige butikker. Kjøp det du liker, men bare så mye du kan oppbevare forsvarlig og spise til det er tomt uten å gå lei. Spis det opp, men ikke fråts. Har du stekeovn og blender, lager  nøttesmør og skinkestek seg nærmest selv.

Anonymkode: 694cf...801

• Liker 1
Skrevet

Kokte poteter i skiver med salt og pepper!

Anonymkode: 6cf5c...6c8

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp på tilbud, men se på kiloprisen og sammenlign med vanlige priser i vanlige butikker. Kjøp det du liker, men bare så mye du kan oppbevare forsvarlig og spise til det er tomt uten å gå lei. Spis det opp, men ikke fråts. Har du stekeovn og blender, lager  nøttesmør og skinkestek seg nærmest selv.

Anonymkode: 694cf...801

Hahah å fråtse pålegg er faktisk noe jeg har et problem med og må skjerpe meg på 😂 

Skrevet

Smørepålegg synes jeg ofte rekker til mange skiver. Feks en boks med peanøttsmør har iallfall jeg til veldig mange brødskiver, samme med leverpostei, smøreost osv. 

Stor boks stabburdet gul leverpostei er vel billigst, 15kr for en boks på 200g. Også er det jo ofte noe å spare på å kjøpe de billige merkene. Kaviar fra FirstPrice koster 13 kr og en tube rekker til mange brødskiver.

(Anbefaler å sjekke kilopris forresten, jeg har sett at på pålegg er det ikke alltid at større pakker har bedre kilopris. Både mills kaviar og gilde kokt skinke har høyere kilopris på stor pakke enn på vanlig pakke! Mens mange av de som kommer i bittesmå pakker har mye høyere kilopris igjen)

Anonymkode: d9170...482

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kokt egg? Sunt og blir vel ca. 4kr per skive hvis en bruker ett egg per skive og en 12pk koster 45kr.

Anonymkode: 28714...1cd

4 kr pr skive er i hvert fall ikke billig. Og det var da uansett sinnsykt dyre egg du kjøper.

Anonymkode: 124e4...aa2

• Liker 6
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av kjøttpålegg er vel servelat det billigste. Eller sånne her pølser: https://kolonial.no/produkter/30075-solvinge-kyllingkorv/ 

Anonymkode: d9170...482

De er faktisk veldig gode som pålegg! 😄 har aldri tenkt over hvor billige de er 🙈

Skrevet

Jeg har aldri forstått poenget med å kjøpe kjøttpålegg for 250-500 kr/kg. Man kan kjøpe hele stykker kjøtt for ned mot 30 kr/kg på tilbud, og veldig enkelt lage pålegg. For eksempel koster kalkunpålegg 1/5 om man velger å skjære opp pålegget selv. 

Anonymkode: 390a2...a16

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er ert billigste pålegget man finner i butikkene? Iforhold til hvor mye man får, må spare litt inn på pålegget 😅

Det billigste pålegget du får er, som enhver over 50 vet, syltetøy. Kjøp et digert glass og smør tynt på brødskiven. Så legger du en skive på toppen. 

Ønsker du mer moro kan du kjøpe en økonomipak med kjøttpålegg og bruke 1/2 påleggsbit per 2 sammenlagte skiver. Velg noe med sterk smak, og forbered deg på å bli matlei. 

Dette var standard matpakke på bygda på 70-tallet. ;) Syltetøyet var hjemmelaget av ville, helt gratis bær.

Anonymkode: 519c0...e15

Skrevet

Hvis du har stavmikser: Mos et par bokser kikerter sammen med en liten boks tomatpure og ønsket krydder (spisskummen og hvitløkpulver er min favoritt!), smak til med litt salt og vips har du en smakfull, sunn og rimelig postei. Holder seg fint en ukes tid i kjøleskapet i en tett boks:)

Anonymkode: c6f5e...1d6

Skrevet

Skinke fra billigmerkene er jo ganske billig. Syns også dansk salami er rimelig. Du kan f.eks kjøpe first price/rema sine fiskekaker og bruke det som pålegg.

Anonymkode: 5090e...8f8

Skrevet

Lett og veldig billig å lage hjemmelaget majones! Billig å kjøpe åså. Fiskepudding åså er billig i billigmareke kategorien.

Anonymkode: b869d...e04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...