Gå til innhold

Nedstenging i november? Innkjøp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke tre ting synest du det er OK å ha i hus før alle andre skal hamstre? For meg er det toalettpapir, tannkrem og pasta. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir som normalt, og ingen nedstegning i den byen jeg bor i som knapt har smitte.  Byer med mye smitte burde stenge ned.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Apocalypte skrev:

Det blir som normalt, og ingen nedstegning i den byen jeg bor i som knapt har smitte.  Byer med mye smitte burde stenge ned.

Takk for svar, men det var ikke det jeg spurte om?

• Liker 9
Skrevet

Synes ikke noe om sånne hamstre-tråder. Kan vi ikke la være å hamstre? Da blir det nok til alle.

• Liker 18
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Muskath skrev:

Synes ikke noe om sånne hamstre-tråder. Kan vi ikke la være å hamstre? Da blir det nok til alle.

Jo, jeg er helt enig med deg. Det er derfor jeg spør om hva man bør ha gått til innkjøp av før folk skal hamstre. Da er vi ikke til hindre for folk som ikke har vært i forkant. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være negativt. Hele poenget er å ikke måtte hamstre når den tid kommer.

Endret av Frøya5
  • Liker 1
Skrevet

Jo, det er negativt å ramse opp hva vi må forte oss å kjøpe før alle andre også skal ha det. Det blir oppfordring til å hamstre. Mener nå jeg.

• Liker 13
Skrevet

Fyrstikker,  stearinlys,  gassbokser til kokeapparat (backup om strømmen går). Saft, sukker, havregryn, salt, hvetemel, matolje 

• Liker 1
Gjest MrsMacchiato
Skrevet

Jeg kommer ikke til å hamstre noe som helst. Men tar en tur til både frisør, hudpleier og negpleier denne uka - sånn i tilfelle de blir stengt ned igjen. 

Skrevet
1 minutt siden, MrsMacchiato said:

Jeg kommer ikke til å hamstre noe som helst. Men tar en tur til både frisør, hudpleier og negpleier denne uka - sånn i tilfelle de blir stengt ned igjen. 

Ja, det må man jo passe på. Prioriteringer er viktig.

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Muskath skrev:

Jo, det er negativt å ramse opp hva vi må forte oss å kjøpe før alle andre også skal ha det. Det blir oppfordring til å hamstre. Mener nå jeg.

OK, jeg skjønner at det kan oppfattes sånn. Det var ikke meningen. Jeg tenker likevel at folk flest på dette forumet har friskt i minne den store toalettpapirkrisen i mars 2020 og kanskje har gjort tiltak for å ikke havne i en sånn situasjon nå i november. 

Gjest MrsMacchiato
Skrevet
18 timer siden, Resignert skrev:

Skal jeg heller løpe rundt som ei hodeløs høne og hamstre dopapir? 

Skrevet
18 timer siden, Resignert skrev:

Er din prioritering å slenge dritt til andre om deres prioriteringer?

Skrevet
20 timer siden, Frøya5 skrev:

OK, jeg skjønner at det kan oppfattes sånn. Det var ikke meningen. Jeg tenker likevel at folk flest på dette forumet har friskt i minne den store toalettpapirkrisen i mars 2020 og kanskje har gjort tiltak for å ikke havne i en sånn situasjon nå i november. 

Det gikk ikke tomt for dopapir, kjøttdeig, gjær og pasta derimot.  

• Liker 1
Skrevet

Skal mye til for at matbutikker skal stenge ned. Har uansett Kolonial og nettbutikker. 

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, Frøya5 skrev:

Den store toalettpapirkrisen? Nå lo jeg høyt. 

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, The Kitten said:

Er din prioritering å slenge dritt til andre om deres prioriteringer?

Kan se sånn ut. "Andres prioriteringer" av den kategorien er vel en av årsakene til smittespredning. Egentlig unødige gjøremål som medfører nærkontakt med andre, og dermed øker risikoen. 

Skrevet
3 hours ago, MrsMacchiato said:

Skal jeg heller løpe rundt som ei hodeløs høne og hamstre dopapir? 

Neida, mye bedre å løpe rundt som ei hodeløs, men forfengelig høns, så lenge hår og negler ser bra ut. Skulle bare mangle!

Skrevet
2 minutter siden, Resignert skrev:

Kan se sånn ut. "Andres prioriteringer" av den kategorien er vel en av årsakene til smittespredning. Egentlig unødige gjøremål som medfører nærkontakt med andre, og dermed øker risikoen. 

Hvis det virkelig får deg til å føle deg bedre, så får du nå bare holde på. Tror nok folk på KG driter i hva du mener om valgene deres. 

Skrevet
1 minutt siden, The Kitten said:

Hvis det virkelig får deg til å føle deg bedre, så får du nå bare holde på. Tror nok folk på KG driter i hva du mener om valgene deres. 

Føler meg definitivt litt mere moden og rasjonell, ja. Men bare stå på med frisørbesøk osv. Blir sikkert bra det. Hårfarge og frisyre er ekstremt viktig for motstandskraften mot infeksjoner, og helsen generelt.

• Opprett ny...